عادات بد کاهش وزن را کنار بگذارید

عادات بد کاهش وزن را کنار بگذارید

کاهش وزن یک هدف مشترک برای بسیاری از افراد است، اما شما باید با استراتژی های ایمن، پایدار و موثر به آن برسید. عادات کاهش وزن زیادی وجود دارد که ممکن است مضر، بی اثر یا ترکیبی از هر دو باشد. برخی از آنها در زیر آمده است:

پیروی از رژیم های غذایی با محدودیت شدید کالری

رژیم های بسیار کم کالری اغلب نتایج دائمی ایجاد نمی کنند، همچنین می توانند آسیب جدی به بدن وارد کنند، فاقد ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند و زمانی که بدن نتواند کالری کافی دریافت کند، بافت ماهیچه ای شروع به تجزیه و تولید می کند. انرژی، در این مورد توده عضلانی و متابولیسم کاهش می یابد. محدودیت شدید کالری در درازمدت پایدار نیست و با از سرگیری یک رژیم غذایی عادی، وزن از دست رفته برمی گردد و حتی ممکن است بیشتر از قبل شود.

نخوردن وعده های غذایی

حذف وعده‌های غذایی، به‌ویژه صبحانه، اغلب به عنوان راهی سریع برای کاهش کالری معرفی می‌شود، اما این رویکرد می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز است و نخوردن صبحانه متابولیسم بدن را کند می کند و باعث می شود که در طول روز کالری کمتری بسوزانید همچنین حذف وعده های غذایی باعث افزایش گرسنگی در پایان روز می شود یا انتخاب میان وعده ها ناسالم می شود پرکالری بودن در نتیجه این عادت غلط باعث می شود که بدن کالری کمتری بسوزاند و این امر باعث می شود نتوانند مواد مغذی و مواد لازم را جذب کنند و دچار مشکلات مختلفی شوند.

استفاده از مکمل های کاهش وزن

برخی از مکمل های کاهش وزن خطر مشکلات قلبی، آسیب کبدی و سایر مشکلات جدی سلامتی را افزایش می دهند. علاوه بر این، این مکمل‌ها می‌توانند احساس امنیت کاذبی ایجاد کنند و باعث شوند افراد از روش‌های اصلی کاهش وزن سالم مانند تغذیه سالم و فعالیت بدنی منظم اجتناب کنند. بی خبر باشد

رژیم سم زدایی را دنبال کنید

برخی افراد بر این باورند که رژیم‌های سم‌زدایی باعث دفع سموم بدن و کاهش سریع وزن می‌شوند، چنین رژیم‌هایی از نظر مواد مغذی ضروری کم هستند و می‌توانند فرآیندهای سم‌زدایی طبیعی بدن را مختل کنند و رژیم‌های سم‌زدایی حتی می‌توانند متابولیسم را کاهش داده و منجر به افزایش وزن شوند. ضرر – زیان. در دراز مدت سخت تر است.

حذف کامل گروه های غذایی

رژیم هایی که گروه های غذایی مانند کربوهیدرات ها یا چربی ها را حذف می کند، می تواند منجر به عدم تعادل تغذیه ای و سایر مشکلات سلامتی شود. در حالی که کاهش مصرف برخی غذاها می تواند به کاهش وزن کمک کند، حذف کامل آنها می تواند مضر باشد زیرا هر گروه غذایی مواد مغذی ضروری را فراهم می کند. به عنوان مثال، کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی هستند و وجود چربی ها برای تولید هورمون و ساختار سلولی حیاتی است. حذف کامل برخی از غذاها منجر به هوس و پرخوری می شود و رعایت رژیم غذایی دشوارتر می شود.