گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و کویت

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و کویت









گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و کویت


عباس عراقچی در دیدار با وزیر امور خارجه کویت بر ضرورت گفت و گو با کشورهای حوزه خلیج فارس برای بهبود تعامل و رفع ابهامات فعلی تاکید کرد.



عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران و شیخ جراح جابر الاحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت بعدازظهر پنجشنبه در گفت وگوی تلفنی درباره تفاهم نامه اسلام آباد، تحولات منطقه ای و روابط دوجانبه گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه در این دیدار به همتای کویتی خود در جریان مفاد و آخرین تحولات تفاهم نامه اسلام آباد قرار گرفت.

عباس عراقچی همچنین با اشاره به اهمیت جمهوری اسلامی ایران در سیاست حسن همجواری، ابراز امیدواری کرد که این توافق منجر به برقراری صلح و ثبات در منطقه شود و بر ضرورت گفت و گو با کشورهای حوزه خلیج فارس برای بهبود تعاملات و رفع ابهامات موجود تاکید کرد.

در این تماس طرفین همچنین درباره تعدادی از موضوعات مهم در روابط دوجانبه تبادل نظر کردند و بر لزوم ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک برای پیگیری موضوعات مطرح شده توافق کردند.