چگونه از کودکان در برابر دزد محافظت کنیم؟

چگونه از کودکان در برابر دزد محافظت کنیم؟

کودکان از آسیب پذیرترین افراد در برابر سارقان هستند که همیشه با اشیاء قیمتی در کمین مردم قرار می گیرند، زیرا توانایی آنها در شناخت و مقاومت در برابر سارقان محدود است و به همین دلیل اغلب توسط سارقان مورد سوء استفاده قرار می گیرند. دزدی از کودکان نه تنها منجر به خسارات مالی می شود، بلکه تأثیر منفی گسترده ای بر سلامت روحی و روانی کودکان دارد. بنابراین محافظت از کودکان در برابر دزدان یکی از وظایف اولیه والدین است.

به گزارش همشهری آنلاین، پیشنهادات کاربردی زیر در این زمینه موثر است.

کودکان را در خیابان ها و مکان های عمومی رها نکنید

رها كردن كودكان در خيابان ها و اماكن عمومي بدون نظارت والدين يكي از عوامل اصلي سرقت كودك است. بنابراین خانواده ها باید هنگام بازی در اماکن عمومی و پارک ها بر فرزندان خود نظارت کامل داشته باشند و به کودکان آموزش دهند که در مکان های عمومی چشمان خود را باز نگذارند.

ورود غریبه ها به حریم خصوصی کودکان یک علامت هشدار است

ورود افراد غریبه به محل استقرار کودکان باید هشداری برای کودکان باشد. بنابراین به فرزندان خود بیاموزید که به غریبه ها حتی کودکان اعتماد نکنند. هیچ غذایی از غریبه ها نپذیرید و به بهانه های مختلف مانند خرید بستنی یا بستنی دنبال غریبه ها نروید.

زیور آلات کودکان چنگال دزدها را تیز می کند

فرزندان خود را با جواهرات گران قیمت تزئین نکنید. وجود جواهرات و اقلام گران قیمت دخترانه و پسرانه توجه سارقان به ویژه سارقان خرد را به خود جلب می کند و کودکان را در معرض خطر سرقت قرار می دهد. رعایت پوشش مناسب و پرهیز از تزئین کودکان به زیور آلات، کودکان را از هرگونه حمله و آزار و اذیت سارقان و مجرمان مصون می دارد.

حرکت کودکان در شهر باید کنترل شود

بهتر است والدین در ایام تعطیلات از خدمات معتبری در خصوص بردن فرزندان خود به مراکز آموزشی و تفریحی بهره مند شوند و در صورت عدم استفاده از این سرویس بهتر است فرزندان خود را تا مراکز آموزشی همراهی کنند. خانواده ها باید به خاطر داشته باشند که کنترل ترافیک، نظارت بر تعاملات کودکان و آموزش نحوه سفر در شهر به این گروه سنی مهم است.

موبایل های گران قیمت را به کودکان ندهید

اسباب بازی های گران قیمت را فقط در مناطق حفاظت شده و زیر نظر خود به کودکان بدهید. تلفن همراه را فقط در مواقع ضروری به کودکان بدهید و از دادن موبایل های گران قیمت به کودکان خودداری کنید. به کودکان بیاموزید که تلفن همراه خود را در فضای باز نگذارند.

در موقعیت های مختلف از کودکان غافل نشوید

در مجالس جشن یا عزاداری خانواده ها با تکیه بر آشنایی شرکت کنندگان از نظارت بر فرزندان خود غافل نشوند. آنها هرگز نباید فرزندان خود را در خانه تنها بگذارند و تأخیر در بازگشت آنها باید تحت نظر باشد. آدرس و مشخصات کامل خود و یکی از آشنایان مورد اعتمادتان را در جیب کودکان خردسال بگذارید.

اگر کودکان نیاز به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دارند

ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که کودکان مجبور شوند به تنهایی در شهر سفر کنند. در چنین مواقعی خانواده ها باید به فرزندان و فرزندان خردسال خود آموزش دهند که از همراهی با افراد غریبه یا سوار شدن به وسایل نقلیه ناشناس خودداری کنند و در صورت لزوم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.