کیت تشخیص سریع هپاتیت به اندازه کافی در تمامی واحدهای بهداشتی کشور توزیع شده است

کیت تشخیص سریع هپاتیت به اندازه کافی در تمامی واحدهای

رشید رمضانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هپاتیت به معنای التهاب بافت کبد است که می تواند به دلایل مختلفی از جمله ویروس ها، مصرف الکل، داروها، سموم، ابتلا به بیماری های خودایمنی، استفاده از مواد غذایی نامناسب ایجاد شود. از جمله چربی بالا غذاها و بیماری های متابولیک مانند دیابت

یکی از شایع ترین انواع هپاتیت، ویروس های هپاتیت B و C است. عدم تشخیص و درمان به موقع هپاتیت ویروسی باعث پیشرفت بیماری به مراحل پیشرونده می شود. سیروز و به سرطان کبد مبتلا خواهد شد.

رئیس گروه هپاتیت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان بروز و شیوع هپاتیت در سراسر جهان متفاوت است، ایران یکی از کشورهایی است که میزان بروز این دو بیماری در آن است. کم. به طوری که شیوع هپاتیت B کمتر از 1 درصد و میزان هپاتیت C کمتر از 0.3 درصد است.

وی ادامه داد: در ایران هپاتیت B و C بیشتر در گروه های آسیب پذیر مانند معتادان تزریقی و افراد دارای رفتار پرخطر رخ می دهد.

رمضانی خاطرنشان کرد: میزان بروز این بیماری در کشور به 7.5 درصد کاهش یافته است و با تغییر رویکرد درمانی مصوب کمیته علمی کشوری هپاتیت، این روند کاهشی در سال های آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس گروه هپاتیت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: پس از اجرای آزمایشی دو ساله در پنج دانشگاه علوم پزشکی ترکیه، برنامه حذف و کنترل هپاتیت ویروسی در سامانه شبکه کشور . بازنگری در کشور و روند اجرا در کل سیستم ادغام شبکه کشور با رویکرد تشخیص بیماری فعال و غیرفعال موفقیت بزرگی برای کشور است.

وی خاطرنشان کرد: کیت تشخیص سریع مورد تایید سازمان بهداشت جهانی که ابزار تشخیصی لازم برای تشخیص بیماری‌های فعال و غیرفعال است، علی‌رغم شرایط فعلی، به‌اندازه کافی تهیه و در تمامی گروه‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع شد. تحریم ها.