پس از یک وقفه 9 ساله؛ چند نفر به حج عمره اعزام می شوند؟

پس از یک وقفه 9 ساله؛ چند نفر به حج

به گزارش انتخابتو، ایمان شمسایی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج در جلسه هیئت رهبری و شورای برنامه ریزی سازمان حج و زیارت گفت: با تصویب بانک مرکزی هر حج تمتع 1403 زائر احتمالی 500 تومان با نرخی که این بانک تعیین می کند، اعلام می کنند که از شعب بانک ها نمایندگی هایی دریافت می کنند که امکان خرید یورو را داشته باشند و در سراسر کشور ارتقاء یابد.

ایسنا در گزارشی نوشت: به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع رئیس سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارزی سالانه افراد عازم خارج از کشور محاسبه نمی شود.

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و حج نیز در این جلسه در خصوص آخرین مراحل ثبت نام کاروان های حج گفت: مراحل ثبت نام حج در استان ها رو به پایان است، فرآیند امور اداری 1403 در خصوص اخذ روادید برای زائران اعزامی. سفر حج تاکنون مثبت بوده است. در حالی که 74 هزار زائر “رکم طلب” دریافت می کنند، بیش از 10 هزار نفر “رکم طلب” دریافت می کنند و پس از آن می توان ویزا دریافت کرد.

نصرالله فرهمند، مدیر عامل مؤسسه فرهنگی سعادت عمره، مسئول عملیات عمره، با بیان اینکه قرار است زائران ایرانی عمره قبل و بعد از مراسم حج به عربستان اعزام شوند، گفت: هماهنگی هایی با شرکت هواپیمایی در این زمینه انجام شده است. موضوع.” پس از عملیات حج 1403، بر اساس زیرساخت های برنامه ریزی شده شامل 20 ایستگاه پرواز، انتظار می رود زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره بعد از حج) منتقل شوند.

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از وقفه 9 ساله از 12 اردیبهشت ماه آغاز شده و بازگشت آنها به کشور تا 3 اردیبهشت ادامه دارد. در این مدت تقریباً 5 هزار نفر به عمره اعزام خواهند شد. بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت تعداد افرادی که به عمره می روند زیر 6 میلیون نفر است.

عملیات حج تماتو 1403 نیز از 24 اردیبهشت آغاز می شود و پروازهای خروجی حجاج تا 28 خرداد ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران تقریباً 87 هزار و 500 نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرد: حدود 900 هزار نفر به زیارت رفتند.

۲۳۳۲۱۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین