هوش مصنوعی به سراغ مورگان فریمن می رود/ طرفداران مخالف هستند

هوش مصنوعی به سراغ مورگان فریمن می رود طرفداران مخالف

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، مورگان فریمن با انتشار یادداشتی از هوادارانش تشکر کرد و از مخالفت آن ها با تقلید غیرمجاز هوش مصنوعی صدایش قدردانی کرد.

مهر نوشت: این بازیگر سرشناس 87 ساله که با بازی در فیلم های فراموش نشدنی مانند «رستگاری شاوشنک» و «عزیزم میلیون دلاری» به اسطوره تبدیل شد، به خاطر صدایش نیز شهرت دارد و گوینده فیلم هایی چون «اسفند» است. از پنگوئن‌ها، «جنگ دنیاها» و «آرزوی باشکوه»: 3D Moonwalk» و «Alpha» او را به یک هدف خاص برای جعل صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی تبدیل کرده‌اند.

فریمن در پاسخ به این تقلید نوشت: از طرفداران باورنکردنی برای حمایت و احتیاطشان در برابر استفاده غیرمجاز از هوش مصنوعی متشکرم. فداکاری شما کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که اصالت و صداقت در اولویت باقی می ماند.

همه اینها در زمانی اتفاق می‌افتد که تقلیدهای AI در صنعت سرگرمی رایج است. تیم حقوقی اسکارلت جوهانسون اخیرا فاش کرده است که یک شرکت در تلاش است از صدای این بازیگر زن برای دستیار صوتی شخصی به نام Sky Slow استفاده کند. جوهانسون گفت سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در سپتامبر گذشته با او تماس گرفت تا از صدای او برای پروژه استفاده کند، اما او به دلایل شخصی این کار را نپذیرفت و بازیگر را در شوک و عصبانیت در حالی که شرکت با ناباوری تماشا می کرد، رها کرد. هوش مصنوعی از صدایی بسیار شبیه به صدای او استفاده می کرد.

این شرکت استفاده از دستیار صوتی را متوقف کرد اما گفت که این صدا تقلیدی از جوهانسون نیست.

هالیوود از کنگره خواسته است تا در مورد هوش مصنوعی اقدام کند، اما مشخص نیست چه قوانینی برای کنترل این فناوری تصویب خواهد شد.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین