چگونه یک دستگاه سنگ شکن کلیه بسازیم؟ / فواید هندوانه برای سنگ کلیه

راه های پیشگیری از سنگ کلیه علائم این بیماری

پیمان صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روش های سنگ شکنی کلیه گفت: در واقع سنگ شکنی یک روش غیر تهاجمی است و در درمان سنگ های بسیار بزرگ که از مجاری ادراری عبور نمی کنند استفاده می شود.

انواع درمان غیردارویی سنگ کلیه شامل سنگ شکنی با دستگاه ESWL، سنگ شکنی با لیزر و … می باشد. بیان کرد که روش ها گنجانده شده است. نفرولیتوتومی وی با بیان اینکه این پوست است، اضافه کرد: در واقع امواج ضربه ای که در این فرآیند استفاده می شود، سنگ های بزرگ را به قطعات کوچک تری تبدیل کرده و آنها را قادر به عبور از مجاری ادراری می کند.

فوق تخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری با بیان اینکه درمان سنگ کلیه با دستگاه ESWL به صورت سرپایی انجام می شود و در درمان سنگ کلیه کوچکتر از دو سانتی متر کاربرد دارد و معمولاً دفع تکه های سنگ از طریق دستگاه ادراری 1 هفته است. تا 10 روز پس از سنگ. این کار با دستگاه انجام می شود و رقیق کننده های خون مانند آسپرین باید یک هفته قبل از این عمل قطع شود.

صالحی ادامه داد: در تکنیک سنگ انقباض لیزر درمانی به طور طبیعی از طریق جراحی عمومی انجام می شود و محل سنگ کلیه کنترل می شود. پزشکان از این روش استفاده می کنند آندوسکوپ برای ضربه زدن به آن از چوبی به طول 70 سانتی متر استفاده می کنند. آندوسکوپ یک پرتو لیزر بر روی سنگ تابیده می شود و آن را به تکه تکه می کند کوچک مثل ماسه می شود.

وی با بیان اینکه پس از لیزردرمانی تکه های سنگ کلیه در مدت چند روز از ادرار خارج می شود و له شدن یک سنگ سانتی متری حدود یک ساعت زمان می برد گفت: این روش کاملا برای بیماران بدون بیهوشی است. .

فوق تخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری افزود: نفرولیتوتومی سنگ کلیه با قرار دادن یک دستگاه آندوسکوپی کلیه کوچک در بدن از طریق یک برش کوچک در کناره پوست برداشته می شود. این روش بیشتر برای سنگ های بزرگتر از دو سانتی متر استفاده می شود و معمولا در مواقعی استفاده می شود که سایر روش های درمانی ناموفق بوده یا امکان پذیر نباشد.

صالحی در ادامه سخنان خود اینگونه بیان کرد: افرادی که مشکل سنگ کلیه دارند باید پس از درمان به تغذیه خود توجه کنند. سبوس سرشار از فیبر است و برای بیماران مبتلا به سنگ کلیه بسیار مفید است. علاوه بر این، خوردن هندوانه به دفع کلسیم از ادرار و کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه کمک می کند و با تنظیم و متعادل کردن میزان اسید موجود در ادرار از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. در محافظت از سلامت کلیه موثر است.