یک میان وعده محبوب که خطر فراموشی را کاهش می دهد

یک میان وعده محبوب که خطر فراموشی را کاهش می

یک میان وعده محبوب که خطر فراموشی را کاهش می

یک مطالعه جدید نشان می دهد که خوردن یک مشت آجیل بدون نمک در روز ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد. به گزارش منچستریونایتد نیوز، مصرف روزانه این تنقلات به دلایل متعددی از جمله کاهش کلسترول و کاهش التهاب، «نقش محافظتی» در برابر بیماری ها دارد.

به گزارش ایندیپندنت فارسی، محققان دانشگاه کاستیا-لامانچا و دانشگاه پورتو از داده های بیش از 50000 شرکت کننده در Biobank بریتانیا بین سال های 2007 تا 2012 استخراج کردند و بین سال های 2013 تا 2023 آن را ردیابی و تجزیه و تحلیل کردند.

نتایج این مطالعه که در مجله GeroScience منتشر شد، نشان می‌دهد که مصرف روزانه فندق در برابر زوال عقل محافظت می‌کند و یک مطالعه هفت ساله بر روی برخی از بزرگسالان بریتانیایی که هر روز فندق مصرف می‌کردند در مقایسه با افرادی که این کار را نمی‌کردند، نشان می‌داد. گزارش داد که خطر زوال عقل کاهش یافته است. البته به غیر از مصرف آجیل، عوامل دیگری مانند تعادل سبک زندگی، مشکلات شنوایی، سلامت فردی یا بیماری های مزمن نیز در کاهش خطر ابتلا به زوال عقل نقش دارند.

به گفته محققان، مصرف یک مشت آجیل بدون نمک، معادل 30 گرم در روز، فواید بسیاری برای سلامتی دارد. این یافته‌ها نتایج «مطالعه سلامت چین» در سال 2021 سنگاپور را تأیید می‌کند که ادعا می‌کرد خوردن آجیل از سلامت ما در برابر اختلالات شناختی محافظت می‌کند، که یک علامت هشدار اولیه زوال عقل است.

زوال عقل یک اصطلاح چتری است که طیف وسیعی از مشکلاتی را که بر عملکرد مغز تأثیر می‌گذارند، پوشش می‌دهد که شایع‌ترین آنها آلزایمر است. زوال عقل در افراد بالای 65 سال شایع است و یک میلیون نفر در بریتانیا در حال حاضر آلزایمر دارند.