گیاهانی که به کاهش وزن کمک می کنند

گیاهانی که به کاهش وزن کمک می کنند

انتخابتو، نتایج تحقیقات نشان می دهد که گیاهان دارویی شناخته شده ای مانند زنجبیل، زردچوبه و شنبلیله که در آشپزخانه استفاده می شوند می توانند روند کاهش وزن را تسهیل کنند. این گیاهان نه تنها به کاهش اشتها و سرعت بخشیدن به متابولیسم کمک می کنند. همچنین فواید زیادی دارد، بنابراین به تقویت سیستم ایمنی بدن و کنترل قند خون کمک می کند. مصرف برخی گیاهان دارویی به عنوان یک راه موثر برای کاهش وزن شناخته شده است که در زیر به بررسی برخی از آنها می پردازیم:

زنجبیل

زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که عملکرد دستگاه گوارش را تقویت کرده و به کاهش گرسنگی کمک می کند. ترکیبات موجود در زنجبیل تمایل افراد به مصرف کالری را کاهش می دهد و در نتیجه روند کاهش وزن را تسریع می کند.

زردچوبه

نتایج تحقیقات نشان می دهد که زردچوبه به تقویت سیستم ایمنی و افزایش متابولیسم بدن کمک می کند، این ماده غذایی حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند به کاهش وزن کمک کند و زردچوبه از بروز مقاومت به انسولین جلوگیری می کند. از ذخیره چربی اضافی در بدن جلوگیری می کند و سطح قند خون را در بدن تنظیم می کند.

شنبلیله

کارشناسان معتقدند شنبلیله سرشار از فیبر است که باعث ایجاد احساس سیری و سرکوب اشتها می شود و شنبلیله سلول های چربی را می شکند و مصرف آن باعث کاهش وزن می شود.

دارچین

دارچین، منبع غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها، متابولیسم را تسریع می کند و اشتها را کاهش می دهد و مصرف دارچین به بدن کمک می کند تا به انسولین بهتر پاسخ دهد و در نتیجه سطح قند خون را کنترل کرده و خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد. از تحریکات جلوگیری می کند و سلامت روده را بهبود می بخشد.

فلفل قرمز تند

مصرف فلفل قرمز تند دمای بدن را افزایش می دهد و باعث می شود کالری ها سریعتر سوزانده شوند و همچنین حاوی ماده شیمیایی به نام فلفل کاین است. کپسایسین گرسنگی را سرکوب می کند، افزودن فلفل هندی به سایر غذاها باعث کالری کمتر و در نهایت کاهش وزن می شود، در این صورت بدن به جای ذخیره چربی، آن را به انرژی تبدیل می کند.