کمبود انسولین کجا رفت؟

کمبود انسولین کجا رفت؟

غلامحسین صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، به تامین کافی انسولین داخلی اشاره کرد و گفت: دلیل مشکل در دسترسی به انسولین قلمی وارداتی است.جدید نوردیسک) سهمیه در بازار توسط شرکت تولیدی خارجی به یک چهارم کاهش می یابد.

اضافه شده: انسولین قلم نووماکس نمونه خارجی و وارداتی: شرکت خارجی تولیدکننده این دارو در دسترسی به دارو در مبدأ خود با مشکل مواجه بوده و بر این اساس سهمیه این دارو نسبت به گذشته به یک چهارم کاهش یافته است که دلیل کاهش عرضه در بازار است. بازار.

مدیر کل فرآورده های سازمان غذا و دارو گفت: نمونه داخلی انسولین قلمی وارداتی جدید نوردیسک وجود دارد، اما برخی از بیماران در تعویض دارو مشکل دارند و مقاومت در این زمینه وجود دارد.

به تهیه دارو با کمک تولیدکنندگان داخلی ادامه داد: تلاش می شود تمامی نیازهای دارویی کشور از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین شود و در حال حاضر کمبودی در زمینه داروهای مورد نیاز کشور وجود ندارد.

صادقیان خاطرنشان کرد: در گذشته از انسولین به صورت زیر استفاده می شد: ویال خب، چند سالی است که شرکت‌های داخلی، دانش‌بنیان و بومی‌شده با فناوری پیشرفته، انسولین قلم تولید می‌کنند.

مدیر کل فرآورده های سازمان غذا و دارو با بیان اینکه 50 درصد انسولین های قلمی موجود در بازار انسولین وارداتی و 50 درصد تولید داخل است، اعلام کرد: تمامی داروها از جمله انسولین بر اساس نیاز توزیع می شود. تامین 100 درصد انسولین مورد نیاز بیماران و کشور از طریق واردات امکان پذیر نیست و نمونه داخلی انسولین به مقدار کافی موجود است.

وی با اشاره به سهم تولید داخل در غذا و دارو افزود: طبق آمار سال گذشته بیش از 99 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید و تنها 1 درصد وارداتی بوده است.