کشف قصر اسرارآمیز 4000 ساله

کشف قصر اسرارآمیز 4000 ساله

باستان شناسان در حال حفاری در یونان ویرانه های یک قصر مرموز هزار ساله را کشف کردند که با دیوارهای ماز مانند ساخته شده بود.

به گزارش ایسنا، باستان شناسان اعلام کردند که بنای دایره ای 4000 ساله کشف شده بر روی تپه ای در یونان احتمالا برای آیین های باستانی مینوسی استفاده می شده است.

وزارت فرهنگ یونان بیانیه ای منتشر کرد و گفت که این ساختمان از هشت حلقه سنگی با دیوارهای کوچک شامل چندین اتاق تشکیل شده است.

این سازه ویژه که قطر آن به 48 متر می رسد، در 51 کیلومتری جنوب شرقی هراکلیون در جزیره کرت، در حالی که گروهی از کارگران مشغول نصب سیستم راداری برای فرودگاه جدید بودند، کشف شد. این بنای باستانی که بر روی تپه ای قرار دارد، به نظر از دو نقطه اصلی تشکیل شده است: سازه مدور به قطر 15 متر که در مرکز سازه قرار دارد و محوطه بسته متشکل از چندین دیوار ساخته شده در اطراف سازه مدور.

باستان شناسان بر اساس سبک قطعات سفالی کشف شده در حفاری، قدمت این بنا را به اواسط تمدن “مینوایی” یعنی قبل از میلاد می دهند. او معتقد است که قدمت آن به سال های 2000-1700 برمی گردد. قبل از میلاد مسیح. مینوی ها که بین 3000 تا 1100 قبل از میلاد یکی از اولین تمدن های پیچیده اروپایی را در جزیره کرت ایجاد کردند، اشیایی مانند سفال های نفیس، مجسمه ها، جواهرات و نقاشی های دیواری را از خود به جای گذاشتند، اما زبان نوشتاری بومی آنها هرگز به طور کامل تفسیر نشده است.

پس از فروپاشی تمدن مینوی، این افراد تا حد زیادی فراموش شدند تا اینکه در اوایل قرن بیستم در حفاری های باستان شناسی کشف شدند. کاخ باستانی کنوسوس یکی از مشهورترین بناهای مینوی ها است.

به نظر نمی رسد ساختمان باستانی اخیراً کشف شده برای مقاصد مسکونی مورد استفاده قرار گرفته باشد. کشف استخوان‌های حیوانات متعدد، در کنار بقایای دیگر، نشان می‌دهد که از این سازه برای مراسم آیینی استفاده می‌شده است.