چگونه خاگینه سنتی را به 7 روش آسان تهیه کنیم؟

چگونه خاگینه سنتی را به 7 روش آسان تهیه کنیم؟

اگر از صبحانه های مکرر خسته شده اید و می خواهید برای خود و خانواده تان یک صبحانه رضایت بخش و خوشمزه تهیه کنید، خگینا را به شما پیشنهاد می کنیم. بو و طعم این غذای سنتی در خانه همه اعضای خانواده را خوشحال می کند. پس بهتر است دست به کار شوید و صبحانه ای متفاوت تهیه کنید. تهیه این صبحانه خوشمزه اصلا سخت نیست و می توانید در مدت زمان کوتاهی آن را تهیه کنید. همانطور که در این مقاله می خواهیم با ما باشید چگونه خاگینه را به 7 روش مختلف تهیه کنیم؟ بیایید با هم صحبت کنیم و توضیح دهیم که با چه اجاق هایی می توانید این صبحانه اصیل و رضایت بخش ایرانی را خوشمزه تر و حرفه ای تر کنید.

چگونه 23 نوع کیک خوشمزه در خانه تهیه کنیم؟

طرز تهیه خاگینه ساده با آرد

روشی که می خواهیم در مورد پخت خاگینه به شما بگوییم، ساده ترین روش پخت خاگینه است. در عین حال این هاگین طعم بسیار مطبوعی دارد و خیلی سریع تهیه می شود. برای ساخت این کار به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
شهرت 3 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 2 عدد
روغن 2 قاشق غذاخوری
آب انگور کافی
زردچوبه همان طور که خواسته شده
آب انگور آبی - 250 گرم
4%

54000

52000 به مرد

طرز تهیه خاگینه ساده برای صبحانه:

در مرحله اول تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و با چنگال یا همزن خوب هم بزنید. آرد سفید و زردچوبه را به آن اضافه کنید و دوباره با چنگال همه مواد را مخلوط کنید تا بافت یکنواختی به دست آید. یک تابه مناسب بردارید و مقداری روغن داخل آن بریزید. اجازه دهید روغن کاملا گرم شود؛ حالا مواد خاگینا را کاملا داخل تابه بریزید و حرارت را کم کنید. اجازه دهید خاگینا از یک طرف خوب قهوه ای شود. حالا آن را برگردانید تا طرف دیگر هاگیس هم بپزد. سپس اوراکل را به قطعات دلخواه برش دهید و شکل دهید و آب انگور را روی آن بریزید تا کاملا جذب اوراکل شود. صبحانه شما آماده سرو است. می توانید آن را در ظرف مناسبی بریزید و به سلیقه خود تزئین کنید.

طرز تهیه خاگینه با شیره انگور؟ ساده است. می توانید این وعده غذایی بسیار مقوی را به عنوان یک وعده غذایی کامل مصرف کنید.

طرز تهیه حلوا با شیره انگور + آموزش تصویری

طرز تهیه خگینا با فندق

طرز تهیه خگینا با فندق

Crazy Khagine که با نام Kiki Khagine نیز شناخته می شود. خاقینه ای معطر و خوش طعم که انگار از بهشت ​​آمده باشد. برای پخت این خگینا تابه ای به قطر 25 سانتی متر انتخاب کنید تا قطر آن کامل باشد. برای ساخت این کار به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
تخم مرغ شماره 4
شهرت 5 قاشق غذاخوری
ماست شیرین و سفت (ماست خامه ای یا تغلیظ شده) 4 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه ادویه جات 1 قاشق غذاخوری
وانیل 1/4 قاشق غذاخوری
با تشکر 1 لیوان
این 3/4 لیوان
گل سرخ 1/4 فنجان
زعفران دم کرده کافی
پودر دارچین 1 قاشق غذاخوری
پودر رزماری 1 قاشق غذاخوری
گردو خرد شده نصف فنجان

پودر فشرده زعفران الیت 8 گرم ست 8 تکه

زعفران درجه یک مادمازل - 1 گرم

230000

184000

به مرد

چگونه تهیه می شود:

مرحله اول: آب و شکر را مخلوط کرده و در قابلمه مناسبی حرارت دهید. اجازه دهید شکر کاملا در آب حل شود و شربتی شفاف به دست آید. سپس گلاب و زعفران را اضافه کرده و شربت را با حرارت ملایم بجوشانید تا غلیظ شود.

صحنه دوم: تخم مرغ و وانیل را با هم مخلوط کرده و هم می زنیم تا رنگ آن روشن شود. سپس ماست و بکینگ پودر را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط تقریباً نرم و یکدستی به دست آید.

سطح سوم: آرد را اضافه کرده و در ظرف مناسبی بریزید. کف آن را با کمی روغن چرب کنید و روی آتش بگذارید تا داغ شود. حالا نیمی از مواد خاگینه را داخل تابه بریزید و درب آن را ببندید تا کمی طول بکشد.

مرحله چهارم: پودر دارچین، پودر رزماری و گردوی خرد شده را در ظرفی با هم مخلوط کنید. حالا درب تابه را بردارید و مواد را از وسط به طور یکنواخت روی تابه پخش کنید. حالا نصف دیگر مواد خگینا را روی مواد میانی بریزید و روی آن را کاملا بپوشانید. دوباره روی ظرف را بپوشانید تا این لایه کمی طول بکشد.

مرحله پنجم: وقتی مواد خاگین پخت، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز کاملا بپزد. می توانید ابتدا خاگینه را برش دهید و هر تکه را جداگانه در تابه قرار دهید.

گام ششم: وقتی طرف دوم پخت، شربت خنک شده را روی آن بریزید و شعله را خاموش کنید. اجازه دهید شربت جذب آبگوشت شود.

چگونه هالیبات خانگی خود را به چند روش مختلف تهیه کنم؟

طرز تهیه خگینا تبریزی

خاقینه تبریزی را با ما چگونه تهیه کنیم؟

خاگینا تبریزی طعم متفاوتی دارد و با چند ماده بسیار ساده درست می شود. اما رنگ و بوی آن بسیار مطبوع است; برای تهیه یک غذای فوق العاده خوشمزه با ترکیب وانیل، زعفران و دارچین، باید مراحل زیر را طی کنید:

فهرست میزان
تخم مرغ 3 عدد
ماست 1 قاشق غذاخوری
شهرت 1 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه نصف قاشق چای خوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
گردو شماره 6
با تشکر 2 لیوان
گل سرخ نصف فنجان
زعفران دم کرده به مقدار لازم
پودر هل 1 قاشق غذاخوری
پودر دارچین 1 قاشق غذاخوری
پودر رزماری 1 قاشق غذاخوری
ماست پرچرب ایرانی مهشم 1500 گرم
پودر گل رز طبیعی - 100 گرم

چگونه تهیه می شود:

مرحله اول: ابتدا تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی بشکنید و وانیل را اضافه کنید و با چنگال خوب هم بزنید تا تخم مرغ ها لخته نشوند و زرده و سفیده کاملا مخلوط شوند. حالا ماست شیرین، آرد و بکینگ پودر را اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. اگر مایع حاصل خیلی رقیق است، بهتر است آرد بیشتری اضافه کنید تا تقریباً شبیه فرنی شود.

صحنه دوم: یک تابه مناسب بردارید و مقداری روغن در آن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود. سپس مایع خاگینا را کف تابه بمالید و بگذارید یک طرف آن کاملا قهوه ای شود. حالا خاگینا را برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر نیز در تابه بپزد. سپس ظرف را بپوشانید و 10 دقیقه صبر کنید تا خاگین کمی نرم شود. برای نورد آسان.

سطح سوم: روی خاجی پودر هل و پودر دارچین و گل داوودی بپاشید و وسط آن گردوی خرد شده قرار دهید و کیک را گرد کنید. برای نگه داشتن رول می توانید کمک بگیرید.

مرحله چهارم: ۲ پیمانه آب، ۲ پیمانه شکر و یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را در قابلمه بریزید. گلاب را به آن اضافه کنید. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر حل شود و کمی غلیظ شود. حالا آن را خاموش کنید و بگذارید خنک شود.

مرحله پنجم: رول خاگین را با چاقو به چند قسمت مساوی تقسیم کرده و شربت را روی آن بریزید. سپس در بشقاب مناسب سرو کنید.

طرز تهیه کوفته تبریزی خوشمزه به سبک آذری چگونه است؟

طرز تهیه قیقاناخ

طرز تهیه قیقاناخ

قیقاناخ یکی از هاگینه های تبریزی است که طرز پخت آن کمی با سایر هاگیناها متفاوت است. برای ساخت این کار به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
تخم مرغ 2 عدد
شهرت 2 قاشق غذاخوری
با تشکر 1 فنجان
کره یا روغن 2 قاشق غذاخوری
گل سرخ 1 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده کافی
پودر پسته یا خلال بادام برخی برای اهداف تزئینی هستند
گلاب - 1 لیتر

چگونه تهیه می شود:

مرحله اول: تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید تا کف کند. سپس آرد را اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید تا مخلوط کاملا یکدستی به دست آید. حالا در تابه ای کره یا روغن بریزید و صبر کنید تا کاملا آب شود. مخلوط آرد و تخم مرغ را کف تابه بریزید و بگذارید یک طرف آن قهوه ای شود. سپس گریل را برگردانید و طرف دیگر آن را بپزید.

صحنه دوم: آب و شکر و زعفران را در قابلمه ای گرم کنید و وقتی شروع به جوشیدن کرد گلاب را اضافه کنید. اجازه دهید شربت کمی غلیظ شود. حالا آن را از روی اجاق بردارید و صبر کنید تا کاملا خنک شود. در آخر شربت را کم کم روی قیقاناخ ها بریزید تا شیرین شود.

پرواز: بهتر است به جای شربت از آب انگور استفاده کنید.

طرز تهیه 9 نوع حلوا + نکات خوش رنگ و خوش طعم شدن آن

چگونه خاگینه را با ما تهیه کنیم؟

    چگونه خاگینه را با ما تهیه کنیم؟

خاگینه طعم و مزه متفاوتی نسبت به ماست دارد. در صورت تمایل می توانید دستور مونتاژ خاگینه را با ماست نیز درست کنید. زیرا در نهایت می توانید روی یک بشقاب زیبا روی سر کوچولوی خود را با پودر بادام زمینی تزئین کنید و این دسر خوشمزه را به مهمانان خود تقدیم کنید. درست کردن آن بسیار آسان است و هیچ مرحله پیچیده ای برای تهیه آن وجود ندارد. قبل از هر کاری، مواد زیر را آماده کنید:

فهرست میزان
تخم مرغ 2 عدد
ماست شیرین سفت 2 قاشق غذاخوری ادویه
شهرت 3 قاشق غذاخوری ادویه
نمک خیلی کوچک
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
زعفران دم کرده کافی
انجام دادن به مقدار مورد نظر
روغن سرخ کردنی کافی
با تشکر 1 فنجان
این 1 فنجان
گل سرخ کافی
بکینگ پودر شاهسوند 180 گرم
10%

59,858

53000 به مرد

چگونه تهیه می شود:

مرحله اول: شکر و آب و گلاب را در ظرفی بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد و دانه های شکر حل شود. حالا زعفران را اضافه کنید و بگذارید شربت کمی غلیظ شود. حالا آن را کنار بگذارید تا خنک شود.

صحنه دوم: تخم مرغ ها را با کمی نمک با همزن دستی بزنید تا کف کند. ماست و بکینگ پودر و کمی زعفران را داخل آن بریزید و دوباره مواد را مخلوط کنید. آرد را الک کرده و به تخم مرغ ها اضافه کنید. اگر غلظت مواد کم بود می توانید مقداری آرد اضافه کنید تا حالت فرنی به خود بگیرد.

سطح سوم: یک قاشق از مواد را در تابه ای که از قبل گرم شده بریزید و وقتی طلایی شد طرف دیگر آن را سرخ کنید.

مرحله چهارم: وقتی دو طرف قاشق ها سرخ شد، آنها را در شربت سرد بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس در بشقاب مناسب سرو کنید.

طرز تهیه مربای سیب و راز طعم آن

سوالات متداول

  • طرز تهیه خاگینه با شیر؟

طرز تهیه خگینا با شیر

برای تهیه شیر خاگینا ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:

فهرست میزان
تخم مرغ 3 عدد
شیر کم چرب نصف فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
شهرت 1 لیوان
وانیل 1/3 قاشق چایخوری
روغن کافی
آب نبات یا شکر 250 گرم
این 1 لیوان
گل سرخ 1/3 فنجان
زعفران کافی
شیر کم چرب پگاه - 946 میلی لیتر

چگونه تهیه می شود: ابتدا شربت خاگینه را طبق آنچه در بالا توضیح دادیم تهیه کنید. تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و با چنگال هم بزنید تا گلوله ای باقی نماند. حالا شیر را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. سپس آرد، بکینگ پودر و وانیل را به تخم مرغ اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. سپس خاگینه را به روش بالا سرخ کنید و برگردانید. در آخر شربت را روی آن بریزید و بگذارید شربت به خورد شربت برود. شربت خاگینه باید در یخچال بماند.

  • طرز تهیه کاهین هویج و گردو؟

برای ساخت این مدل خاگینا باید مواد زیر را تهیه کنید:

فهرست میزان
گردو خرد شده 1 فنجان
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
پودر گل رز 1 قاشق غذاخوری
این 2 لیوان
با تشکر 2 لیوان
گل سرخ نصف فنجان
زعفران 1 قاشق غذاخوری
انجام دادن 2 عدد
هویج 5 عدد متوسط
شهرت 5 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ شماره 4

چگونه تهیه می شود: شربت را طبق یکی از دستور العمل های بالا آماده کنید. برای مواد میانی، گردوی خرد شده، پودر دارچین و گل رز را با هم مخلوط کنید. هویج ها را پوست بگیرید و در قابلمه ای مناسب با مقداری آب گرم کنید تا پخته و نرم شوند. سپس آن را ریز رنده کنید. تخم مرغ، هویج رنده شده، آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و مقداری زعفران دم کرده را داخل آن بریزید. نیمی از مخلوط خاگینا را روی تابه گرم شده بمالید و مواد میانی را روی آن پخش کنید. سپس باقیمانده مواد خاگینه را روی آن بریزید و در تابه را بپوشانید تا یک طرف آن پخته و پف کند. حالا آن را برگردانید و طرف دیگر آن را سرخ کنید. با خلال دندان چند سوراخ روی آن ایجاد کنید و شربت خنک شده را روی اوراکل بریزید.

چگونه شربت زعفران خوش رنگ و خوشمزه را به چند روش مختلف تهیه کنیم؟

پایان گفتگو

در این مطلب روش های مختلف پخت کاهین را توضیح دادیم و گفتیم که می توانید این غذای خوشمزه و سالم را به راحتی در خانه درست کنید. خاگینه گزینه خوبی برای مهمانی ها و مجالس است و می تواند مهمانی شما را گرمتر کند. برای تهیه این دسر خوشمزه می توانید از فر هم استفاده کنید و مواد کاجین را در قالب های مافین بریزید. شما آزادید که خاگینا را بپزید. می توانید مواد و روش پخت را به سلیقه خود تغییر دهید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا