چطور آشپزی یاد بگیرم ؟ مهم‌ترین سوال علاقه‌مندان به این رشته

چگونه آشپز شویم3

چطور آشپزی یاد بگیرم؟ بهترین پاسخ به این سوال برای علاقه‌مندان به آشپزی

لذت طبخ غذاهای مختلف، تجربه‌ای است که بسیاری از آشپزها به دنبال آن هستند. در این بین انتخاب مسیر درست آموزش آشپزی و شناخت کاربردها و خواص مواد غذایی مختلف برای قرارگیری در کنار یکدیگر، اهمیت بسیاری دارد. علاقه‌مندان به رشته آشپزی برای یادگیری این مهارت روش‌های متنوعی را در مقابل خود می‌بینند؛ اما انتخاب بهترین روش آن‌ها را سردرگم می‌کند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به دنبال بهترین روش آموزش آشپزی می‌گردید، خواندن نکات این مطلب در انتخاب روش مناسب آموزش آشپزی برای شما موثر است.

چطور آشپزی یاد بگیرم ؟

چرا یادگیری آشپزی مهم است؟

تصور کنید بدون شناخت از کاربردهای مواد غذایی و خواص آن‌ها، این مواد را با هم ترکیب کنید. یا ترکیباتی را برای طبخ غذا به کار بگیرید که حساسیت‌های متفاوتی در بدن ایجاد می‌کنند. این موضوع می‌تواند باعث مختل شدن سیستم ایمنی بدن شود و به سلامتی شما آسیب برساند.

از سوی دیگر بازار کار فوق‌العاده آشپزی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، یادگیری اصولی این مهارت را، به موضوعی درآمدساز برای علاقه‌مندان تبدیل کرده است. علاقه‌مندان به این رشته با کسب مهارت‌های مختلف در طبخ انواع غذاهای گیاهی، گوشتی، دریایی، فست‌فودها، غذاهای کم کالری، بدون چربی و … طیف متنوعی از فرصت‌های شغلی را به دست می‌آورند. یا بعنوان مثال گذراندن دوره نان حجیم و نیمه حجیم یکی از بهترین دوره برای پخت نان سالم در منزل است.

برای یادگیری آشپزی طبخ انواع غذاها را امتحان کنید

قبل از پیدا کردن بهترین روش آموزش آشپزی یک اصل را فراموش نکنید. آشپزی یعنی تجربه کردن هر آن چه که برای شما ناشناخته است. بنابراین طبخ انواع غذاها نقش مهمی در یادگیری اصولی آشپزی شما دارد. مهم نیست که چقدر به آن غذا علاقه دارید. با یادگیری طبخ اصولی انواع غذاها، علاوه بر ارتقای مهارت آشپزی، شانس خود را برای کسب درآمد از این رشته پول‌ساز افزایش می‌دهید.

لذت طبخ غذا با این روش ها

با این روش‌ها لذت طبخ غذا را بیشتر کنید

روش‌های مختلفی برای یادگیری آشپزی وجود دارند که شما می‌توانید متناسب با شرایطتان، سن و سال، شناخت قبلی از طبخ انواع غذاها، استعداد و علاقه، برنامه‌ریزی‌های شخصی و میزان تاثیرگذاری روش آموزشی، مناسب‌ترین شیوه را برای آموزش آشپزی انتخاب کنید. در ادامه به مهم‌ترین روش‌هایی اشاره می‌کنیم که شما می‌توانید از آن‌ها برای یادگیری آشپزی استفاده کنید.

یادگیری تجربی آشپزی

برای شما که این مطلب را می‌خوانید، کنار مادر ایستادن و نگاه کردن به آشپزی کردن او، شاید اولین تصویری باشد که از آشپزی به یاد دارید. این راه اولین روشی است که می‌توان آشپزی را آموزش دید. اصولا آموزش تجربی با تکرار و تجربه مداوم همراه است و در کنار شناخت خواص مواد می‌تواند تاثیر بسیاری در ارتقای دانش آشپزی داشته باشد.

بااین‌حال یادگیری تجربی آشپزی یک عیب بزرگ دارد. اگر از همان ابتدا با روشی نامناسب و اشتباه آشپزی خود را شروع کنید؛ در ادامه برای اصلاح آن زمان زیادی از شما صرف می‌شود. معمولا یادگیری تجربی بر اساس دانسته‌های پیشین است و آشپزها بدون شناخت خواص و کاربرد مواد، دانسته‌های خود را (چه درست و چه اشتباه) برای پخت غذا استفاده می‌کنند.

یادگیری آشپزی با استفاده از کتاب‌های آشپزی

بسیاری از علاقه‌مندان برای یادگیری آشپزی به سراغ کتاب‌های آشپزی می‌روند. این کتاب‌ها متناسب با نوع غذاها، انواع دستورهای غذایی را کاملا مدون و طبقه‌بندی شده در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. کتاب‌های آشپزی تاثیر بسیار زیادی در آموزش آشپزی شما دارند و می‌توانید در مدت‌زمان مشخصی طبخ انواع غذاها را بر اساس استانداردهای مشخصی یاد بگیرید.

با وجود مزایای یادگیری آشپزی با کمک کتاب‌های آشپزی، بیشتر این کتاب‌ها فقط یک نوع دستور غذا را به شما آموزش می‌دهند و شما نمی‌توانید آموزش همان غذا با شیوه‌های دیگر را یاد بگیرید. همچنین در صورت وجود نقص در آشپزی، امکان رفع اشکال وجود ندارد. شما با این کتاب‌ها صرفا بدون آگاهی از خواص مواد، آن‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کنید.

یادگیری طبخ انواع غذاها با استفاده از ویدئو‌های آموزشی

با رشد تکنولوژی و استقبال افراد از زندگی مبتنی بر فناوری، محتواهای ویدئویی جای خود را در بین علاقه‌مندان به آشپزی باز کردند. بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های کاری، اطمینان از کیفیت آموزش‌ها و بررسی کیفیت نهایی کار خود با غذای پخته شده در فیلم، از ویدئوهای آموزشی استفاده می‌کنند.

ثبت نام در دوره‌های آشپزی معتبرترین روش یادگیری آشپزی است

در میان انواع روش‌های آموزش آشپزی حضور در دوره‌های معتبر آموزش آشپزی، بهترین راهکار ممکن است. این دوره‌ها خواص مواد غذایی، نکات بهداشتی در زمان طبخ غذا، تکنیک‌های مختلف پخت غذاها و … را به شما آموزش می‌دهند. شما می‌توانید هم در دوره‌های حضوری این کلاس‌ها شرکت کرده و هم بر اساس برنامه کاری در دوره‌های آنلاین ثبت نام کنید.

آشپزی را یاد بگیریم

بهترین روش یادگیری آشپزی را بر اساس شرایط خود انتخاب کنید

انتخاب بهترین روش یادگیری آشپزی باید بر اساس شرایط، استعداد و زمان شما باشد. برای یادگیری اصولی آشپزی تمرین و پشتکار و تکرار تکنیک‌های مختلف بسیار تاثیرگذار هستند؛ بنابراین باید آموزش تئوری را در کنار آموزش تجربی قرار دهید.

 

برچسب ها : نان,آشپزی,آموزش آشپزی,شیرینی,مدرک فنی و حرفه ای,غذا