کدام گیاهان آپارتمانی استرس را کاهش می دهند؟

کدام گیاهان خانگی استرس را کاهش می‌دهند؟

بعد- گیاهان دارویی قرن‌هاست که در درمان استفاده می‌شوند، بنابراین جای تعجب نیست که برخی از گیاهان به کاهش استرس و آرامش کمک می‌کنند. می توانید از برخی گیاهان در اتاق خواب خود برای کمک به خواب بهتر و برخی در محل کار خود برای ایجاد آرامش بیشتر در اتاق نشیمن استفاده کنید.

گیاهانی که باعث آرامش می شوند

1- گیاه مار یا سانسویریا

به گزارش انتخابتو به نقل از Homes and Gardens، برخلاف اکثر گیاهان که در طول روز اکسیژن آزاد می کنند، گیاه مار به لطف فتوسنتز منحصر به فرد CAM* خود، هنگامی که دما در شب کاهش می یابد، اکسیژن آزاد می کند. این سازگاری به گیاه مار کمک می کند تا در شرایط خشک که به طور طبیعی و بیشتر در آفریقا رشد می کند زنده بماند. علاوه بر این، این گیاه یکی از بهترین گیاهان سرپوشیده برای تصفیه هوا است. هیچ چیز به اندازه داشتن هوای تازه در اطرافتان به شما کمک نمی کند بهتر بخوابید. مراقبت از این گیاه آسان است و در نور متوسط ​​تا کم به خوبی عمل می کند و به حداقل آبیاری نیاز دارد. گیاه مار نه تنها در فهرست 10 گیاه برتر تصفیه کننده هوا ناسا قرار دارد، بلکه یکی از معدود گیاهان آپارتمانی است که دی اکسید کربن را در شب به اکسیژن تبدیل می کند، کاری که اکثر گیاهان آپارتمانی فقط در روز انجام می دهند.

گیاه مار نیز همه کاره است و می تواند نور کم را در اتاق خواب تحمل کند. با این حال، می تواند در نور روشن تر و حتی نور مستقیم خورشید در شرایط سازگار به خوبی رشد کند. در عین حال آبدار بودن از ویژگی هایی است که آن را در برابر خشکی مقاوم می کند. بنابراین، ممکن است فقط هر 10 تا 14 روز یکبار به آبیاری نیاز داشته باشد، اما بسته به میزان نور ارائه شده، می تواند تا سه هفته ادامه یابد، به خصوص اگر در معرض نور کمتری قرار گیرد. حتما بین دو آبیاری اجازه دهید خاک کاملا خشک شود زیرا بسیار مستعد پوسیدگی ریشه است.

2- اسطوخودوس

اسطوخودوس به خاطر خواص آرامش بخشش شناخته شده است. این گیاه را می توان در روغن های ضروری برای آرامش و در ماسک های چشم برای کمک به خواب یافت.

این گیاه رایحه ای متمایز منتشر می کند. بنابراین، پرورش اسطوخودوس در جعبه گل یا خارج از پنجره به گیاه اجازه می دهد تا عطر خود را پخش کند. در غیر این صورت، دسته های خشک شده این گیاه معطر در یک گلدان یا شیشه سفید ساده زیبا به نظر می رسند و اتاق شما را با رایحه خواب آور آن پر می کنند. به خاطر رایحه آرامش بخش و گل های بنفش خود شناخته شده است، می توانید این گیاه چند ساله گلدار را در باغچه یا گلدان خود بکارید و از آن در داخل خانه لذت ببرید.

عطر آن ممکن است به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. اگر گیاه اسطوخودوس را در داخل خانه به نمایش بگذارید، در اتاق هایی با نور زیاد خورشید بهترین رشد را خواهد داشت. این گیاه به حدود هشت تا ده ساعت نور کامل خورشید نیاز دارد. همچنین در خاک قلیایی با زهکشی خوب رشد می کند تا آب به راحتی از آن عبور کند.

بوی اسطوخودوس از دیرباز با آرامش همراه بوده است. می توانید اسپری های خواب اسطوخودوس و روغن های ضروری را پیدا کنید که برای کمک به خواب شما طراحی شده اند، اما چرا یک گیاه واقعی به اتاق خواب خود اضافه نکنید؟ اسطوخودوس ماندگاری طولانی دارد و در لحظه ای که در کنار تخت خود قدم می زنید، عطر آرامش بخش آن را استشمام خواهید کرد.

3- گیاه صبحگاهی (Spathiphyllum)

گیاهان و حضور در طبیعت آرامش‌بخش هستند، بنابراین آوردن مقداری شاخ و برگ به اتاقتان به شما کمک می‌کند تا یک واحه داخلی آرام بسازید. اسپاتی فیلوم، یا گیاه صلح، یک انتخاب عالی است. شکوه صبحگاهی نه تنها به دلیل خواص تصفیه کننده هوا و زیبایی ظریف آن محبوب است، بلکه تصور می شود در فنگ شویی انرژی را هماهنگ می کند و حس خوش بینی را تقویت می کند.

در سطح عملی، صبح شکوه به طور علمی ثابت شده است (تأیید شده توسط ناسا) برای حذف سمومی مانند بنزن و تری کلرواتیلن از رنگ ها، لاک ها، چسب ها و الیاف مصنوعی. این گیاه بومی مناطق گرمسیری آفریقای جنوبی است، این گیاه به مرطوب شدن هوا و بهبود جریان هوا کمک می کند و به تنفس بهتر و خواب راحت کمک می کند. علاوه بر این، گیاه صبحگاهی عطری آرام‌بخش تولید می‌کند که می‌تواند به تقویت آرامش کمک کند، درست مانند گیاه اسطوخودوس.

این گیاه با مراقبت آسان در نور و سایه غیرمستقیم رشد می کند. مطالعه هوای پاک ناسا در اواخر دهه 1980 نشان داد که گیاه صلح یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا است. این گیاهان به فیلتر کردن سموم مضر و حفظ سطح رطوبت برای یک محیط خواب ایده آل کمک می کنند. Morning glory گیاهی جذاب است و می‌توان آن را در گلدان داخل زمین یا در یک سبد زیبا قرار داد.

4- ارکیده Phalaenopsis

گفته می شود که ارکیده نماد عشق، زیبایی، ظرافت و قدرت است. ما همچنین این گیاه را با مناطق آرام، به ویژه گیاهان با برگ های سفید یا کم رنگ مرتبط می کنیم. این گیاه استوایی زیبا و با عمر طولانی گل‌های بنفش رنگارنگ و بزرگ تولید می‌کند و همچنین در هر کجا که باشد، حس آرامش را به ارمغان می‌آورد.

5- کراسولا یا کراسولا اواتا

این تاسیسات یکی دیگر از امکاناتی است که از فتوسنتز CAM برای تولید انرژی استفاده می کند. بنابراین، این گیاه می تواند در شب اکسیژن آزاد کند. این یکی دیگر از گیاهان عالی برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن است. این گیاه یک انتخاب عالی برای یک خواب خوب شبانه است. این گیاه در طول شب تقریباً غیرفعال است و اکسیژن آزاد می کند که می تواند به خواب راحت کمک کند. این گیاه که دارای برگ های سبز و یشمی است، گیاهی است که به راحتی می توان از آن مراقبت کرد. گیاه یشم خود را در مکانی با نور روشن قرار دهید.

6-آلوئه ورا

برگ های بلند این گیاه که به دلیل خواص درمانی آن بسیار محبوب است، در شب نیز اکسیژن ترشح می کند.

7- انواع درختان لاستیک (فیکوس) (قلع فیکوس)

یکی از بستگان درخت لاستیک معمولی (ficus elastica)، یکی از بهترین درختان داخلی است. این نسخه رنگارنگ با برگ های رنگارنگ چشم نواز خود یک جایگزین محبوب است. اندازه این گیاه از گونه های کوچک گلدانی گرفته تا درختان کاملاً رشد یافته داخلی متفاوت است. مانند سایر گیاهان، این گیاه را می توان در صورتی که برای یک اتاق بسیار بزرگ استفاده کرد، به اتاق دیگری منتقل کرد. با این حال، یک فیکوس کوچک زندگی را به کابینت یا قفسه می بخشد و فضایی آرام ایجاد می کند.

این گیاه دارای برگ های صورتی، سبز و زرد چشمگیر است که به هر اتاقی رنگ و ابعاد می بخشد. این مرکز همچنین در صدر لیست امکانات تصفیه هوای ناسا قرار دارد که آن را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است.

8- پوتوس طلایی (پیچک شیطان)

گیاهان پوتوس طبق معمول فتوسنتز می کنند. بنابراین، مانند سایر گیاهان موجود در این لیست، خاصیت افزایش اکسیژن در شب را ندارد. اما پوتوس طلایی رشد آسان و سریعی دارد. بنابراین، می توانید با نگه داشتن یک جفت از این گیاه در اتاق خود فضای آرامش بخشی ایجاد کنید. گیاه پوتوس با مراقبت آسان هر منطقه را سبزتر نشان می دهد. چنین ظاهری به این گیاه اجازه می دهد تا خستگی ذهنی و استرس ما را کاهش دهد، آرامش ما را افزایش دهد و متعاقباً به ما کمک کند راحت تر بخوابیم.

کدام گیاه برای اضطراب مفید است؟

اسطوخودوس برای اضطراب مفید است. آن را در باغ خود قرار دهید یا در گلدان بکارید و به اتاق های روشن داخل خانه بیاورید.


* گیاهان CAM گیاهانی هستند که به دلیل شرایط آب و هوایی سخت و خشک مجهز به نوعی فرآیند متابولیک هستند که در آن دی اکسید کربن فقط در شب جذب گیاه می شود و در طول روز سوراخ های هوای گیاه برای جلوگیری از این امر بسته می شود. وضعیت. تبخیر آب اضافی