کشف فسیل 8 میلیون ساله در زیر ساختمان دبیرستان

کشف فسیل 8 میلیون ساله در زیر ساختمان دبیرستان

به گزارش انتخابتو، دانش آموزان دبیرستان «سان پدرو» در لس آنجلس ناآگاهانه مشغول کار روی گنجینه عظیم فسیلی بودند. بر اساس گزارشی که در 13 سپتامبر در لس آنجلس تایمز منتشر شد، کارگران در حین ساخت ساختمان های جدید بقایای فسیلی ماقبل تاریخ متعددی پیدا کردند.

یورو نیوز در گزارشی نوشت: محققان دو منطقه را شناسایی کردند که در طی کاوش‌های انجام شده از ژوئن 2022 تا ژوئیه 2024 هزاران فسیل در آن کشف شد.

وین بیشوف، مدیر منابع فرهنگی Envicom Corp. که مسئول جمع آوری فسیل ها است، گفت: «تا به حال چنین غلظتی از فسیل ها در یک مکان در کالیفرنیا یافت نشده بود.

وی افزود: این بزرگترین گنجینه استخوان های موجودات دریایی است که تاکنون در شهرستان های لس آنجلس و اورنج، تقریباً 32 مایلی جنوب شرقی این کلان شهر کشف شده است.

یک اکوسیستم دریایی باستانی

این گنجینه حاوی بقایای فسیلی از جانوران و گیاهان دریایی است که قدیمی ترین آنها به 8.7 میلیون سال قبل باز می گردد. این فسیل‌های کشف‌شده شامل دندان‌های مگالودون‌های جوان و کوسه‌های ماکو، بقایای لاک‌پشت‌های دریایی، نهنگ‌ها و آرواره‌های ماهی قزل آلا با دندان خنجری است. گونه منقرض شده ماهی قزل آلا دندان خنجری که یکی از خویشاوندان ماهی قزل آلا اقیانوس آرام است، بین 12 تا 5 میلیون سال پیش در آب های جهان زندگی می کرد.

مگالودون نیز گونه ای منقرض شده از کوسه است که بین 23 تا 3.6 میلیون سال پیش، یعنی از آغاز دوران میوسن تا پایان دوره پلیوسن، در دریاها و اقیانوس های جهان زندگی می کرد.

این فسیل های یافت شده نشان می دهد که لس آنجلس برای مدت طولانی زیر آب بوده است. به گزارش رسانه های آمریکایی، تیم محققان در حال مطالعه ترکیب شیمیایی و معدنی سنگ های فسیل شده برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ زمین شناسی این منطقه و همچنین جو و شرایطی هستند که منجر به فسیل شدن این بقایاء شده است.

وجود تکه‌های چوب و بقایای پرندگان ساحلی در میان این گنجینه نشان می‌دهد که احتمالاً در گذشته جزیره‌ای در نزدیکی ساحل این منطقه وجود داشته است.

وین بیشوف معتقد است که طوفان بقایای گیاهی و حیوانی را در یک دره زیردریایی شسته و گل و لای باعث فسیل شدن آنها شده است. بعدها، فعالیت های تکتونیکی و عقب نشینی آب های اقیانوس ها این فسیل ها را قادر به ظهور میلیون ها سال بعد کرد.

2333216

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین