کیفیت هوای اصفهان رو به کاهش است/ از نظر آلودگی هوا به چه نکاتی باید توجه کرد؟

کیفیت هوای اصفهان رو به کاهش است از نظر آلودگی

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس اطلاعات هواشناسی از روز یکشنبه 30 تیرماه تا سه شنبه 11 مردادماه در برخی نقاط کشور شاهد وجود ریزگردها و در شمال کشور کاهش کیفیت هوا خواهیم بود. بخش های شرقی و مرکزی. با توجه به این شرایط لازم است افراد برای حفظ سلامت خود به نکاتی توجه کنند.

پرهیز از هرگونه فعالیتی که باعث افزایش آلودگی هوا می شود، پرهیز از منازل غیرضروری و تردد غیرضروری در معابر شهری تا حد امکان، پرهیز از فعالیت برای بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به بیماری. آسماز جمله مواردی است که شهروندان در فضاهای باز باید به آن توجه کنند.

بر این اساس مصرف آن به بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به بیماری توصیه می شود. آسمانتظار می رود حتی الامکان از حضور در شهر خودداری شود، در منزل استراحت کنند و در صورت تشدید علائم به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند و در چنین مواردی از ورزشکاران و شهروندان از فعالیت های بدنی و ورزشی از جمله دویدن و دویدن پرهیز شود. پیاده روی در فضای باز شرایط

نوشیدن مایعات به ویژه آب در شرایط آلودگی هوا نه تنها باعث شستشوی دستگاه گوارش می شود، بلکه تشنگی و خشکی دهان ناشی از آلودگی هوا را از بین می برد و باعث می شود مقداری از آلودگی از طریق آب آشامیدنی و فعالیت دستگاه گوارش وارد بدن شود. . از طریق ادرار دفع می شود.

افراد مبتلا به سرماخوردگی (سرماخوردگی همراه با آلرژی) یا مشکلات تنفسی و آسم افراد بدون علامت جزو گروه های آسیب پذیر هستند و باید از تردد در مناطق باز خودداری کنند. ماندن در ترافیک و تنفس هوای آلوده میزان عفونت را افزایش می دهد آسم در کودکان افزایش می یابد.

آلاینده های موجود در هوای خیابان های شلوغ، سطح اکسیژن خون را تا حد امکان کاهش می دهد، بنابراین در شرایط آلودگی هوا، کودکان را در خانه نگه دارید، درها و پنجره ها را ببندید و در صورت امکان در مکان های دارای تهویه مطبوع.

هنگامی که هوا آلوده است، میوه ها و سبزیجات تازه بیشتری بخورید، زیرا آنتی اکسیدان ها (ترکیبات ضد سرطانی) موجود در میوه ها و سبزیجات نقش حیاتی در سلامت ریه و کاهش اثرات آلاینده های هوا دارند.

از آنجایی که ماسک ها و دستمال های کاغذی معمولی نمی توانند از ورود آلاینده های هوا به دستگاه تنفسی جلوگیری کنند، استفاده از آنها توصیه نمی شود، بنابراین ماسک های مخصوص N95، P1 و P2 موجود در داروخانه ها تا حدودی برای این مواقع مناسب هستند. (به خصوص برای افرادی که نیاز به فعالیت در فضای باز دارند.)