کهیر در اثر حساسیت به برخی غذاها یا داروها ایجاد می شود

پروتئین های پلاسمای خون توسط کبد تولید می شود آیا

سیدموید علویان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، زرد شدن یا زرد شدن رنگ پوست و چشم را یکی از علائم هپاتیت حاد عنوان کرد و گفت: بیلی روبین که به طور طبیعی و هر روز پس از تخریب در خون ایجاد می شود، بیلی روبین تولید کرده و از بدن دفع می شود. بدن از طریق صفرا

در صورت اختلال عملکرد کبد مانند هپاتیت یا انسداد در خروج صفرا مانند سنگ کیسه صفرا، بیلی روبین خون دفع نمی شود و به دلیل تجمع آن در بدن زردی ایجاد می شود. البته یرقان همیشه به معنای هپاتیت نیست و همینطور هم هست. علل دیگر نیز ممکن است، مانند تخریب سریع گلبول های قرمز خون. همولیز داشتن

رئیس انجمن مطالعات کبدی ایران (هپاتیت)، استاد دانشگاه، فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه بسیاری از مبتلایان به هپاتیت و به خصوص ناقلان هپاتیت سابقه زردی ندارند، گفت: این بیماری بیشتر باعث بروز زردی می شود در کودکان، اما زردی ناشی از آن با زردی متفاوت است.

علویان ادامه داد: بسیاری از میوه ها و سبزیجات مانند هویج و نارنگی حاوی ماده زرد رنگی هستند. کاروتن اگر فردی در روز یک لیوان آب هویج بخورد یا مواد دیگر ذکر شده را بیش از حد مصرف کند، میزان این ماده در بدن به حدی می رسد که کبد توانایی متابولیسم و ​​دفع آن را از دست می دهد و از بدن دفع می شود. مقدار آن در خون افزایش می یابد و باعث زرد شدن پوست می شود.

وی با اشاره به تفاوت اصلی زردی ناشی از مصرف برخی میوه ها و سبزیجات با زردی ناشی از بیماری های کبدی و خونی، گفت: زردی ناشی از تجمع رنگدانه ها. کاروتن اگر سفیدی چشم در اثر خون زرد نشود و مواد مغذی موثر بر آن کاهش یابد، زردی به تدریج در عرض چند هفته از بین می رود.

رئیس انجمن تحقیقات کبدی ایران (هپاتیت)، استاد دانشگاه، فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه در بیشتر موارد کهیر نشانه هپاتیت نیست، افزود: گاهی ضایعات پوستی مانند کهیر پس از ابتلا به هپاتیت ظاهر می شود. این بیماری در اثر رسوب آنتی ژن های هپاتیت در پوست ایجاد می شود، اما در بیشتر موارد کهیر مزمن از علائم هپاتیت نیست.

علویان خاطرنشان کرد: کهیر عارضه آزاردهنده ای است که برخی از بیماران به صورت متناوب آن را تجربه می کنند و در اغلب موارد با وجود آزمایشات مختلف نمی توان علت آن را پیدا کرد اما به طور کلی ممکن است علت کهیر حساسیت به برخی غذاها یا داروها، عفونت های مزمن باشد. سینوزیت، عفونت دندان، بیماری کیسه صفرا و عفونت انگلی.