کدام غذاها حاوی روی هستند؟

کدام غذاها حاوی روی هستند؟

انتخابتو، روی ماده معدنی مهمی است که برای داشتن سیستم ایمنی سالم ضروری است و نقش مهمی در مبارزه با عفونت ها ایفا می کند. زیرا به رشد و عملکرد سلول های ایمنی کمک می کند. در زیر به رژیم غذایی حاوی روی برای تقویت سیستم ایمنی بدن می پردازیم:

دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل منبع بسیار خوبی از روی است، یک وعده 30 گرمی حاوی تقریباً 2.2 میلی گرم روی است، این ماده مغذی ممکن است از سلامت پروستات حمایت کند و همچنین به دلیل محتوای بالای روی و سایر مواد مغذی مفید، ممکن است به مدیریت دیابت کمک کند.

کدام دیگری

جو دوسر منبع عالی دیگری از روی است که می تواند به اشکال مختلف مصرف شود و همچنین سرشار از فیبر است که از سلامت گوارش حمایت می کند و می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد.

گوشت قرمز

گوشت قرمز به دلیل محتوای بالای روی شناخته شده است، که می تواند مقدار قابل توجهی از نیاز روزانه بدن به روی را تامین کند، گوشت قرمز همچنین سرشار از پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری است که از رشد و ترمیم ماهیچه ها حمایت می کند، مصرف متوسط ​​گوشت قرمز نیز مهم است. حفظ سلامت قلب

لوبیا

حبوباتی مانند نخود، عدس و لوبیا سرشار از روی هستند. مثلاً صد گرم عدس پخته 12 تا 16 درصد نیاز بدن به این ماده را تامین می کند. بعلاوه حبوبات سرشار از فیبر، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف هستند و مصرف منظم آنها به بهبود سلامت دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کمک می کند.

دانه ها

دانه ها همچنین حاوی بسیاری از مواد مغذی مانند روی هستند. کوهدانه های کتان، تخمه آفتابگردان، تخم کدو تنبل و دانه شاهدانه سرشار از چربی های سالم، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری هستند.

محصولات لبنی

محصولات لبنی مانند پنیر و شیر حاوی مقدار زیادی روی هستند. یک لیوان شیر 9 درصد از نیاز روزانه مردان به روی و 13 درصد از نیاز روزانه زنان به روی را تامین می کند. لبنیات همچنین حاوی مقادیر زیادی کلسیم و ویتامین D هستند. مفید برای سلامت استخوان رژیم غذایی می تواند از سلامت کلی و عملکرد سیستم ایمنی حمایت کند.

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی مقدار متعادلی روی است. بنابراین، یک تخم مرغ بزرگ پنج درصد از نیاز مردان و هفت درصد از روی زنان را تامین می کند. علاوه بر این، تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین ها و مواد معدنی است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی مقدار خوبی روی است، بنابراین 70-85٪ شکلات تلخ حاوی 3.31 میلی گرم روی در هر صد گرم است. این امر 30 درصد نیاز روزانه مردان و 41 درصد زنان را تامین می کند. در حالی که شکلات تلخ سرشار از روی و آنتی اکسیدان است، کالری و قند بالایی نیز دارد، بنابراین نباید در حد اعتدال مصرف شود.