اهداکنندگان خون سلامتی را با جامعه به اشتراک می گذارند

اهداکنندگان خون سلامتی را با جامعه به اشتراک می گذارند

شهرام میرزایی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روز جهانی اهدای خون گفت: این مراسم روز جهانی اهدای خون با تلفیق شعار اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت و پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون در ایران برگزار می شود. سال

لازم است بدانید که سالگرد نیم قرن خدمات انتقال خون مصادف با بیستمین جشن روز جهانی اهدای خون است و این روز در سراسر کشور با شعار «قدردان اهداکنندگان هستیم» گرامی داشته می شود.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون گفت: سازمان انتقال خون دستاوردهای غرور آفرین خود را مدیون سخاوت و همدلی اهداکنندگان خون در کشور است که نه تنها با مراقبت از خود و در پیش گرفتن سبک زندگی سالم محیطی امن و آرام را فراهم می کنند. آنها با اهدای خون نه تنها سلامتی را برای خود و خانواده خود، بلکه با جوامع خود در برنامه های زندگی خود به اشتراک می گذارند.

وی ادامه داد: دنیا باید قدردان اهداکنندگان خون باشد که با فداکاری و سخاوت همچنان از بافت زنده خود استفاده می کنند. دیگران آنها خود را می بخشند تا آنها نیز زندگی سالمی داشته باشند.

میرزایی خاطرنشان کرد: 14 ژوئن روز جهانی اهداکنندگان خون نامگذاری شده است و همه کشورها در نظر دارند این روز و اهداکنندگان را گرامی بدارند.