چگونه از فشار بیش از حد به چشم جلوگیری کنیم؟

چگونه از فشار بیش از حد به چشم جلوگیری کنیم؟

بعدی- ممکن است پس از ساعت ها خیره شدن به لپ تاپ یا گشتن در شبکه های اجتماعی احساس درد یا سرگیجه داشته باشید.

به گزارش انتخابتو به نقل از نیویورک تایمز، این احساسات رایج و ناراحت کننده علائم خستگی چشم است که یک اصطلاح کلی برای علائمی مانند خشکی یا آبریزش چشم، تاری دید موقت، قرمزی چشم، درد و سردرد است. اما صفحه نمایش تنها چیزی نیست که باعث خستگی چشم می شود.

میکا موی، استاد بالینی دانشکده بینایی‌سنجی و علوم بینایی دانشگاه کالیفرنیا برکلی، می‌گوید: «فعالیت‌هایی مانند خواندن، نوشتن، و سوزن دوزی نیز می‌توانند باعث خستگی چشم شوند. علائم خستگی چشم می تواند آزاردهنده باشد، اما خوشبختانه موقتی است و آسیب طولانی مدت به سلامت چشم وارد نمی کند. دلایل زیادی برای خستگی چشم وجود دارد. بیشتر مردم هنگام تماشای صفحه نمایش یا مطالعه کمتر پلک می زنند. پلک زدن چشم ها را مرطوب و صاف نگه می دارد و از خشکی چشم جلوگیری می کند که در نهایت باعث تاری دید و سوزش چشم می شود.

استراحت دادن به چشم ها یا استفاده از قطره های اشک مصنوعی در طول فعالیت های روزانه ممکن است مفید باشد. اما خشکی چشم مزمن نیاز به مشاوره با پزشک متخصص و استفاده از داروهای تجویزی دارد. خستگی چشم نیز در نتیجه خستگی عضله مژگانی رخ می دهد که به تمرکز عدسی چشم کمک می کند. انقباض مداوم عضله مژگانی به طور طبیعی شکل عدسی چشم را تغییر می‌دهد، اما با افزایش سن عدسی سفت‌تر می‌شود و به راحتی خم نمی‌شود و دیدن واضح از نزدیک را دشوار می‌کند. به گفته انتخابتو، این بیماری پیرچشمی نامیده می شود و به همین دلیل است که افراد بالای ۴۰ سال به عینک مطالعه نیاز دارند. اگر از عینک های تجویزی اشتباه استفاده می کنید یا در مواقع نیاز از عینک استفاده نمی کنید، چشمان شما دائما تحت فشار هستند. متخصصان چند پیشنهاد برای کاهش فشار چشم ارائه می دهند:

چگونه از فشار بیش از حد به چشم ها جلوگیری کنیم/ترجمه؟

از قانون 20-20-20 پیروی کنید. اگر قصد دارید برای مدتی به صفحه خیره شوید یا کتاب بخوانید، هر 20 دقیقه یکبار با نگاه کردن به چیزی در فاصله حداقل 6 متری (20 فوت) به چشمان خود استراحت دهید. در صورت لزوم این کار را به مدت 20 ثانیه یا بیشتر ادامه دهید. انجام دادن (برخی تحقیقات نشان می دهد که 20 ثانیه کافی نیست.)

چشمان خود را مرطوب نگه دارید. اگر احساس می کنید چشمان شما خشک است، می توانید از اشک مصنوعی یکبار مصرف که حاوی مواد نگهدارنده نیستند استفاده کنید. نگهدارنده ها می توانند چشم شما را تحریک کنند، بنابراین با مطالعه برچسب مواد تشکیل دهنده، قطره چشمی بدون مواد نگهدارنده را انتخاب کنید.

پلک زدن را فراموش نکنید. شاید فکر کردن به پلک زدن احمقانه به نظر برسد، اما این یک راه عالی برای جلوگیری از خشکی چشم و ناراحتی است. با توجه به توصیه کارشناسان بهتر است یادداشتی را در کنار کامپیوتر یا کتابی که می خوانید قرار دهید تا پلک زدن را فراموش نکنید.

از کمپرس گرم استفاده کنید. یک حوله تمیز را زیر آب گرم قرار دهید و به آرامی آن را به مدت 10 دقیقه، یک یا دو بار در روز روی پلک های خود قرار دهید. کمپرس گرم غدد اشکی را تحریک می کند و از تبخیر سریع اشک جلوگیری می کند. اما به یاد داشته باشید که پلک ها نازک و حساس هستند. بنابراین از فشار دادن کمپرس به چشم خود برای جلوگیری از سوختگی خودداری کنید.