پردیس سینمایی ملل در مشهد افتتاح شد/ 100 شهری که در دولت سیزدهم سینما نداشتند سینما گرفتند.

پردیس سینمایی ملل در مشهد افتتاح شد 100 شهری که

به گزارش خبرگزاری انتخابتو به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ در مراسم افتتاحیه این پردیس سینمایی که شامگاه گذشته برگزار شد، محمد خزایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه شهید آیت الله رئیسی گفت: نهضت خدمتگزاری و عدالت خواهی در دولت سیزدهم در همه عرصه ها موفقیت های بیشماری را به دست آورده است. حوزه به عنوان یک گفتمان موفق

ظهور گفتمان عدالت فرهنگی در کشور و استان ها در دولت شهید رئیسی بی سابقه است و نمونه بارز برخی از برکات آن رونق و افزایش سینماها، احیای سینماهای تعطیل است. سینماها، سهولت دریافت مجوز برای تولید فیلم در شهرها، فراوانی رویدادهای فرهنگی و سینمایی و اعطای امتیاز تولید به سینماگران در شهرها به منظور شناخت ظرفیت ها و حوزه های تولیدی آنها.

به گفته وی، شاهد ارتباط مهربان و صمیمانه شهید رئیسی با اقشار مختلف جامعه و مردم از مدیران سیاسی تا مدیران سیاسی بودیم و در این زمینه شخصیت، تقوا، تواضع و همذات پنداری ایشان با مردم خاص بود.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم دوران پرکاری بود که با روحیه جهادی و تلاش مستمر موفقیت های چشمگیری به دست آمد. برخی از این دستاوردها پس از شهادت آن شهید بزرگوار تشریح و تبیین می شود.

وی با ارائه گزارشی از روند اقدامات تحول آفرین و توسعه زیرساخت ها در عرصه فرهنگ و هنر به ویژه سینما گفت: کشور امروز بر اساس گفتمان عدالت و توسعه جهش های ملموسی را در همه عرصه ها و عرصه ها تجربه کرده است. این سینما نیز با افزایش 700 درصدی تماشاگر و 300 درصدی فروش مواجه شد.

رشد 113 درصدی سینماهای خراسان رضوی

به گفته وی، امروز شاهد رشد 113 درصدی توسعه زیرساخت های سینمایی در استان خراسان رضوی هستیم. ما از 41 سالن به بیش از 80 سالن رسیده ایم در چه دوره ای چنین پیشرفت ها و پیشرفت هایی در سینما رخ داده است؟ همچنین شاهد افزایش چشمگیر مخاطب، فروش و تولید آثار سینمایی در خراسان رضوی هستیم.

وی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم 573 سالن سینما در کشور وجود داشت که بر اساس برنامه ریزی و نقشه راه تهیه شده، هدف گذاری شد که این تعداد به هزار سالن سینمایی معادل ساخت 1000 سالن سینما برسد. تا پایان سال 1404، 430 سالن سینما، پس امروز سه سال دولت سیزدهم به پایان می رسد. دویست و نود و سومین سالن سینمای کشور به بهره برداری رسید.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: روند افتتاح سالن های سینما در کشور طبق برنامه ادامه خواهد داشت به طوری که تا پایان دولت سیزدهم تعداد سالن های سینما به 900 سالن و تا پایان چهاردهم خواهد رسید. دولت به 1404 می رسد. با انجام مقدمات، 100 سالن سینما دیگر افتتاح خواهد شد.

ما به قولمان عمل کردیم

وی در ادامه اظهارات خود اینگونه بیان کرد: قول دادیم تا پایان دولت سیزدهم به 1000 سالن برسیم، امروز در آستانه 900 سالن قرار داریم و انشاالله دولت بعدی نیز با همین جدیت این مسیر را ادامه دهد.

بهره وری 300 سالن سینما در سه سال

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: سینما در دولت شهید آیت الله رئیسی در همه حوزه ها است: استانداردسازی، عدالت فرهنگی، تولیدات، توسعه زیرساخت ها، تنوع و تعدد رویدادهای سینمایی و دیپلماسی فرهنگی، شاخص ها نشان از رشد و جهش دارد، نزدیک به 300 سینما. سالن ها در سه سال سال تاسیس دولت شهید رئیسی. 13. کسانی که از دولت انتقاد کردند در این سی سال چه کرده اند، چه کارنامه ای ارائه کرده اند؟

بیش از 30 سال بود که در شهر تربت جام حتی یک سالن سینما وجود نداشت و هنردوستان و سینمادوستان باید برای تماشای فیلم به مشهد می رفتند و انرژی این شهر را تامین می کردند.

وی تصریح کرد: وقتی از عدالت دولت سیزدهم صحبت می کنیم، عینیت آن در استان های مختلف کشور، سراوان، سیشارد، بهمایی، زرقان، دزفول، چارویماق، راسک، بوکان و ده ها شهرستان فقیر و کم برخوردار است. ما به شهرها و مناطق محروم دیگری دست می زنیم که در چهل سال انقلاب گاهی حتی از یک سالن سینما محروم بودند.

وی گفت: صبح ها در منطقه فقیرنشین تربت جام و عصر در محله های فقیرنشین مشهد سینما افتتاح کردیم.

با تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گفته وی، در عرصه فرهنگ و سینما شاهد موفقیت ها و پیشرفت های مهمی هستیم و باید از آقای وزیر اسماعیلی بیگ نیز تشکر کنم. آقای اسماعیلی زندگی خود را وقف عرصه فرهنگ و هنر کرد.

خزاعی با بیان اینکه شاید همه افق های مورد نظر و هدف گذاری شده محقق نشده باشد، گفت: اما با تلاش و کوشش مستمر ضریب پیشرفت هر از چند گاهی با وجود شرایط منفی اقتصادی و عمومی کشور بسیار مثبت و رضایت بخش است.

پردیس سینمایی ملل در مشهد افتتاح شد/ 100 شهری که در دولت سیزدهم سینما نداشتند سینما گرفتند.
در دولت سیزدهم در 100 شهر که سینما نداشتند سینما افتتاح شد.

در ادامه این مراسم، هاشم میرزاخانی، مدیرعامل موسسه سینماشهر به اقدامات همه جانبه در زمینه توسعه، تجهیز و به روز رسانی سینماها در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: روند ارائه خدمات در دولت سیزدهم و کاستی ها در روندی پویا و مترقی که مبنای شهادت کل جامعه است، تلاشی برای رفع و خدمت به مردم بوده است.

وی ادامه داد: این رویکرد مبتنی بر گفتمان عمومی کشور و تقدیم شهید آیت الله رئیسی و وزیر محترم و رئیس سازمان سینمایی است.

مدیرعامل موسسه سینماشهر خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده نزدیک به 100 شهر سینماهایی هستند که زیر نظر این دولت سالن ندارند.

وی ابراز امیدواری کرد که این روند، درک خدمت و عدالت خواهی با انتخاب درست مردم ادامه یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم با بیان این مطلب گفت: بخشی از سینما مربوط به ساخت فیلم و بخشی نیز مربوط به وجود سالن ها و سالن های مناسب است و در این دولت سیزدهم تمام تلاش خود را کرده است تا فیلمسازان بتوانند فیلم بسازند و سرمایه گذاران نیز بتوانند فیلم بسازند، فضای سرمایه گذاری تثبیت شده و این مسیر باز خواهد شد.

محمد حسین زاده افزود: در سه سال گذشته اتفاقات خوبی در زمینه زیرساخت های سینمایی در این استان افتاده است به طوری که در سال 1400 هفت سینما در خراسان رضوی فعالیت می کردند که امروز این تعداد به 20 سینما افزایش یافته است.

وی گفت: در این زمینه با حمایت آقای خزایی و همکاری گروه «سینما شهر» تعداد سالن های سینمایی در استان خراسان رضوی افزایش یافت و در این مدت سینما برفی و سینما پارک بازار مشهد مهدوی. سینما در نیشابور، سینما قدس تایباد، سینما کشمر ایران، سینما اندیشه در تربت حیدریه و سینما وحدت در تربت جام به بهره برداری رسید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین با اشاره به مثبت اندیشی مردم استان نسبت به توسعه زیرساخت های سینمایی افزود: فروش سینما در خراسان رضوی از 22 میلیارد ریال در سال 1400 به 141 میلیارد ریال افزایش یافت. از ابتدای امسال تاکنون فروش به 62 میلیارد ریال رسیده است.

حسین زاده افزود: پردیس سینمای ملل با دیگر سینماهای مشهد متفاوت است زیرا نماد فرهنگی بین ایران و افغانستان است.

لازم به ذکر است در این مراسم مدیران سازمان سینمایی، کدیر آشنا، هاشم میرزاخانی، محمدرضا سخنی نیز حضور داشتند.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین