کدام ویتامین ها پوست را جوان نگه می دارند؟

کدام ویتامین ها پوست را جوان نگه می دارند؟

کدام ویتامین ها پوست را جوان نگه می دارند؟

بر اساس تحقیقات دفتر بهبود تغذیه عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ویتامین ها برای حفظ سلامت و تندرستی کلی بدن بسیار حیاتی هستند و تحقیقات در سال های اخیر نشان داده است که ویتامین ها نقش مهمی را ایفا می کنند. . نقش مهمی در سلامت پوست ایفا می کند و همچنین ترکیبات دیگری مانند سفت کننده پوست با بهبود خاصیت ارتجاعی، کاهش سلولیت و ترک های پوستی مرتبط هستند.

به گزارش ایرنا، جوان نگه داشتن پوست از دغدغه های زنان جامعه امروزی است و تغذیه و تعدادی ریزمغذی ها در این جوان سازی نقش بسزایی دارند. هنگام ایجاد یک روال طبیعی مراقبت از پوست، اکثر ما تمایل داریم روی مرطوب کننده ها، کرم ها، سرم ها و تونرها تمرکز کنیم. اگرچه این محصولات بسیار مهم هستند، اما راز واقعی داشتن پوستی سالم بسیار بیشتر از ظاهر آن است.

در واقع، مصرف ویتامین‌های مختلف برای پوست از طریق رژیم غذایی یا مکمل‌ها به اندازه تمرکز بر روی محصولات موجود در کابینت آرایشی حیاتی و ضروری است.

نقش ویتامین ها در سلامت پوست

ویتامین ها گروهی از ترکیبات آلی هستند که برای جنبه های مختلف سلامت از جمله رشد و نمو بدن و همچنین سلامت پوست ضروری هستند. برخی از ویتامین ها در بازسازی سلولی، تولید کلاژن، محافظت در برابر لکه های خورشیدی و سایر عوامل حیاتی برای سلامت پوست نقش دارند. مصرف مکمل های ویتامین همراه با یک رژیم غذایی مغذی و یک سبک زندگی سالم می تواند روتین مراقبت از پوست شما را به سطح بالاتری برساند و به سلامت و درخشندگی پوست شما کمک کند. در مرحله بعد، بهترین مکمل ها و ویتامین ها را برای پوست بیابید.

10 مکمل و ویتامین برتر برای پوست

کلاژن – کلاژن، فراوان ترین پروتئین در بدن، نقش اساسی در سلامت پوست دارد. با افزایش سن، ذخایر کلاژن کاهش می یابد و علائمی مانند چین و چروک و افتادگی پوست ظاهر می شود.

کلاژن یکی از بهترین مکمل ها برای جلوگیری از پیری پوست است و به حفظ نرمی و قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند. در واقع، مطالعه ای که در آلمان انجام شد نشان داد که مصرف مکمل های پپتید کلاژن به مدت 8 هفته باعث افزایش خاصیت ارتجاعی و رطوبت پوست می شود. مطالعه دیگری که در مجله تغذیه و مکمل‌های پزشکی منتشر شد، گزارش داد که کلاژن می‌تواند عمق چین و چروک‌های صورت را در زنان یائسه کاهش دهد.

ویتامین D – این ویتامین در جنبه های مختلف سلامتی نقش حیاتی دارد و سلامت پوست نیز از این قاعده مستثنی نیست. تحقیقات جدید نشان می دهد که ویتامین D ممکن است در درمان برخی از اختلالات پوستی مانند پسوریازیس موثر باشد، زیرا در رشد و بلوغ سلول های پوست نقش دارد.

متأسفانه، بسیاری از ما فاقد این ویتامین مهم هستیم. برخی مطالعات گزارش می دهند که 41 درصد از جمعیت ایالات متحده کمبود ویتامین D دارند. از آنجایی که این یکی از بهترین ویتامین ها برای درخشندگی پوست، عملکرد سیستم ایمنی، سلامت استخوان ها و موارد دیگر است، بسیار مهم است که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا غذاهای غنی از ویتامین D مانند ماهی سالمون، روغن کبد ماهی و ماهی تن اجتناب کنید. مصرف نکنید، مکمل ها را در نظر بگیرید.

روغن ماهی این روغن همچنین به عنوان منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3، نوعی چربی سالم برای قلب با خواص ضد التهابی قوی شناخته می شود. این روغن در میان مکمل ها بسیار محبوب است، به خصوص به دلیل توانایی آن در بهبود ظاهر و درخشندگی پوست. زیرا محتوای امگا 3 موجود در آن می تواند التهاب را تسکین دهد و از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت کند.

بر اساس مطالعه ای که توسط گروه پوست در دانشگاه منچستر منتشر شده است، اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است به محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش، حفظ پوست سالم و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست کمک کند. علاوه بر این، مطالعه دیگری در کالیفرنیا نشان داد که مصرف روغن ماهی با کاهش شدت آکنه التهابی مرتبط است. این نشان می دهد که روغن ماهی ممکن است کمک مفیدی برای درمان آکنه و جوش باشد.

عصاره استخوان بدون شک آب استخوان یا عصاره آن یکی از بهترین مکمل هایی است که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. این آبگوشت که از جوشاندن استخوان ها تهیه می شود، سرشار از مواد معدنی کمیاب و ترکیبات سالمی مانند پرولین، گلیسین و گلوتامین است.

علاوه بر این، آب استخوان حاوی مقدار زیادی کلاژن است. پروتئین مهمی که به افزایش کشسانی و رطوبت پوست کمک می کند و با چین و چروک مبارزه می کند. همچنین بیان شده است که این ماده با تقویت سیستم ایمنی بدن مرتبط است. این می تواند به کاهش التهاب ناشی از مشکلات پوستی مانند آکنه، روزاسه، درماتیت و پسوریازیس کمک کند.

بیوتین – این ماده یک ویتامین محلول در آب از خانواده ویتامین های B است که عموما به عنوان یکی از بهترین ویتامین ها برای بهبود سلامت مو، پوست و ناخن شناخته می شود. اگر چه کمبود این ویتامین نادر است، اما در صورت بروز می تواند باعث ریزش مو و بثورات قرمز و پوسته پوسته روی پوست شود. به همین دلیل بیوتین به عنوان یکی از مهمترین ویتامین ها در محافظت از سلامت پوست و مو بسیار مهم است.

اگرچه تحقیقات هنوز در مورد اثربخشی این ویتامین، یکی از مکمل های ضروری برای درخشندگی پوست و موهای سالم، محدود است، اما واضح است که کمبود آن می تواند به پوست آسیب برساند. حتما باید غذاهای غنی از بیوتین را در رژیم غذایی خود بگنجانید یا از مولتی ویتامین ها یا مکمل ها برای جبران کمبودها استفاده کنید.

ویتامین A – این ویتامین یکی از خطوط اصلی دفاع در برابر مشکلات پوستی مانند آکنه و پیری است. در واقع، یک مطالعه منتشر شده در مجله Archives of Medicine نشان داد که مصرف قرص های ویتامین A با دوز پایین در کاهش آکنه متوسط ​​در عرض سه ماه موثر است. مطالعات مختلف نشان داده است که رتینول، یک مشتق ویتامین A، می تواند در مبارزه با علائم پیری زمانی که مستقیماً روی پوست استفاده شود، موثر باشد.

با این حال، باید توجه داشت که کرم های موضعی ویتامین A به شکل رتینوئیدها اغلب به جای مکمل های خوراکی توصیه می شود، زیرا مصرف مقادیر زیاد ویتامین A می تواند منجر به مسمومیت شود و خطر عوارض جدی مانند نقص های مادرزادی و تحلیل استخوان را افزایش دهد. برای جلوگیری از عوارض ناخواسته، بهتر است ویتامین A را از منابع غذایی دریافت کنید یا مصرف مکمل را در حد مجاز روزانه نگه دارید. در صورت داشتن هر گونه سوال یا نگرانی همیشه با متخصص پوست خود مشورت کنید.

مولتی ویتامین – مولتی ویتامین ها می توانند ابزار مفیدی برای تکمیل رژیم غذایی شما باشند و طیف وسیعی از ریزمغذی های ضروری از جمله ویتامین های مهم برای ترمیم پوست، خاصیت ارتجاعی و خشکی پوست را فراهم کنند.

اکثر مولتی ویتامین ها حاوی ترکیب خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد تقویت کننده سلامت هستند که به جلوگیری از کمبودهای تغذیه ای کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که نیازهای بدن شما به طور کامل برآورده می شود. پس آیا مولتی ویتامین ها واقعا موثر هستند؟ اگرچه همه افراد به مولتی ویتامین نیاز ندارند، اما این مکمل‌ها می‌توانند برای افرادی که رژیم‌های غذایی محدود دارند یا نیازهای تغذیه‌ای بیشتری دارند، مفید باشد.

به عنوان مثال، گیاهخواران و وگان ها، افرادی که مصرف مواد مغذی کمتری دارند، یا کسانی که اخیرا تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته اند، ممکن است از مولتی ویتامین ها بهره مند شوند. این مکمل ها به شما کمک می کنند تا مصرف ویتامین های مهم برای سلامت پوست را افزایش دهید و در عین حال از سلامت کلی بدن نیز حمایت کنید.

ویتامین C – این ویتامین همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد برای جلوگیری از آسیب سلولی و استرس اکسیداتیو در بدن شناخته شده است. علاوه بر این، به عنوان یکی از مهم ترین ویتامین ها برای پوست، می تواند از آسیب های خورشید محافظت کند و سنتز کلاژن را تحریک کند، به ترمیم چین و چروک ها کمک می کند و پوست را نرم و انعطاف پذیر نگه می دارد.

همیشه بهترین کار این است که ویتامین C را از منابع غذایی مانند میوه ها و سبزیجات دریافت کنید، اما می توانید از مکمل های ویتامین C یا سرم ها یا کرم های حاوی ویتامین C برای صورت و بدن نیز استفاده کنید.

کورکومین – این ماده یک ترکیب شیمیایی و یک رنگدانه گیاهی قوی است که توسط برخی گیاهان از جمله زردچوبه تولید می شود. کورکومین رنگ زرد مشخصه را به زردچوبه می دهد و همچنین به خاطر طیف وسیعی از فواید زردچوبه که این گیاه دارویی ارائه می دهد، شناخته شده است.

اثرات کورکومین از نظر سلامت پوست به خوبی مستند شده است. علاوه بر تسکین التهاب، مطالعات انسانی و مدل‌های حیوانی نشان می‌دهد که کورکومین ممکن است به تسریع بهبود زخم، کاهش علائم پسوریازیس و حتی درمان سایر بیماری‌های پوستی مانند گال و درماتیت تشعشع کمک کند.

ویتامین E – ویتامین E یکی از مهم ترین ویتامین ها برای سلامت پوست است و بیش از 50 سال است که به طور گسترده در پوست استفاده می شود. این ویتامین به عنوان یکی از مواد اصلی در محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست شناخته می شود.

تحقیقات نشان داده است که ویتامین E با خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر به محافظت از سلامت پوست کمک می کند و همچنین با خواص ضد آفتاب خود از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند.

جدا از نقش ویتامین E در بهبود سلامت پوست، برخی تحقیقات نشان می دهد که ویتامین E و روغن آن ممکن است یکی از موثرترین ویتامین ها برای تقویت و رشد مو باشد. یک مطالعه نشان داد که استفاده از مکمل های ویتامین E باعث افزایش 34.5 درصدی تعداد موها در افرادی که دچار ریزش مو شده اند در طی یک دوره 8 ماهه، تایید می کند که ویتامین E یکی از بهترین ویتامین ها است. برای رشد مو

علائم کمبود ویتامین روی پوست

تغییرات در مو، پوست و ناخن‌ها اغلب اولین نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند ممکن است در رژیم غذایی خود کمبود ویتامین یا مواد معدنی داشته باشید. علائم کمبود ممکن است بسته به ریزمغذی‌هایی که کمبود دارند متفاوت باشد، اما شایع‌ترین علائم کمبود شامل پوست رنگ پریده، ریزش مو، خشکی پوست، آکنه، تاخیر در بهبود زخم، خطوط ناخن، کبودی، موهای شکننده، زرد شدن پوست است. یرقان) و شوره سر. اگر متوجه هر یک از این علائم کمبود شدید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به رژیم غذایی خود نگاهی بیندازید و ببینید چه مواد مغذی را از دست داده اید.

چگونه می توانید بهترین ویتامین ها را برای پوست به رژیم غذایی خود اضافه کنید؟

یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از غذاهای مغذی مانند میوه ها، سبزیجات، چربی ها و پروتئین ها می تواند تمام ویتامین های مورد نیاز پوست و مو را تامین کند و حتی از بهترین مکمل ها نیز موثرتر است.

سعی کنید در هر وعده غذایی یک یا دو میوه و سبزی بگنجانید. برای تقویت ویتامین و شفافیت پوست، روز خود را با یک اسموتی سالم حاوی سبزیجات و میوه ها شروع کنید و یک قاشق غذاخوری کلاژن یا آبگوشت استخوان به آن اضافه کنید.

اگر در تامین نیاز روزانه خود به برخی ویتامین ها یا مواد معدنی مشکل دارید یا رژیم غذایی محدودی دارید که تامین نیازهای شما را دشوار می کند، استفاده از مکمل ها می تواند گزینه خوبی باشد. اما مهم است که به یاد داشته باشید که مکمل ها باید مکمل یک رژیم غذایی سالم باشند و اکثر ریز مغذی های دریافتی شما باید از منابع غذایی مغذی تامین شود.

در استفاده از مکمل های پوستی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

متأسفانه، همه مکمل‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند و بسیاری از آنها مملو از پرکننده‌ها، افزودنی‌ها و نگهدارنده‌هایی هستند که صنعت مکمل‌ها برای سود به جای سلامتی به آن‌ها اضافه می‌کند.

مارک های ویتامین را انتخاب کنید که حاوی پرکننده های اضافی و مواد غیر ضروری نباشد. از آنجایی که مردان و زنان نیازهای ویتامین متفاوتی دارند، به دنبال فرمولاسیون متناسب با نیازهای خاص شما بر اساس سن و جنسیت خود باشید.

مکمل ها را از منابع معتبر خریداری کنید تا از کیفیت آنها اطمینان حاصل کنید و خطر مواد افزودنی را به حداقل برسانید.

دوز توصیه شده روی برچسب محصول را به دقت رعایت کنید. مصرف بیش از حد برخی از مکمل های پوستی می تواند عوارض جانبی منفی ایجاد کند، بنابراین دستورالعمل ها را دنبال کنید.

برای دستیابی به بهترین نتایج، مکمل ها باید همیشه با یک رژیم غذایی سالم و متعادل پر از مواد مغذی همراه باشند. در حالی که مکمل‌ها می‌توانند کمبودها را برطرف کنند و مزایای سلامتی بیشتری را ارائه کنند، اما نمی‌توانند جایگزین مواد مغذی با ارزش و ترکیبات سلامت محوری شوند که یک رژیم متعادل و سالم فراهم می‌کند. اگر مشکلات زمینه ای سلامتی دارید، قبل از شروع مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید. زیرا ممکن است برخی از مکمل ها برای برخی شرایط سلامتی مناسب نباشند و همچنین ممکن است با داروها تداخل داشته باشند.

هرگز از دوز توصیه شده در برچسب مکمل خود تجاوز نکنید. اگر هر گونه عوارض جانبی منفی را تجربه کردید، دوز خود را کاهش دهید و نگرانی های خود را با پزشک خود در میان بگذارید.