رژیم غذایی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟ مصرف زیاد پروتئین توسط ورزشکاران فرآیندی غیر طبیعی است

رژیم غذایی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟ مصرف زیاد پروتئین

سارا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه میزان غذایی که فرد مصرف می کند، رژیم غذایی او را تشکیل می دهد، گفت: رژیم غذایی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و سوخت کافی برای فرد مناسب است.

عدم حفظ تعادل بین مصرف مواد قابل اشتعال و مصرف انرژی منجر به فقر تغذیه ای یا ذخیره سازی به عنوان چربی می شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه وقتی فردی از رژیم غذایی خاصی پیروی می کند باید از غذاهای مخصوص آن رژیم استفاده کند و از برخی غذاها دوری کند، تصریح کرد: هر رژیمی غذاهای خاص خود را دارد و دستورات خاص خود را دارد.

محمدی با بیان اینکه رژیم در واقع مجموع مواد مغذی مصرفی موجود زنده یا فرد است، ادامه داد: گاهی افراد از رژیم غذایی خاصی که پزشک یا متخصص تغذیه توصیه می کند پیروی می کنند. به این موارد پرهیز یا رژیم درمانی می گویند.

گاهی اوقات با اشاره به پیروی از یک رژیم محرومیت زدایی برای کاهش یا افزایش وزن، برخی افراد نیز فقط می خواهند از گیاهان در رژیم غذایی خود استفاده کنند و رژیم غذایی آنها گیاهخواری نامیده می شود.

این متخصص تغذیه افزود: رژیم در واقع از سبک خاصی از تغذیه پیروی می کند که می تواند با نوعی فعالیت از جمله ورزش، دوره های مدیتیشن یا بیماری هماهنگ شود و همچنین برای افراد با هر شرایطی به اجبار وارد رژیم غذایی می شود. تغییرات و نوسانات شدید با تغییر در رژیم غذایی همراه است.

محمدی افزایش شدید مصرف پروتئین ورزشکاران را به عنوان مثال در فرآیند افزایش حجم یا رژیم های طاقت فرسا برای بدن یک فرآیند غیرطبیعی عنوان کرد و گفت: با توجه به این موضوع لازم است افراد به یک رژیم غذایی متعادل توجه کنند. رژیم غذایی متشکل از انواع غذاها انواع مواد غذایی بسیار مهم هستند زیرا این رژیم تاثیر مثبت یا منفی بر سلامت بدن دارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم در صورت عدم مصرف کافی مواد غذایی سالم و مفید و یا مصرف بیش از حد مواد غذایی ناسالم باید انتظار داشته باشند که سلامت آنها در خطر باشد زیرا بسیاری از بیماری ها ناشی از عدم تعادل در مصرف مواد غذایی است.