مشکل مسدود شدن 50 فیلم برطرف شد

مشکل مسدود شدن 50 فیلم برطرف شد

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، روح الله سهرابی مدیرکل بازرسی نمایشگاه های فیلم سازمان سینمایی با اشاره به شرایط سینما در ابتدای دولت سیزدهم گفت: نه تنها از نظر حوزه اقتصادی و تعداد سینما. بینندگان بلکه در مسیر حل مشکلات فیلم و سینماگران 13. دولت با موانع و مشکلات زیادی مواجه شد که مجبور شد از ظرفیت های خارج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراجع ذیربط برای حل مشکلات استفاده کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: جلسات مختلفی برای رفع مشکلات فیلم هایی مانند «برخورد خصوصی» که مربوط به قوه قضائیه است برگزار کردیم و در نهایت موفق شدیم نظر کارشناسان و مسئولان محترم مرجع یا نهاد را جلب کنیم. با اینکه سال ها نه کارگردان ها و نه مالکان نتوانستند مشکل فیلم را حل کنند، جلسات مختلفی با مسئولان قضایی و انتظامی برگزار کردیم تا این که مشکل فیلم حل شد. .

مدیرکل کنترل نمایشگاه های فیلم سازمان سینمایی با اشاره به فیلم «کتیل و وحشی» گفت: در خصوص این فیلم با وجود اینکه چند سالی است که توقیف شده است، اما جلساتی با برخی مراجع و دانشگاهیان برگزار کردیم، پیگیری و در نهایت موفق به دریافت تاییدیه شد، اگرچه بدون این پیگیری ها، این فیلم ها و بسیاری دیگر همچنان در هاله ای از ابهام قرار گرفتند و توقیف شدند یا حل مشکل “مست عشق” واقعاً کاری دشوار، وقت گیر و خسته کننده بود که در نهایت به نتیجه رسید. به ثمر نشستن به لطف خدا

مشکلات کدام فیلم ها حل شد؟

فیلم سینمایی «آخرین تولد» که به دلیل ملاحظات سیاسی و روی کار آمدن حکومت جدید در افغانستان غیرقابل حل به نظر می رسید، با نظارت و تدابیر ویژه به پایان رسید. اگر بخواهم تک تک درباره آثار مشکل ساز صحبت کنم، از حوصله این گفت وگو خارج است. با همه تلاش مدیران سینمایی دولت نتوانستند مشکلات را حل کنند و یا موانع را برطرف کنند. زیرا در بطن سینما حواشی و مسائلی وجود دارد که می تواند همه ارکان نظام را نسبت به آن حساس کند. بنابراین راه حل مشکلات فیلم ها، نحوه ایجاد تعامل و ارتباط بین نویسنده و دولت، کاملاً پیچیده و مشخص است و در صورت عدم مدیریت صحیح، می تواند به مصادره رسمی یا غیر رسمی منجر شود و به گفته سهرابی، بسیاری از آثار دچار این مشکلات شده اند و با درایت لازم باید مجوز نمایش داده شود و یا موانع نمایش آن برطرف شده باشد که 55 مورد آن قابل شمارش است. ; منفعت، قاتل و وحشی، باید، روشن، تخیل، سه حکم زندان، آخرین تولد، مرکز، اکوادور، سینما شهر کاسه، ستاره بازی، مست از عشق، ورود و خروج ممنوع، زن، مرد، کودک، بی رویا، احمق ، نبودن ، زد و باند ، آذرگان ، رگهای آبی ، خانه شیشه ای ، ستون 14 ، شین ، خیابان ژاپنی ، خط زندگی ، احمد تنها ، لیپار ، پدر و دختر ، آهنگ برای دو نفر ، سگ باند ، خرنوب ، لابی ، عروس فرشته خیابان، زنبور کارگر، پشند محبوب، طبیعت، سه جلد، یقه سفید، پدران، ورشکسته، زنانی که با گرگ ها می دوند، آه سرد، قهرمان من، سردی، اسپری، نقره داغ، لاک پشت و حلزون، لاله، آبی، غیبت تو، هاوایی، روز ششم، جوجه تیغی، خط لب، باد در مزارع نیشکر، تافردا، ریش قرمز و… البته این موارد جدای از حدود پانزده فیلم توقیف شده دوره های مختلف است که ناشی از بی احتیاطی و بی احتیاطی در صدور پروانه ساخت بوده که عمد یا ناخواسته باعث ناراحتی و ضرر سرمایه گذاران و صاحبان فیلم شده است.

کسانی که کارگردانی بلد نیستند به سینمای زیرزمینی روی می آورند

سهرابی در خصوص فیلم های زیرزمینی و بدون مجوز گفت: سینمای زیرزمینی پدیده جدیدی نیست که برخی دوستان با افتخار به این دوره نسبت می دهند و به فلان کاندیدای ریاست جمهوری نشانی اشتباه می دهند که انگار نتیجه مدیریت سینما در دولت سیزدهم بوده است. . سینماگران می دانند که ما افرادی را داریم که بیش از 20 سال است که در سینما حضور دارند و به دلیل اینکه کارگردانی بلد نیستند به صورت زیرزمینی و بدون مجوز فیلم می گیرند و از این راه از جشنواره ها امرار معاش می کنند. علاوه بر این، برخی از سینماگران به دلایل مختلف از جمله سازوکار مشخص صدور پروانه ساخت و یا موارد دیگر بدون پروانه ساخت فیلم می‌سازند، از جمله اینکه رئیس سازمان سینمایی خواستار گرفتن بیش از چهل و پنج فیلم بدون پروانه ساخت شده است. برای رفع مشکل فیلم هایی که پروانه ساخت ندارند در ابتدای دولت سیزدهم درخواست پروانه نمایش دادند، کمک کردند و به بسیاری از آنها پروانه نمایش داده شد و موفق به دریافت پروانه نمایش شدند. در میان این سی اثر پنج اثر را می توان نام برد: چند جان؟، نویسنده مرده است، یعنی شیکارگاه، بچه های کلاس هشتم، رویای ناهید، آخرین عشق، پاگچی، برهوت، گروه BPM، خمیازه بزرگ، پایان بازی، نگین سیراف، خاکستری راز، دختران دریا، خیابان انار، لوتریا، کانی و پری، هارمونیکا، سکوت سیاه، تو قول می دهی، داغ ترین روز، درون ماهی، پشت، بی زمین، یازده یازده، درد مشترک، ال داگ، دمشق فلش دزفول، شیرین Life, 7600, High Power, Elijah Seking the Hero, Queen Alison, Magic Hour و…

مدیرکل نظارت بر نمایشگاه های سینمایی سازمان سینمایی نیز در زمینه احیای اقتصاد سینما و احیای امید و انگیزه سینماگران به ویژه در زمینه تضمین سرمایه گذاری در سینما گفت: آمار گویای این موضوع است. فروش خود و سینما بیش از 600 درصد افزایش یافته است، تعداد تماشاگران 300 درصد افزایش یافته است. بسیاری از سینماگران مانند تهیه کننده، کارگردان، صاحبان تئاتر، ناشران آنچه را که گفتم تجربه کرده اند، اما اینکه هنوز برخی تلاش می کنند دستاوردهای دولت در سینما را کوچک جلوه دهند، موضوعی است که باید خارج از این بحث به آن پرداخت. من حاضرم پول بدهم و در مورد آن صحبت کنم.

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین