چه خاکی برای پرورش “خاویار سبز” مناسب است؟

چه خاکی برای کاشت «خاویار سبز» مناسب است؟

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کینوا (خاویار سبز) یکی از گیاهان خانواده چغندر قند است که این استان ظرفیت کشت آن را دارد. وحید صباغ گفت: این گیاه در برابر کم آبی و شوری خاک مقاومت بالایی دارد و در اراضی این استان قابل کشت است.

به گزارش ایسنا، نحوه مصرف کینوا به این صورت است که ابتدا فرآوری شده و در صنایعی مانند بیسکویت سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

صباغ با تاکید بر اینکه این گیاه محصول استراتژیک نیست، ادامه داد: این گیاه را می توان در زمین های کشاورزی با خاک شور و با بحران جدی کم آبی کشت کرد. با این حال، اختصاص زمین های کشاورزی بیشتر برای کاشت محصولات استراتژیک مانند گندم، جو و دانه های روغنی منطقی نیست.

تاکنون 15 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت این گیاه اختصاص یافته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از آنجایی که شرکت های خارج از استان از این گیاه برای فرآوری و استفاده در سایر صنایع استفاده می کنند، باید بازار فروش آن فراهم شود تا کشاورزان ترغیب شوند این محصول را در مناطق کشاورزی کم بازده کشت کنند. . زمین ها

وی در ادامه سخنان خود گفت: در این استان فروش این گیاه به صورت قراردادی است و کشاورزان محصولات خود را به صورت قراردادی به فروش می رسانند.

کینوا که مادر غلات نیز نامیده می شود، حاوی پروتئین بالا، ریز مغذی ها، ویتامین E، امگا 3 و اسید فولیک، اسیدهای آمینه و گوگرد است. این گیاه گلوتن ندارد و افراد مبتلا به سلیاک که در مصرف گندم مشکلات گوارشی دارند می توانند به جای گندم از آرد کینوا استفاده کنند.