کدام گیاهان دارویی در درمان کم خونی مفید هستند؟

کدام گیاهان دارویی در درمان کم خونی مفید هستند؟

محمدعلی یزدیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کم خونی در زنان بیشتر است، اظهار کرد: این بیماری یکی از شایع ترین بیماری ها است و در صورت کاهش هموگلوبین خون، افراد مبتلا به کم خونی تشخیص داده می شوند. اغلب این بیماری به دلیل کمبود پروتئین، آهن و ویتامین ها ایجاد می شود. برای بروز می کند و استفاده از داروهای گیاهی ممکن است در درمان آن مفید باشد.

وی با بیان اینکه کم خونی می تواند همه افراد را درگیر کند، افزود: در صورت عدم رعایت احتیاطات برای کنترل و درمان این بیماری می تواند عوارض جدی در فرد ایجاد کند. تشخیص کم خونی با آزمایش امکان پذیر است، اما در برخی موارد ممکن است همیشه احساس خستگی کنید. و ناتوانی در تمرکز ممکن است نشان دهنده این باشد که افراد از کم خونی رنج می برند.

پزشک و عضو انجمن طب سنتی ایران با اشاره به گیاهان دارویی موثر در کنترل و درمان کم خونی گفت: کمبود آهن و ویتامین C از جمله مواردی است که باعث کم خونی در افراد می شود و کشمش هر دو را دارد. بنابراین افراد برای کنترل و درمان کم خونی می توانند 10 عدد کشمش را در آب خیس کرده و صبح روز بعد قبل از صبحانه میل کنند.

یزدیان با بیان اینکه جعفری یکی از داروهای گیاهی قوی برای مقابله با کم خونی است، ادامه داد: از آنجایی که گیاه جعفری سرشار از ویتامین C است، محبوبیت زیادی دارد و در وعده های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک و آهن است و استفاده از آن ممکن است مفید باشد. ممکن است در درمان و کنترل کم خونی موثر باشد.

وی با بیان اینکه یونجه یکی از داروهای گیاهی سرشار از ویتامین C است، گفت: شبدر برای سم زدایی، دفع سموم از بدن استفاده می شود و با توجه به اینکه این داروی گیاهی سرشار از ویتامین C است برای درمان کم خونی نیز استفاده می شود. کم خونی در بدن افراد مبتلا به کم خونی ایجاد می شود و افراد می توانند برای بهره مندی از خواص این داروی گیاهی از جوانه، دانه و شبدر پخته در وعده های غذایی خود استفاده کنند.

این پزشک عضو انجمن طب سنتی ایران بیان کرد: از دیگر علائم کم خونی می توان به بی حسی و سردی انتهای اندام ها، سردرد، احساس سبکی در سر یا سرگیجه، تنگی نفس، رنگ پریدگی و ضربان قلب نامنظم یا تند اشاره کرد. . بهه افزود: ابسنت از دیگر داروهای گیاهی مفید برای کم خونی است.

یزدیان با بیان اینکه مردم می توانند آبسنت را از عطاری ها خریداری کنند، گفت: افراد برای بهره مندی از خواص این داروی گیاهی می توانند 5 گرم از آن را در یک لیوان آب جوشیده ریخته، دم کرده و بنوشند و از فواید آن نیز بهره مند شوند. فراتر از خواص این داروی گیاهی، افراد می توانند به اندازه کافی برگ مصرف کنند. افستانین آن را در یک لیتر آب جوش بریزید و دم کنید سپس با عسل ترکیب کنید و قبل از ناهار و شام بخورید.