کریستوفر نولان به برادران وارنر برنگشت / چک ۷ رقمی جواب نداد

کریستوفر نولان به برادران وارنر برنگشت چک ۷ رقمی

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، در سال 2020 فیلم 200 میلیون دلاری «چادر» کریستوفر نولان به دلیل اپیدمی کرونا که سینماها را تعطیل کرده بود، با تاخیر زیادی اکران شد. تابستان آن سال، کارگردان وسواس زیادی به نمایشگرهای بزرگ می‌خواست این مهیج جاسوسی اولین فیلم مهمی باشد که باعث بازگشایی جدی سینماها می‌شود. برادران وارنر رئیس سابق اینترتینمنت، آن سارنوف، و رئیس استودیو توبی امریک توافق کردند که تا زمانی که نولان مبلغ مشخصی را پرداخت کند، فیلم در سینماها باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق گزارش ورایتی، پس از ادغام وارنر مدیا با دیسکاوری در سال 2022 و تغییر برنامه ها و سیاست هایش، روسای جدید مشتاق بازگشت نولان به استودیو بودند. او نه ماه قبل از ورود آنها شرکت را ترک کرده بود تا به کارش با یونیورسال ادامه دهد و اوپنهایمر را تولید کند. نولان از زمان فیلمبرداری Insomnia در سال 2002 با برادران وارنر کار می کرد و به عنوان یک حسن نیت، روسای جدید برای پرداخت هزینه های The Tent چکی هفت رقمی برای او نوشتند.

اما این تلاش نیز شکست خورد و نولان نشان داد که برای مردی که هنوز در خانه‌ای ساده در تپه‌های هالیوود زندگی می‌کند و یک هوندای 20 ساله رانندگی می‌کند، پول مشکلی ندارد. کارگردان برنده اسکار و شریک تولید مشترک اما توماس تصمیم گرفته اند پروژه بعدی خود را با مت دیمون برای یونیورسال بسازند.

برای نولان، همه چیز در مورد استراتژی بازاریابی مناسب، استفاده از صفحه نمایش IMAX، داشتن استقلال برای ساخت فیلم و مواردی از این دست است.

در واقع، نولان، همراه با کوئنتین تارانتینو و جیمز کامرون، بخشی از نسل رو به مرگ کارگردانانی هستند که نامشان بازتاب کار آنهاست. فیلم‌های استیون اسپیلبرگ و مارتین اسکورسیزی در باکس آفیس ضعیف عمل کردند، اگرچه بودجه‌شان ثابت بود. بازسازی ۱۰۰ میلیون دلاری اسپیلبرگ «داستان غربی» ۷۶ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت، در حالی که «قاتلان ماه کامل» اسکورسیزی ۲۱۵ میلیون دلار فروخت. سال 159 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. بنابراین استودیوها انتخاب کمی دارند و فیلمسازانی مانند گرتا گرویگ و رایان کوگلر سبک‌های متفاوتی دارند و با وجود اینکه «باربی» ۱.۴۵ میلیارد دلار و «پلنگ سیاه» ۱.۳۵ میلیارد دلار فروختند، هنوز فیلم‌های خود را بر پایه‌ای متفاوت ساخته‌اند.

موفقیت نولان در “اپنهایمر” معجزه آسا بود. دریافت جایزه بهترین فیلم علیرغم داشتن رتبه R، مدت زمان فیلم 3 ساعته، تمرکز بر شخصیتی تاریخی با کمترین شانس سرگرمی و کسب درآمد و فروش 976 میلیون دلاری، نشان می دهد که نام نولان یک برند

جف باک، تحلیلگر باکس آفیس نیز معتقد است که نام کریستوفر نولان به خودی خود یک کارکرد روابط عمومی را ایفا می کند و تعداد کمی از کارگردانان آنقدر برای مردم شناخته شده هستند که او در حال حاضر در صدر فهرست قرار دارد.

هنوز مشخص نیست که فیلم بعدی نولان چه خواهد بود، اما خودی ها می گویند آخرین فیلم نولان یک حماسه علمی تخیلی جدید نخواهد بود و احتمالا یک فیلم جاسوسی خواهد بود.

علاوه بر «اپنهایمر»، دو فیلم دیگر نولان، «شوالیه تاریکی» و «شوالیه تاریکی برمی خیزد» نیز از مرز یک میلیارد دلار فروش فراتر رفتند.

۵۷۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین