چگونه طراوت سبزیجات خرد شده را حفظ کنیم؟

چگونه طراوت سبزیجات خرد شده را حفظ کنیم؟

زندگی پرمشغله، خستگی پس از یک روز کاری طولانی و سخت، ترافیک و آلودگی شهرهای بزرگ، تهیه غذا قبل از پخت و پز به یک کار طاقت فرسا تبدیل شده است، به خصوص برای افرادی که در شستن، برش و خردکردن سبزیجات به طور روزانه مشکل دارند.

اما همیشه برای همه چیز راه حلی وجود دارد، بهتر است بدانید که لازم نیست هر روز قبل از پختن سبزیجات را بشوییم، برش دهیم و خرد کنیم. به گزارش Times of India، در اینجا چند نکته حرفه ای وجود دارد که به شما کمک می کند سبزیجات خرد شده را حداقل برای یک هفته تازه نگه دارید.

نشوئید

این ترفند ممکن است عجیب به نظر برسد، اما شستن سبزیجاتی که می خواهید برای مدت طولانی نگه دارید، ایده خوبی نیست، زیرا قرار گرفتن در معرض رطوبت می تواند باعث فاسد شدن و پوسیدگی سریعتر آنها شود. سبزیجات باید قبل از مصرف در کیسه یا کیسه زیپ دار قرار داده شوند و درست قبل از پخت شسته شوند.

5 نکته برای حفظ تازگی سبزیجات / چگونه طراوت سبزی خرد شده را حفظ کنیم؟

خشک نگه دارید

رطوبت می تواند باعث رشد باکتری ها و کپک ها شود، بنابراین مهم است که سبزیجات خرد شده خود را خشک نگه دارید. سبزیجات خرد شده را قبل از قرار دادن در ظروف با حوله آشپزخانه تمیز یا حوله کاغذی خشک کنید. همچنین می توانید یک لایه حوله کاغذی در کف ظرف قرار دهید تا رطوبت اضافی را جذب کند.

جدا نگه دارید

برخی از سبزیجات گاز اتیلن آزاد می کنند که می تواند انتقال آلودگی به سایر سبزیجات را تسریع کند. سبزیجات اتیلن‌ساز مانند گوجه‌فرنگی، آووکادو و موز را جدا از سبزیجات لطیف‌تر مانند سبزی‌های برگ‌دار، بروکلی و هویج نگهداری کنید تا از فساد زودرس جلوگیری کنید.

سبزیجات خاص

سبزیجاتی هستند که می توانید آنها را در آب سرد بشویید، خشک کنید و در ظرف دربسته در فریزر نگهداری کنید. قبل از پخت، آنها را یخ زدایی کنید، در قابلمه بگذارید و بعد از پخت میل کنید.

5 نکته برای حفظ تازگی سبزیجات / چگونه طراوت سبزی خرد شده را حفظ کنیم؟

ظروف در بسته

برای نگهداری سبزیجات خوراکی از ظروف سرپوشیده یا کیسه های پلاستیکی قابل آب بندی مجدد استفاده کنید. حتماً هوای اضافی را از ظروف یا کیسه ها خارج کنید تا اکسیداسیون کاهش یابد که می تواند باعث فاسد شدن سبزیجات شود. برای اطمینان از تازه بودن سبزیجاتی که مصرف می کنید، تاریخ را روی ظرف ها بنویسید. به یاد داشته باشید که بسته های قدیمی باید زودتر مصرف شوند تا از قدیمی شدن و خراب شدن آنها جلوگیری شود.

5 نکته برای حفظ تازگی سبزیجات / چگونه طراوت سبزی خرد شده را حفظ کنیم؟

منبع: همشهری آنلاین