پودینگ هندوانه؛ یک سلام خوشمزه به عصرهای گرم تابستان.

هندوانه تازه درجه یک 4 تا 6 کیلوگرم

پودینگ هندوانه؛ با هندوانه به استقبال تابستان بروید. عصرهای گرم تابستان در راه است و همه به دنبال نوشیدنی های خنک، غذاها و انواع میوه های تابستانی هستند تا تشنگی خود را رفع کنند و تحمل روزهای گرم سال را کمی راحت کنند. هندوانه یکی از میوه هایی است که در ماه های تابستان در بازار به وفور یافت می شود و به دلیل مزایای فراوانی که دارد از جمله تامین آب و قیمت مقرون به صرفه از محبوبیت بالایی برخوردار است. هندوانه اساس بسیاری از غذاهای خنک و خوشمزه تابستانی است که کمتر کسی را پیدا می کنید که دوست نداشته باشد. در ادامه مطلب طرز تهیه پودینگ هندوانه یک دسر خنک تابستانی را به شما خواهیم گفت.

پودینگ هندوانه

مواد لازم برای 4 نفر
آب هندوانه 2 لیوان
با تشکر 50 گرم
نشاسته ذرت 40 گرم
گل سرخ 1/3 فنجان
انجام دادن به مقدار مورد نظر
کرم رنگ به مقدار مورد نظر
در مدت اقامتش به مقدار مورد نظر
  1. برای تهیه پودینگ هندوانه در مرحله اول شکر و نشاسته را در ظرفی بریزید و آب هندوانه را که از قبل آماده کرده بودید کم کم به مخلوط شکر و نشاسته اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.
  2. در این مرحله مواد را در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم هم بزنید تا مواد به غلظت فرنی برسند.
  3. حالا گلاب، پودر هل یا هر اسانس دلخواه را اضافه کنید و قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید.
  4. مواد دسر را در ظرف های دلخواه بریزید و در یخچال قرار دهید تا جا بیفتند. این دسر باید ۵ ساعت در یخچال بماند تا خوب خودش را بگیرد.
  5. بعد از آماده شدن و پوشاندن دسر روی آن را با مقداری خامه و پودر بادام زمینی تزئین کرده و میل کنید. نوش جان!

برش های بادام زمینی سلطنتی درجه یک - 100 گرم

آیا هندوانه چاق می کند؟

نکات و ترفندهایی برای تهیه پودینگ هندوانه

  1. به یاد داشته باشید که بهترین زمان برای نگهداری پودینگ هندوانه در یخچال دو روز است.
  2. به جای پودر نشاسته ذرت می توانید از ژله طعم دار مانند ژله آلوئه ورا یا ژله لیمو استفاده کنید.
  3. در مرحله دوم تهیه پودینگ هندوانه می توانید از مقادیر بسیار کمی برای شیرین کردن پودینگ استفاده کنید تا عطری بی نظیر به آن بدهید.
  4. خوب است بدانید که با افزودن هل، پودر بادام زمینی و گلاب از سردی این دسر خوشمزه کاسته شده و تبدیل به دسری خنک و تابستانی می شود.
  5. برای اینکه پودینگ رنگارنگ تری داشته باشید، هنگام تهیه آن باید از هندوانه قرمز استفاده کنید. برای شناسایی هندوانه قرمز می توانید از مقاله ترفندهای انتخاب هندوانه قرمز ما کمک بگیرید.
  6. برای تهیه این دسر از هندوانه خیلی رسیده استفاده نکنید، معمولا هندوانه رسیده نسبت به بقیه بافت نرم تری دارد و در ترکیب با نشاسته بافت خوب و یکنواختی در غلظت مناسب نمی دهد.
  7. برای تهیه پودینگ از هندوانه با ریشه سفید در وسط میوه استفاده نکنید. به طور معمول ریشه های سفید به خوبی با سایر مواد ترکیب نمی شوند و هنگام خوردن دسر حس خوبی را به فرد منتقل نمی کنند.

هل سبز شاهسوند - 10 گرم
3%

۴۸۹۰۰

۴۵۰۰۰ به مرد

طرز تزیین پودینگ هندوانه

  1. برای تزئین پودینگ هندوانه خود می توانید از شکلات سفید به روش های مختلف استفاده کنید: به صورت تکه های کوچک یا رنده شده.
  2. یکی دیگر از تزیینات محبوب پودینگ هندوانه که کالری کمتری نیز دارد، تزیین آن با برگ نعنا و برش های گرد لیمو است.

راه حل

این دسر با ظاهر زیبا و طعم خنک و لذیذ خود مورد پسند بسیاری از افراد به خصوص کودکان قرار گرفته است. یکی از مزیت های این دسر خوشمزه ارزان بودن مواد اولیه، تقریبا همیشه در دسترس بودن و تهیه سریع و آسان آن در منزل است. با کمی خلاقیت و ذوق هنری می توانید پودینگ هندوانه را به روش های مختلف تزیین کنید و از سرو آن با طعم های مختلف لذت ببرید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا