آیا قلیان اکسیژن برای بدن مضر است؟

آیا قلیان اکسیژن برای بدن مضر است؟

عاطفه عابدینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره قلیان اکسیژنی گفت: قلیان اکسیژنی برای ریه مضر است و اثرات مثبت و مفیدی ندارد با توجه به اینکه نام آن قلیان اکسیژنی است، جنبه درمانی ندارد و داروی خوبی نیست. . چاره ای برای سرگرمی نیست.

وی با اشاره به تاثیر مصرف قلیان اکسیژن در بروز بیماری های مختلف، افزود: گاز مصرفی در این قلیان به مرور زمان منجر به کم خونی می شود و عامل ایجاد تعدادی از اختلالات عصبی است.

متخصص ریه: گاز خنده نام معروف قلیان اکسیژن است و در عین حال که می تواند بر سیستم عصبی تاثیر بگذارد، تاثیر مثبتی روی ریه ها ندارد و در افرادی که از این قلیان استفاده می کنند، مشکلات زیادی ایجاد می کند.

عابدینی به اجرای طرح عملیاتی دستگاه می پردازد من حذف کردم یا به عنوان آزمایشی که زیر نظر وزارت بهداشت انجام شد، در مورد قلیان اکسیژنی تصریح شد: قلیان اکسیژنی جزو تجهیزات پزشکی محسوب نمی شود و نباید به طور مرتب نگهداری شود.

وی افزود: استفاده از قلیان اکسیژن در قهوه خانه ها و اماکن تفریحی درست نیست وی با بیان اینکه نام قلیان اکسیژن است اما اکسیژن در آن وجود ندارد، گفت: این قلیان حاوی گاز نیتروژن است و برای ریه ها بسیار مضر است. همچنین برای کل بدن مضر است.

این فوق تخصص ریه خاطرنشان کرد: استفاده از قلیان اکسیژن برای بدن مناسب نیست و توصیه می شود، این قلیان را نباید برای مصرف روزانه در نظر گرفت و استراحت سالم و ورزش های هوازی جایگزین مناسبی برای قلیان و سیگار و همچنین مفید است. برای ریه ها