خواص روغن کرچک برای سلامت بدن

خواص روغن کرچک برای سلامتی بدن

بعد- خواص متعدد روغن کرچک در درمان، سلامتی و زیبایی از گذشته های دور تا به امروز مشخص شده است و امروزه فواید بسیاری از این محصول ارائه می شود. در زیر شما را با فواید روغن کرچک در سه زمینه مختلف آشنا می کنیم.

1-تقویت سیستم ایمنی: مصرف روغن کرچک می تواند تولید گلبول های سفید خون را در سیستم گردش خون افزایش دهد. بنابراین می توانید از روغن کرچک برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از عفونت استفاده کنید. پس از 24 ساعت، تولید گلبول های سفید در بدن شما افزایش می یابد.

2. درمان یبوست: روغن کرچک در درمان یبوست بسیار موثر است. ترکیبات موجود در روغن کرچک به عنوان یک ملین قوی عمل می کند، روده ها را تحریک می کند و با جلوگیری از جذب مایعات، رطوبت روده را حفظ می کند. برای استفاده می توانید 30 تا 60 گرم روغن کرچک را با یک لیوان شیر یا آب گرم مخلوط کنید. اگر طعم روغن کرچک را دوست ندارید، مقداری زنجبیل به آن اضافه کنید و سپس بخورید.

3. کاهش درد آرتریت: اسید ریسینولیک موجود در روغن کرچک دارای خواص ضد التهابی قوی است که مفاصل و ماهیچه ها را ماساژ می دهد و درد ناشی از آرتریت و التهاب را کاهش می دهد. یک تکه پارچه فلانل نخی را در سه یا چهار لایه قرار دهید، آن را به روغن کرچک آغشته کنید و روی مفاصل آسیب دیده قرار دهید. سپس روی آن را با یک پارچه بپوشانید و یک پد داغ یا بطری آب گرم روی آن قرار دهید و بگذارید 45 دقیقه بماند. برای درمان درد و التهاب مفاصل یک بار در روز این کار را انجام دهید.

4- درمان بی خوابی: اگر از بی خوابی رنج می برید، قبل از رفتن به رختخواب مقداری روغن کرچک به پلک های خود بمالید. این کار باعث بهبود گردش خون، آرامش بدن و رفع بی خوابی می شود.

5. کمک به درمان میگرن: روغن کرچک یک مسکن طبیعی است که در تسکین سردردهای میگرنی مفید است. برای درمان خانگی میگرن و سردرد، ۱ قاشق غذاخوری روغن کرچک را به پیشانی خود بمالید و پس از ۱ دقیقه بشویید. بعد از 2-3 دقیقه اثر آن را احساس خواهید کرد.

6. درمان آلرژی: مصرف خوراکی روغن کرچک ممکن است به کاهش علائم حساسیت (آلرژی) و التهاب آلرژیک در مخاط بینی کمک کند. این ویژگی یکی دیگر از مزایای سلامتی روغن کرچک است. روغن کرچک دارای خواص ضد حساسیت (ضد حساسیت) است. برای استفاده از روغن کرچک برای درمان آلرژی، مقداری از این روغن (مقدار بسیار کمی) را به ماسک تنفسی خود بمالید و ماسک را روی صورت خود قرار دهید و نفس بکشید.

7. درمان و پیشگیری از اختلالات قاعدگی: استفاده از روغن کرچک در درمان و پیشگیری از اختلالات قاعدگی مانند خونریزی غیرطبیعی رحم، سندرم پیش از قاعدگی، قاعدگی دردناک و دیسفوری قبل از قاعدگی موثر است. همچنین می توانید از روغن کرچک برای تسکین دردهای ناشی از قاعدگی استفاده کنید. می توانید مقداری از این روغن را در یک دستمال یا پارچه تمیز یا گاز استریل بریزید و روی شکم خود قرار دهید. برای افزایش اثربخشی این پماد می توانید یک بطری آب گرم یا یک بالش گرم روی آن بگذارید و به مدت یک ساعت دراز بکشید.

8. درمان مشکلات گوارشی: مشکلات گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر و یبوست را می توان با استفاده از روغن کرچک درمان کرد. مصرف خوراکی روغن کرچک ممکن است به رفع مشکلات گوارشی کمک کند. روغن کرچک حاوی خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می تواند گردش خون را در روده ها بهبود بخشد.

9. کمک به کاهش وزن: از آنجایی که روغن کرچک اشتها را کاهش می دهد، پس از مصرف آن احساس سیری می کنید و به کاهش وزن کمک می کند. می توانید طعم نامطبوع روغن کرچک را با حل کردن آن در اسموتی ها از بین ببرید.