چند نام معروف ایرانی این روزها به غار پناه بردند!

چند نام معروف ایرانی این روزها به غار پناه بردند

چهاردهمین انتخابات در 8 جولای برگزار می شود. اما در صحنه انتخابات 1403 تفاوت مشخصی وجود دارد.


بهترین: انتخابات چهاردهم در 8 جولای برگزار می شود. اما در صحنه انتخابات 1403 تفاوت مشخصی وجود دارد. حضور چهره های سرشناس، یعنی سلبریتی ها، دیگر آنچنان پررنگ نیست یا حداقل اینطور به نظر می رسد. البته تصاویری از حضور چهره های ورزشی یا سینمایی در ستاد کاندیداها نیز وجود دارد که البته به نظر می رسد نسبت به دوره های قبل با کاهش محسوسی در این مورد مواجه هستیم. .

این در حالی است که شنیده ها حاکی از حمایت علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی از محمدباقر قالیباف بوده و برخی توئیترهای نزدیک به این نامزد نیز این خبر را تایید کردند. البته کشتی گیر سابق و گوینده همیشگی خبر شورای شهر با قالیباف ارتباط کاری و نزدیک داشت و انتظار می رفت از شهردار سابق تهران حمایت کند.

البته اردوی قالیباف یک حامی سرسخت دیگر هم دارد: مجید سمیعی. آقای سمیعی در تمام این سال‌ها به ایران سفر کرده و حتی سابقه برخورد با شخصیت‌های برجسته سیاسی مانند آیت‌الله هاشمی شاهرودی را در کارنامه خود دارد. وی در حمایت از رئیس فعلی مجلس گفت: کلیباف واقعاً فردی سازنده است و به عنوان مثال حتی جمعه ها که باید استراحت می کردند ساعت 6 صبح از پیشرفت پروژه بازدید می کرد. چهره بدون شک سهم چهره های شاخصی مانند دکتر کلیباف در این میراث ماندگاری است که برای مردم ایران به جا می گذارم.» و نقش هایی داشته اند.

چند نام معروف ایرانی این روزها به غار پناه بردند!

اما مورد بعدی که ممکن است اظهارات اخیرش تا حدودی حمایت کند، داریوش ارجمند است. او که یکی از مدافعان تداوم شهید رئیسی است، ظاهراً آرزوی حضور سعید جلیلی در پاستور را دارد و احتمالاً روز جمعه نیز این اقدام را برای جلیلی تکرار خواهد کرد که عاشقانه به رئیسی رای داد. اما نکته قابل تامل با ارجمند همین تغییر جایگاه اوست. چون در سال 92 طرفدار روحانی بود و الان مقابلش ایستاده است. نوعی چرخش البته تکرار شده توسط همکارانش.

اما خبری از اردوگاه سلامت است. تجمع هواداران وی در سالن شهید شیرودی و حضور چند تن از اعضای کابینه حسن روحانی روز گذشته خبرساز شد. اما در این مراسم رسول حتیبی، علی فتح الله زاده و بهنام محمودی نیز حضور داشتند. شیدا خلیق و کیوان ساکتف زوج جدید سینمای ایران نیز کاندیدای مورد نظر خود را به عنوان دکتر معرفی کردند. البته قابل پیش بینی بود که هنرمندان با توجه به سمت پزشکان خود بیشتر او را همراهی کنند و بعید است در روزهای باقی مانده به انتخابات این اتفاق تکرار شود.

چند نام معروف ایرانی این روزها به غار پناه بردند!

اما همان طور که گفتیم شاید این حمایت در انتخابات 88 یا 92 رنگ و بوی دیگری داشته باشد و هنرمندان آتش انتخابات را بیش از پیش داغ کرده باشند. به عنوان مثال در بهار 92 نزدیک به 140 هنرمند بیانیه ای در حمایت از حسن روحانی منتشر کردند و شاید چنین پایگاه قدرتمندی بتواند میلیون ها رای را برای این نامزد به دست آورد. اهمیت حضور مردم روی سکو در چنین شرایط حساسی به خوبی مشهود است.

اما هستند افرادی مانند علی دایی و کریم باقری که با وجود شایعه حمایت وی از مسعود بیزیمیان، با انتشار مطالبی جداگانه، این خبر را شایعه خواندند و به طور کامل از حمایت از هر نامزدی خودداری کردند. ظاهرا برنز 1403 قرار نیست داغ باشد. به هر حال نام های مهمی چون دای و باقری سال ها به این کشور خدمت کرده اند و می توانند در رای مردم تاثیرگذار باشند.


نصب بهترین اپلیکیشن برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان.

به گزارش رسانه انتخابتو