چگونه روغن کرچک اصلی را تشخیص دهیم؟

چگونه روغن کرچک اصل را تشخیص بدهیم؟
تشخیص روغن کرچک اصلی برای مصرف کنندگان و خریداران عادی آسان نیست. اما برخی از ویژگی های ظاهری در این امر به آنها کمک می کند:

1. رنگ روغن کرچک: رنگ روغن اولین عنصری است که خریدار هنگام خرید روغن کرچک می بیند و بررسی خود را با آن آغاز می کند. روغن کرچک فوق بکر و خالص روغنی شفاف است که اگر فیلتر و تصفیه نشود رنگ سبز تیره و مات دارد و اگر فیلتر بیشتر شود رنگ آن زرد است. همچنین اگر روغن کرچک کاملاً از نظر شیمیایی تصفیه شده باشد، رنگ آن کاملاً شفاف یا زرد کم رنگ خواهد بود.

2. بافت و روان بودن روغن کرچک: حتما نام روغن کرچک اصل را شنیده اید که یکی از ویژگی های بارز آن چسبناک بودن آن نسبت به روغن های دیگر است. به بیان ساده، روغن کرچک مانند روغن های دیگر سیال نیست. برعکس، مانند عسل کمی چسبنده و چسبنده است. این ویژگی استفاده به تنهایی روی پوست یا مو را کمی سخت می کند و گفته می شود که معمولا با روغن دیگری ترکیب می شود.

3. رایحه روغن کرچک: هنگامی که با رایحه گیاه کرچک آشنا شدید، رایحه روغن کرچک اصلی را بهتر درک خواهید کرد. از آنجایی که تولید روغن کرچک فوق بکر در دماهای بسیار پایین انجام می شود، طراوت گیاه حفظ می شود. بنابراین بوی سوختگی نمی دهد، بوی ملایم گیاه و دانه های کرچک را می توانید استشمام کنید. حتی اگر روغن کاملاً تصفیه شده باشد، نباید بو داشته باشد.