طرز تهیه خورش قیسی فقط در 10 دقیقه؟

طرز تهیه خورش قیسی فقط در 10 دقیقه؟

قیمه یکی از انواع قیمه است که بسیار سریعتر از قیمه سنتی تهیه می شود و مناسب روزهایی است که زمان کافی برای طبخ نداریم.

این کاسه طعم بسیار لذیذی دارد و تفاوت چندانی با کاسروی گوشت چرخ کرده ندارد.

طرز تهیه خورش قیسی فقط در 10 دقیقه؟

طرز تهیه کاسه روغن گوشت چرخ کرده

مرحله اول

برای تهیه فوری خورش روغنی لذیذ ابتدا باید لپه را چند ساعت در ظرفی آب خیس کنیم. بعد از اینکه لپه را کاملا خیس کردید در قابلمه مناسبی با 3 لیوان آب جوش بریزید و روی آتش بگذارید.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را پوست گرفته و بشویید و سپس ریز خرد کنید. سپس قابلمه مناسبی را روی اجاق قرار می دهیم و پیاز را اضافه می کنیم. حالا پیاز را بدون روغن کمی تفت دهید تا آب آن گرفته شود.

مرحله سوم

حالا ۲ قاشق غذاخوری روغن به قابلمه اضافه می کنیم و پیاز را تفت می دهیم تا طلایی رنگ شود. سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شده و رنگ آن تغییر کند. سپس رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود.

مرحله پنجم

در حین تفت دادن رب گوجه فرنگی زعفران دم کرده را اضافه می کنیم تا رنگ غذا بیشتر شود. سپس 2 لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا قابلمه با حرارت ملایم بپزد.

مرحله ششم

پس از پخت کامل لپه آن را بشویید و کنار بگذارید. حالا باید صبر کنیم تا آب جوش کم شده و گوشت کاملا پخته شود. بعد از پخت کامل گوشت لپه را با آبلیمو اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا غذا را بچشید و مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید. کاسه ما تقریبا آماده است، فقط باید سیب زمینی و بادمجان را سرخ کنیم. برای این منظور سیب زمینی ها را مکعبی خرد می کنیم.

مرحله هشتم

سپس سیب زمینی ها را با آب سرد می شوییم تا نشاسته روی آن ها گرفته شود. سپس بادمجان ها را به ورقه های نازک برش می دهیم. حالا یک تابه مناسب را روی آتش بگذارید و چند قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید.

مرحله نهم

بعد از داغ شدن روغن یک طرف تابه سیب زمینی ها و طرف دیگر بادمجان ها را سرخ می کنیم. در آخر خورش را در بشقاب بریزید و با سیب زمینی و بادمجان تزیین کنید سپس با برنج سرو کنید (روش تهیه برنج آبکش شده).

منبع: چیشی