رژیم غذایی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

رژیم غذایی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟ مصرف زیاد پروتئین

سارا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه میزان غذایی که فرد مصرف می کند، رژیم غذایی او را تشکیل می دهد، گفت: رژیم غذایی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و سوخت کافی برای فرد مناسب است.

عدم حفظ تعادل بین مصرف مواد قابل اشتعال و مصرف انرژی منجر به فقر تغذیه ای یا ذخیره سازی به عنوان چربی می شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه وقتی فردی از رژیم غذایی خاصی پیروی می کند باید از غذاهای مخصوص آن رژیم استفاده کند و از برخی غذاها دوری کند، تصریح کرد: هر رژیمی غذاهای خاص خود را دارد و دستورات خاص خود را دارد.

محمدی با بیان اینکه رژیم در واقع مجموع مواد غذایی مصرفی موجود زنده یا انسان است، ادامه داد: گاهی افراد از رژیم غذایی خاصی که توسط پزشک یا متخصص تغذیه توصیه می شود پیروی می کنند که در آن باید در حد اعتدال غذا بخورند. به آن رژیم درمانی می گویند.

با اشاره به اینکه گاهی اوقات فردی برای کاهش وزن یا پیشگیری از چاقی از رژیم غذایی پیروی می کند، برخی افراد فقط می خواهند از گیاهان در رژیم غذایی خود استفاده کنند و رژیم غذایی آنها گیاهخواری نامیده می شود.

این متخصص تغذیه افزود: رژیم گرفتن در واقع پیروی از یک روش تغذیه خاص است که می تواند با برخی فعالیت ها مانند ورزش، دوره های مدیتیشن یا بیماری و همچنین رژیم های اجباری با تغییرات شدید برای افراد در هر شرایطی هماهنگ شود. نوسانات با تغییر در رژیم غذایی همراه است.

محمدی با بیان اینکه به عنوان مثال افزایش شدید مصرف پروتئین ورزشکاران در دوره افزایش حجم و یا روند خسته کننده رژیم غذایی یک فرآیند غیرطبیعی برای بدن است، گفت: با توجه به این موضوع لازم است افراد به یک رژیم غذایی متعادل توجه کنند. . رژیم غذایی متشکل از انواع غذاها بسیار مهم است زیرا این رژیم تاثیر مثبت یا منفی بر سلامت بدن دارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید انتظار داشته باشند که در صورت عدم مصرف کافی مواد غذایی سالم و مفید و یا مصرف زیاد مواد غذایی ناسالم، سلامتی آنها به خطر بیفتد. زیرا بسیاری از بیماری ها به دلیل عدم تعادل در مصرف مواد غذایی ایجاد می شوند.