گشت و گذار در روستاهای پاییزی اطراف تهران (تصاویر)

گشت و گذار در روستاهای پاییزی اطراف تهران تصاویر

روستای گزو و آبشار رویایی آن

به روستاهای پاییزی اطراف تهران سفر کنید/بیشتر بدانید

برای رسیدن به آبشار گزو از تهران حدود 2 ساعت فرصت دارید. یکی از اصلی ترین دلایل شناخته نشدن روستای گزو، نبود جاده آسفالته است. جاده روستای گزو به طول ۲۳ کیلومتر جاده خاکی و جنگلی است که در پشت سد البرز و بعد از جاده کارسنگ واقع شده است. اگر به دنبال اقامتگاه راحت تری هستید، می توانید یکی از امکانات اقامتی بوم گردی نزدیک به آبشار گوزو را انتخاب کنید. در روزهای شلوغ و شلوغ، گاهی مردم محلی کیوسک های کوچکی برای غذا در کنار آبشار باز می کنند. در طول سفر خود به این منطقه، ممکن است این شانس را داشته باشید که این بوفه ها را باز کنید و نمونه های غذاهای محلی را امتحان کنید.

خلیج برغان; مقصدی دوستانه

به روستاهای پاییزی اطراف تهران سفر کنید/بیشتر بدانید

وقتی وارد جاده برغان این روستا که تقریباً 80 کیلومتر با تهران فاصله دارد، می‌شوید، درختان انبوه و محکم، کوه‌های قلعه‌مانند و صدای آرام رودخانه، بیش از همه نظر شما را جلب می‌کند. ایاب و ذهاب این منطقه زیبا بعد از کردان از طریق اتوبان کرج-کازوین انجام می شود. اگر می خواهید چند روزی را در روستای برغان کرج سپری کنید و کمپینگ را ترجیح نمی دهید، این شانس را دارید که ویلا اجاره کنید و زمانی را در اقامتگاه های بوم گردی بگذرانید.

روستای شهرستانک; بهشتی، دقیقی، تهران

به روستاهای پاییزی اطراف تهران سفر کنید/بیشتر بدانید

طبیعت زیبای روستای شهرستانک با درختان کهنسال، برگ های زرد و نارنجی و رودخانه زیبای آن یکی از جاهای دیدنی تهران در فصل پاییز است. اگر 20 دقیقه به سمت جنوب شرقی شهرستانک قدم بزنید، درخت سرو 2800 ساله شهرستانک را خواهید دید. برای رسیدن به این روستا می توانید تابلوی روستای شهرستانک را در کیلومتر 44 جاده چالوس بعد از روستای آسارا ببینید.

گاهی اوقات می توانید در روستا غذا یا خواربارهای سبک بخرید، اما در این روستا فروشگاهی با تمام وسایل مورد نیاز شما وجود ندارد و بهتر است وسایل مورد نیاز را با خود به همراه داشته باشید. گزینه های زیادی برای اقامت ندارید و نمی توانید در اینجا به اجاره ویلا یا خانه های محلی اعتماد کنید. اگر می خواهید شب را در شهرستان بگذرانید، چادر بزنید.

روستای سنگان و پاییز هزاررنگ

به روستاهای پاییزی اطراف تهران سفر کنید/بیشتر بدانید

برای دیدن منظره رنگارنگ پاییزی با آبشاری خروشان در پس زمینه حتما باید به روستای سنگان بروید. از زیبایی های طبیعی این روستا می توان آبشار سنگان معروف، غار بویوک آقا، چنار هزار ساله، رودخانه سنگان و درختان بلند را برشمرد.

برای رسیدن به این روستای پاییزی باید از جاده همت به سمت میدان شهران دوم و از آنجا به جاده کوهسار و وارد جاده امامزاده داوود شوید. پس از طی حدود 10 کیلومتر تابلوی روستای سنگان را در سمت چپ جاده خواهید دید. در روستای سنگان یک اقامتگاه بوم گردی به نام ارگ سنگی وجود دارد.

برگریزان در روستای افجه

به روستاهای پاییزی اطراف تهران سفر کنید/بیشتر بدانید

افجه که آب و هوای کوهستانی دارد با بافت سنتی و دیوارهای کاهگلی و مناظر طبیعی زیبا مانند دشت و آبشار فضایی دلپذیر برای طبیعت گردی و طبیعت گردی پاییزی دارد. برای رسیدن به افجه باید از بزرگراه شهید بابایی به سمت لشکرک، لواسان و روستای افجه بروید.

معروف ترین دیدنی روستای افجه مزرعه هویج است. همچنین یکی از آثار تاریخی روستای افجه، خرابه های کاخی منسوب به ناصرالدین شاه است. از آنجایی که روستای افجه اقامتگاه رسمی برای اسکان ندارد، اگر می خواهید شب را در روستا سپری کنید باید وسایل کمپینگ خود را همراه داشته باشید.