کودک قهرمان سینمای دهه 60 در چادری در حاشیه تهران زندگی می کند/ خبر غم انگیز از وضعیت معیشتی هنرمندان

کودک قهرمان سینمای دهه 60 گرفتار سختی ها و رنج

مهرداد غفارزاده کارگردان سینمای ایران در گفت و گو با انتخابتو افزود: فشارهای مالی و عدم حمایت فیلم او را از هنر دور کرده است و دیگر توان پرداخت اجاره بها را ندارد و در چادر زندگی می کند. او برای حفظ آبروی خود نمی خواهد نام خود، نام کارگردانانی که با آنها کار کرده و نقش هایی که بازی کرده است را فاش کند و به احترام خواسته اش از ذکر نام خودداری می کنم.

وی با اشاره به اینکه بحران اقتصادی در این روزهای سخت بر جامعه سینما سایه سنگینی می اندازد، گفت: خبرهای ناراحت کننده ای از وضعیت معیشتی هنرمندان به گوش می رسد. هنرمندانی که زندگی پرشور را به تصویر می‌کشیدند، امروز درگیر زندگی خسته‌کننده‌ای هستند. سینمای ما چه شد که زن و مرد با مشکلات اساسی زندگی دست و پنجه نرم می کنند؟

غفارزاده خاطرنشان کرد: یکی از بازیگران جوان دهه 60 که در سه فیلم مهم سینمای ایران بازی کرد و جوایز مهمی را در سه جشنواره فیلم فجر دریافت کرد، به همراه دو فرزندش در شرایط سختی در حاشیه تهران زندگی می کند. مشکلات مالی و عدم حمایت از فیلم او را از هنر دور کرد و دیگر نمی تواند اجاره خانه اش را بپردازد و در چادر زندگی می کند. آیا این عدالت فرهنگی است که باید در سینمای ما حاکم باشد؟ کسانی که روزی از درد و رنج مردم صحبت می کردند خود را در مشکلات روزمره می دیدند.

وی تاکید کرد: متولیان سینما از درد و رنج همکاران خود بی خبرند. این بازیگر متکی به سینماگران اکنون در وضعیت اسفباری به سر می برد و هیچ حمایتی از سوی نهادهای مسئول نمی شود.

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه آیا عادلانه است که به دلیل عدم عضویت در صنف بازیگران از حمایت محروم شود؟ وی گفت: اگر خانه سینما و صندوق هنرمندان به او وام کوچکی بدهند می تواند از این وضعیت خارج شود و زندگی بهتری برای خود و فرزندانش رقم بزند. اگر در این شرایط سخت دور هم جمع شویم، می توانیم این روزها را پشت سر بگذاریم. صدای همدیگر باشیم و برای خیر و صلاح هنرمندان تلاش کنیم. این وظیفه ماست که به یکدیگر کمک کنیم.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین