کدام غذاها سرشار از آهن هستند؟

کدام غذاها سرشار از آهن هستند؟

انتخابتو، کمبود آهن در بدن مشکلی شایع است و در صورت عدم درمان به موقع عواقب جدی در پی دارد. آهن یک ماده معدنی حیاتی است که برای تولید هموگلوبین، پروتئینی که به رنگ قرمز یافت می شود، مورد نیاز است. سلول های خونی که اکسیژن را از بدن حمل می کنند، ریه ها آن را به سایر قسمت های بدن می برند، ضروری هستند، همچنین نقش مهمی در متابولیسم انرژی ایفا می کند، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و رشد شناختی را بهبود می بخشد، سطح پایین آهن در بدن باعث کم خونی می شود. و اگر با خستگی و خستگی همراه است به بررسی مواد ادامه دهید. ما غذاهای غنی از آهن مصرف می کنیم:

عدس

عدس یک منبع گیاهی عالی از آهن است، بنابراین هر 100 گرم عدس تقریباً 3.3 میلی گرم آهن دارد، به علاوه عدس سرشار از پروتئین و فیبر است و از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند.

اسفناج

اسفناج حاوی مقدار زیادی آهن است، هر 100 گرم اسفناج پخته شده تقریباً 2.7 میلی گرم آهن دارد، این ماده مغذی حاوی ویتامین های ضروری مانند ویتامین های A، C و K است و می توان آن را به سالاد، اسموتی و غذاهای پخته اضافه کرد و محتویات آن فوایدی را به همراه دارد.

گوشت قرمز

گوشت قرمز یکی از بهترین منابع آهن است که تقریباً 2.7 میلی گرم آهن در هر 100 گرم دارد. مصرف گوشت قرمز به صورت متعادل می تواند آهن، پروتئین و ویتامین های B مورد نیاز بدن را تامین کند.

کدو سبز

کدو سبز حاوی مقدار زیادی آهن است که تقریباً 3.3 میلی گرم آهن در هر 100 گرم دارد. آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم موجود در آن نیز به بهبود سلامت کلی کمک می کند. کدو تنبل را می توان به صورت خام مصرف کرد یا به سالادها و غذاهای پخته شده اضافه کرد.

کینوا

کینوا یک ماده غذایی سرشار از آهن است و در هر 100 گرم تقریباً 2.8 میلی گرم آهن دارد. کینوا همچنین حاوی سایر مواد مغذی ضروری مانند منیزیم، منگنز و فیبر است و برای سلامتی بسیار مفید است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی مقدار قابل توجهی آهن یعنی تقریباً 11.9 میلی گرم آهن در هر 100 گرم است و آنتی اکسیدان های موجود در آن نیز برای سلامتی بسیار مفید است.

نخود

نخود منبع عالی آهن است که در هر 100 گرم حدود 2.9 میلی گرم آهن دارد و فیبر و پروتئین موجود در نخود برای سلامتی ضروری است و به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.