دورترین مسیر از نقطه شروع تا درآمد، هنر و سینما است / راه حل بهره وری استارتاپ چیست؟

عضو کمیته انتخاب اولین رویداد شروع فیلمنامه نویسی را پیشنهاد

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، مهدی سجادچی یکی از فیلمنامه نویسان اولین رویداد ابتکاری فیلمنامه نویسی و از اعضای هیات انتخاب در تشریح سختی هایی که جوانان علاقه مند به سینما برای ورود به عرصه حرفه ای این هنر تجربه می کنند، گفت: آیا همه هستند. علاقه مند به سینما در هر کجای دنیا علاقه مند به این رشته و کار با علاقه مندان به کار حرفه ای همیشه بین کسانی که وارد این عرصه می شوند سطحی از نابرابری وجود دارد و این امر اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: در این صورت مهم است که هرکسی می خواهد در هر نقطه از کشور کاری انجام دهد راه حل مشخصی پیش روی خود داشته باشد و بداند کدام مسیر را باید طی کند.
سجادچی با ابراز خوشحالی از برگزاری اولین رویداد فیلمنامه نویسی گفت: وجود چنین رویدادهایی برای هنری مانند سینما بسیار حائز اهمیت است چرا که حتی مستأصل ترین افراد نیز احساس می کنند چنین فضاهایی وجود دارد که می توانند ایده های خود را ارائه کنند و ایده های خود را داشته باشند. شانسی برای نشان دادن پتانسیل خود دارند.” او بیان کرد.
وی همچنین با اشاره به برخی باورهای غلط درباره ورود افراد به عرصه حرفه ای سینما، خاطرنشان کرد: اما به هر حال برای کسانی که می خواهند صد سال را در یک شب بروند، حتی از طریق برخی آشنایان و اقوام، راه اغلب بسته است. برای یافتن مسیر این رشته اغلب این وجود موقتی خواهد بود و این مسیر همیشه مشخص نیست زیرا آن فرد باید مهارت های لازم را داشته باشد و بتواند کار را انجام دهد.

نویسنده فیلمنامه‌هایی چون «سوفی و ​​دیوانه»، «روز سوم» و «قوانین بازی» با بیان اینکه سنت استارت‌آپ‌ها در اماکن هنری مانند سینما کمتر از سایر مکان‌ها است، تصریح کرد: بین ورود به یک حرفه و تلاش برای کسب درآمد بهتر است استارتاپ اگر فاصله کمی داشته باشد موفق تر است، اما اصل هنر و سینما این است که طولانی ترین مسیر را بین نقطه شروع و رسیدن به درآمد داشته باشد. بنابراین اگر به مفهوم هنر نگاه کنیم، سینما و سایر هنرها کمترین سطح ممکن و کمترین ظرفیت تحقق را در فعالیت هایی مانند استارت آپ ها دارند که البته در حد صفر نیست و همچنان کاربردی تر از هنرهای دیگر است. راه های دیگر دسترسی به سینما
سجادچی خطاب به برگزارکنندگان این مراسم دو توصیه را تشریح کرد: دو راه کلی وجود دارد. اول از همه این بودجه را تا جایی که می توانند برای علاقه مندان به سینما برای چند سال خرج می کنند تا چند سال دیگر استارتاپ به بهره وری برسد. در شرایط فعلی با تغییر مدیران، مدیر جدیدی که می آید سوابق مدیر قبلی را بررسی می کند و متوجه می شود که بودجه برای مدیران ارشد اهمیت بیشتری دارد و در غیر این صورت مدیریت سعی می کند به برنامه دیگری روی آورد که مصرف کمتری داشته باشد. بودجه. مدت تصدی مدیران خود را افزایش می دهد و به عنوان مثال مدیرانی با 10 سال سابقه استخدام می کند که بتوانند برنامه های خود را در بلند مدت محقق کنند.
این مدرس دانشگاه در پایان توصیه دیگری به برگزارکنندگان رویداد استارتاپ فیلمنامه نویسی اضافه کرد: راه دیگری که استارت آپ ها انجام می دهند تشویق برگزارکنندگان به ادامه کار در صورت موفقیت در هر کلاس است. بنابراین در این فعالیت کافی است 5 شغل نزدیک به جریان تولید داشته باشید و این به قدری ارزش افزوده دارد که تمام هزینه های اولیه را پوشش می دهد.

22055

220

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین