چگونه یک شهر ناشناخته با هیجان انگیزترین قطارهای مسافرتی به شهرت جهانی رسید؟

چگونه یک شهر ناشناخته با هیجان انگیزترین قطارهای مسافرتی به

به گزارش انتخابتو، در شهر ووپرتال در شرق دوسلدورف آلمان قطار متفاوتی وجود دارد که حتی در بین باتجربه ترین دوستداران حمل و نقل ریلی هیجان را برمی انگیزد.

در این شهر مونوریل معلق “Schwebebahn” را خواهید دید. قطاری منحصربه‌فرد با واگن‌هایی که در ارتفاع ۱۲ متری از سطح زمین معلق شده‌اند و مسیر مرکزی ۱۳ کیلومتری رودخانه ووپر را در نیم ساعت طی می‌کنند.

به گزارش یورونیوز، در آخرین واگن این قطار یک پنجره پانوراما تعبیه شد تا مسافران بتوانند منظره پانوراما رودخانه را زیر پای خود ببینند.

برخلاف بسیاری از سیستم‌های حمل‌ونقل شهری که اندکی در زیر زمین پنهان هستند، مانند متروی لندن یا پاریس، این سیستم ریلی تأثیر مشخصی دارد و می‌توان آن را از دور دید. در واقع ساختار و معماری این قطار معلق بخشی از هویت شهر محسوب می شود.

این قطارهای معلق اولین بار توسط هنری رابینسون پالمر انگلیسی بیش از 200 سال پیش طراحی شدند. دو سال پس از اختراع چنین قطاری بر روی کاغذ، این طرح برای اولین بار در شهر آلبرفلد آزمایش شد.

با این حال، تاسیس این سیستم 80 سال طول کشید برق منحصر به فرد، وضعیتی که امروز شاهد آن هستیم، در حد بهره برداری صنعتی است. این مونوریل معکوس که در ابتدا در شهرهای بزرگ مانند برلین و مونیخ راه اندازی شد، بعداً به شهرهای دیگر گسترش یافت.

ساخت این قطارها در شهرهایی مانند بارمان، البرفلد و وووینکل مورد استقبال قرار گرفت زیرا این مناطق بر روی سطح سنگی قرار داشتند و به همین دلیل حفر یک سیستم تونل زیرزمینی در آنجا بسیار دشوار و پرهزینه بود.

این سکونتگاه ها به بستر دره ها نیز گسترش یافتند و مناطق سکونتگاهی متراکم بیشتر در کناره های رودخانه قرار داشتند. بنابراین، نصب سیستمی که مسیر آب را دنبال می کند منطقی بود.

چگونه یک شهر ناشناخته با هیجان انگیزترین قطارهای مسافرتی به شهرت جهانی رسید؟

آنچه برای سوار شدن بر مونوریل معلق باید بدانید

سفر با قطار از دوسلدورف تا ایستگاهی که می توانید سوار این مونوریل معلق شوید، حدود 20 دقیقه طول می کشد. اگر از کلن می آیید، این مسیر 30 تا 45 دقیقه طول خواهد کشید.

این مونوریل همچنین با بلیت معروف «Deutschland-Ticket 49» پوشش داده می شود که تنها با پرداخت 49 یورو به تمام وسایل حمل و نقل محلی مانند اتوبوس، مترو، تراموا و قطارهای منطقه ای در سراسر آلمان دسترسی پیدا می کند.

در غیر این صورت یک بلیط 24 ساعته به ارزش 20 یورو برای 4 نفر کافی است و می توانید از هر کجا که می خواهید سوار قطار شوید.

شهر ووپرتال، واقع در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان غربی، در میان زیباترین جواهرات پنهان اروپا برای سال 2024 انتخاب شده است.

بنابراین، اگر در ایستگاه ها پیاده شوید و کمی از ریل پایین بروید، مناظر منحصر به فرد و کمتر شناخته شده ای را کشف خواهید کرد.

چگونه یک شهر ناشناخته با هیجان انگیزترین قطارهای مسافرتی به شهرت جهانی رسید؟

در ووپرتال چه کارهای دیگری برای انجام دادن وجود دارد؟

علاوه بر سیستم قطار منحصر به فرد مورد علاقه گردشگران و مسافران، مناطق سرسبز زیبا یکی دیگر از جاذبه های ووپرتال است. مقامات این شهر می گویند که ووپرتال یکی از سرسبزترین شهرهای آلمان است زیرا هر کجا که باشید تنها 10 دقیقه پیاده تا یکی از مناطق سرسبز فاصله خواهید داشت.

باغ های گیاه شناسی، باغ ووپرتال و پارک مجسمه سازی والدفریدن از جمله این پارک ها هستند.

دوستداران هنر می توانند از موزه فون در هایدت نیز دیدن کنند که آثار هنرمندان قرن هفدهم به بعد مانند سزان، مونه و گوگن را به نمایش می گذارد.

علاوه بر این، دو موزه حمل و نقل ممکن است برای علاقه مندان به صنعت راه آهن جالب باشد.

چگونه یک شهر ناشناخته با هیجان انگیزترین قطارهای مسافرتی به شهرت جهانی رسید؟

اواخر سال گذشته پس از سه سال ساخت، موزه «شوبودروم» که می تواند برای گردشگران سرگرم کننده باشد نیز افتتاح شد.

این موزه به روایت داستان ساخت مونوریل معلق اختصاص دارد و بازدیدکنندگان می توانند سفر با یکی از واگن های اصلی را از طریق واقعیت مجازی تجربه کنند.

در تاریخ 125 ساله این مونوریل معلق داستان های بسیار جذابی وجود دارد. از جمله در سال 1950 زمانی که یک فیل سیرک شیشه کالسکه را شکست و به داخل رودخانه افتاد. با این حال، او در نهایت فقط جراحات جزئی متحمل شد و 39 سال دیگر زندگی کرد.

در نهایت، اگر به دنبال مقصد سفر متفاوتی هستید، ووپرتال را به لیست خود اضافه کنید زیرا ارزش دیدن دارد.

۴۷۲۳۶

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین