چرا گاهی اوقات سرخ می شویم؟

چرا گاهی اوقات سرخ می شویم؟

چرا سرخ می شویم؟ آیا شرم پاسخی به خودآگاهی، اندوه یا شادی است؟ سال‌هاست که دانشمندان سعی کرده‌اند دلیل سرخ شدن افراد را بفهمند.

دانشمندان برای اینکه بفهمند دقیقاً چه چیزی باعث قرمزی گونه های ما می شود، تصاویری از 40 نوجوان و جوان 20 ساله در حال خواندن کتاب ثبت کردند. سپس آنها را به دستگاه MRI مغز وصل کردند تا خواندن خود را تماشا کنند. هدف این بود که تصاویری از سرخ شدن شرکت کنندگان گرفته شود و سپس بفهمیم که مغز آنها چگونه به سرخ شدن واکنش نشان می دهد.

در این مطالعه، محققان دریافتند که سرخ شدن به طور مستقیم با برانگیختگی عاطفی و بخش‌های توجه مغز ما مرتبط است. جای تعجب است که دلیل سرخ شدن ما ربطی به بخشی از مغز ما ندارد که در تجسم افکار، نیات و رفتار خود یا دیگران نقش دارد.

بنابراین به نظر نمی رسد که سرخ شدن واکنش بدن ما به خجالت یا خودآگاهی باشد. البته، مانند هر چیزی که به مغز مربوط می شود، تجزیه و تحلیل سیگنال های ارسال شده توسط مغز یک کار پیچیده است.

محققان همچنین دریافتند که زنان این گروه نسبت به مردان بیشتر در معرض سرخ شدن قرار داشتند که این موضوع سوالات دیگری را به وجود آورد.

در نهایت، تیم می گوید نتایج و یافته های آنها باید با احتیاط تفسیر شود. آن‌ها همچنین می‌خواهند با گروهی متنوع‌تر به نتایج بیشتری دست یابند تا ببینند اوضاع در محدوده‌های سنی مختلف چگونه تغییر می‌کند. البته، مشخص نیست که آیا این نتایج قطعی در یک گروه بزرگتر و متنوع تر تکرار می شود یا خیر.

اما شاید ما یک قدم به ایجاد توضیحی مناسب برای علت سرخ شدن افراد نزدیکتر شده باشیم.