کارگردان ایرانی برای هفته منتقدان ونیز انتخاب شد

کارگردان ایرانی برای هفته منتقدان ونیز انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، فهرست برندگان در سی و نهمین دوره هفته منتقد جشنواره فیلم ونیز اعلام شد و فیلم «همه جا، همیشه» به کارگردانی میلاد تنگشیر سینماگر ایرانی نیز به نمایندگی از سینمای ایتالیا اعلام شد. در بخش مسابقه این رویداد جایزه بهترین تولید مستقل را به خود اختصاص داد.

این فیلم درباره یک مهاجر غیرقانونی جوان است که خوشحالی موقتش در شغلش به عنوان یک پیک تحویل، با دزدیده شدن دوچرخه اش از بین می رود و او را به سفری ناامیدکننده در سراسر شهر می فرستد.

علاوه بر این، فیلم «پروانه گریه نکن» به کارگردانی دورنگ دیو لین (ویتنام، سنگاپور، فیلیپین، اندونزی) برنده جایزه بزرگ بخش مستقل هفته منتقدان ونیز و «بی خواب تا» به کارگردانی الکساندرا سیمپسون. ایالات متحده آمریکا، سوئیس) نیز در این قسمت به رسمیت شناخته شد.

«پل و پولت حمام می‌کنند» به کارگردانی جترو ماسی (بریتانیا) برنده بهترین فیلم در بین مخاطبان هفته منتقدان شد. «پروانه گریه نکن» به کارگردانی دورانگ دو لین نیز نوآورانه ترین جایزه فیلم بلند این بخش را دریافت کرد.

هشتاد و یکمین دوره جشنواره ونیز، قدیمی ترین جشنواره فیلم جهان، از 28 آگوست (7 شهریور) آغاز شده و عصر امروز (17 شهریور) با اختتامیه به کار خود پایان می دهد.

2455555

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین