ایران یکی از پیشگامان اهدای خون داوطلبانه است

ایران یکی از پیشگامان اهدای خون داوطلبانه است

انتخابتو از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انتقال خون، مصطفی جمالی با اهدای خون به مناسبت روز جهانی اهدای خون از اهداکنندگان خون کشورمان که همیشه رستگاری، همدلی و سلامتی را در زندگی خود اولویت دارند، به خاطر فداکاری و سخاوت خود تقدیر و تشکر کرد. مثل این:

“من اهداکنندگان خون را سرداران گمنام سلامت می دانم زیرا آنها سخاوت، نجات، همدلی و انسانیت را نه یک بار بلکه برای همیشه و بدون اینکه کسی بداند در برنامه های زندگی خود گنجانده اند و وقتی به کارنامه هر یک از آنها نگاه می کنیم، دهه هاست. بعداً در آستانه بازنشستگی از انفاق هستیم که نشان دهنده نجات جان صدها نفر از قرآن است. این مقدسین فرشتگان نجات زمینی در میان ما هستند. آنها با اهدای خون هر سه یا چهار ماه یکبار هیچ ادعایی برای سلامتی شهروندان ما ندارند زندگی و سلامتی خود را با اهدای خون به درگاه عدالت تقدیم می‌کنند، بی‌تردید مهم‌ترین حلقه در زنجیره مسئولیت و افتخار اهدای خون در ایران هستند چیزهایی که بسیاری از کشورهای جهان سعی می کنند از آنها تقلید کنند.

امسال در 25 ژوئن مصادف با 14 ژوئن “روز جهانی اهدای خون” را جشن گرفتیم، زیرا 20 سال از این رویداد تقویمی در جهان می گذرد و در آستانه ورود به پنجاهمین سالگرد اهدای خون ایرانی هستیم. سازمان. سازمان انتقال خون این روز را به همه اهداکنندگان خون جهان به‌ویژه اهداکنندگان شریف کشورمان تبریک می‌گویم و با افتخار اعلام می‌کنم که ایران هم اکنون بالاترین شاخص‌های اهدای خون را در سطح جهانی دارد و در بسیاری از شاخص‌ها بهترین کشور منطقه است. ما علاوه بر اینکه یکی از پیشگامان اهدای خون هستیم، با توجه به درصد داوطلبی در دنیا، همه این موفقیت ها را مدیون ایثار و فداکاری این رهبران گمنام در سلامت هستیم.

سال گذشته نزدیک به 2 میلیون و 328 هزار واحد خون اهدا شد و تمام خواسته های بیمارستان ها برآورده شد، رویای 20 ساله آزمایش مولکولی (NAT) محقق شد و آزمایش غربالگری آنتی بادی برای گروه های خونی پایین در استان ها اجرا شد. کشور سازمان انتقال خون در کشور، تخصص و نوآوری خود از جمله اتوماسیون غربالگری و گروه‌بندی خون در چارچوب عدل اسلامی را به تمامی استان‌های کشور گسترش داده است و دقت، کارایی و کیفیت خون و فرآورده‌ها را ارتقا می‌دهد. و این روند افزایش بهره وری، کیفیت و کمیت متوقف نخواهد شد. زیرا ما باید بهترین مباشر زیباترین هدیه ای باشیم که از سخاوتمندترین مردم جهان دریافت کرده ایم.

اینجانب از طرف خودم، جامعه پذیرنده و مصرف کننده خون و فرآورده ها و همه کارکنان پرتلاش سازمان انتقال خون، امروز را به همه اهداکنندگان خون تبریک می گویم و از سخاوت و فداکاری آنها تشکر می کنم.