«یازده یازده» دیپلم افتخار جشنواره رومانی را دریافت کرد/ «نابینا» مورد تایید آکادمی اسکار

یازده یازده دیپلم افتخار جشنواره رومانی را دریافت کرد نابینا

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، فیلم سینمایی «یزده یزده» به نویسندگی و کارگردانی آرش رحمانی و تهیه کنندگی مهدی ایل بیگی موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین فیلم علمی تخیلی از جشنواره GALACTIC IMAGINARIUM FILM FESTIVAL شد که در رومانی برگزار شد و با اکران بین المللی خود ادامه یافت. فیلم های مستقل سالتو هم که وارد بخش مسابقه شدند. این جشنواره که از فیلم‌های مستقل حمایت می‌کند، از 12 تا 16 اکتبر در اروگوئه برگزار می‌شود.

«الیزابت الیزابت» ششمین هفته خود را در سینماهای منتخب گروه سینمایی هنروتباره آغاز کرد.

در این فیلم بازیگرانی چون فرزاد حسنی، انوش معظمی، سهیل بهداری، آزاده مهدی زاده، راشین گرمی، ریما طهماسبی و کورش خزایی به ایفای نقش پرداختند.

در خلاصه فیلم «یازده یازده» آمده است:
نویسنده‌ای که سال‌ها در خانه‌ای متروکه زندگی می‌کند ناگهان توسط چهار مرد سیاه‌پوست تهدید می‌شود که داستان مورد نظرشان را بنویسد وگرنه ساعت ۱۱:۱۱…

فیلم “Eleven Eleven” پیش از این در جشنواره رسانه ای بالتیمور که در مریلند ایالات متحده برگزار شد شرکت کرده بود و همچنین در هشتمین اجلاس فیلم سیاتل که بین 6 تا 8 سپتامبر برگزار شد، فینالیست شد. واشنگتن، ایالات متحده آمریکا

«نابینا» در دو جشنواره مورد تایید آکادمی اسکار

فیلم کوتاه «نابینا» محصول مشترک ایران و سوئیس به کارگردانی سامان حسین پور و تهیه کنندگی فیلیپ ریتلر و سامان حسین پور با حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم لیدز انگلستان و سن پترزبورگ به حضور جهانی خود ادامه می دهد. جشنواره فیلم لوئیس در آمریکا.

St. جشنواره بین‌المللی فیلم لوئیس SLIFF یک رویداد فیلم منطقه‌ای با موضوع بین‌المللی است که به بررسی درک بین‌فرهنگی از طریق هنر سینما اختصاص دارد و هدف آن نمایش بهترین‌های سینمای بین‌المللی، مستند و مستقل آمریکاست. در سال 2019، USA Today این رویداد مورد تایید اسکار را یکی از “10 جشنواره فیلم بزرگ ارزش سفر” نامید.

خیابان 33 جشنواره فیلم لوئیس بین 7 تا 17 نوامبر 2024 (17 تا 27 نوامبر 1403) در آمریکا برگزار می شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم لیدز LIFF که در سال 1987 تأسیس شد، اکنون یکی از رویدادهای سینمایی سالانه بریتانیا است. این رویداد برنده جایزه اسکار، بافتا و BIFA از کار فیلمسازان نوظهور، عمدتاً از بریتانیا و سراسر جهان پشتیبانی می کند.

سی و هشتمین جشنواره فیلم لیدز بین 1 تا 17 نوامبر 2024 (11 تا 27 نوامبر 1403) در انگلستان برگزار می شود.

«کور» که با همکاری شرکت داینامیک فریم سوئیس فیلمبرداری شده، پیش از این در جشنواره نوویا که برای بیست و دومین بار در برزیل برگزار شد، جایزه بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم کوتاه هیئت داوران و بهترین فیلم جشنواره نوویا را دریافت کرد. این فیلم برای سومین بار در قرقیزستان برگزار شد. جایزه بهترین کارگردانی جشنواره Nomad، دومین جشنواره بین المللی فیلم بوئنوس آیرس و بهترین بازیگر زن چهارمین جشنواره فیلم کردی مسکو و جشنواره بین المللی فیلم Telluride آمریکا (دوره پنجاه و یکم) به مریم بوبانی تعلق گرفت. سئول در کره (ویرایش 24)، لوکانیا در ایتالیا (ویرایش 25) و کودکان و نوجوانان زلین (ویرایش 64) پذیرفته شدند.

«کُر» که به درستی «کُر» نوشته می شود، در زبان کردی به معنای «پسر» است. این فیلم داستان مادری را روایت می‌کند که برای یافتن پسر سربازش به شهر می‌رود و راز بزرگی را کشف می‌کند.

مریم بوبانی، کیانوش فرزین، ماهوش شیخی، کورش احمدی، متین خوبلی و عمرمحمدی در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

۵۷۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین