با جایگزین های آرد سفید آشنا شوید

با جایگزین های آرد سفید آشنا شوید

انتخابتو، دستیابی به وزن سالم و حفظ آن را اغلب می توان با انتخاب هوشمندانه غذایی تسهیل کرد. به عنوان مثال، آرد سفید سنتی بسیار فرآوری شده است، اغلب فاقد ارزش غذایی است، قند خون را بالا می برد و باعث افزایش وزن می شود. جایگزین های زیادی برای این نوع آرد وجود دارد که می تواند به بهبود سلامت کمک کند. به برخی از آنها می پردازیم:

آرد بادام

آرد بادام کربوهیدرات کمی دارد که به تعادل سطح قند خون کمک می کند و برای کنترل وزن بسیار مهم است. چربی‌های سالم و پروتئین موجود در این نوع آرد به شما احساس سیری می‌دهد، شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و کالری دریافتی را کاهش می‌دهد. آرد بادام سرشار از ویتامین E، منیزیم و آنتی اکسیدان های بهبود دهنده سلامت است.

آرد جو دو سر

بلغور جو دوسر سرشار از فیبر محلول است که به سرکوب اشتها، کنترل قند خون و کاهش سطح کلسترول کمک می کند. در حالی که این نوع آرد حاوی کربوهیدرات بیشتری نسبت به آرد بادام یا نارگیل است، فیبر موجود در آن به کاهش قند خون کمک می کند. ویتامین ها و مواد معدنی از جمله آهن و منیزیم.

آرد نخودچی

آرد نخود منبع عالی پروتئین و فیبر گیاهی است که باعث احساس سیری می شود و به کاهش وزن کمک می کند. در مقایسه با آرد سنتی، این نوع آرد کالری کمتری دارد و به گزینه ای عالی برای کاهش وزن تبدیل شده است. آرد نخود حاوی مقادیر قابل توجهی است فولاتآهن، منیزیم و روی.

شهرت کوینو

شهرت کوینو این یک منبع پروتئین کامل است زیرا حاوی تمام 9 اسید آمینه ضروری است، محتوای فیبر بالای آن از سلامت دستگاه گوارش پشتیبانی می کند و باعث می شود احساس سیری کنید. شهرت کوینو سرشار از منیزیم، آهن و ویتامین های B است که به بهبود سلامت کلی و افزایش سطح انرژی کمک می کند.

آرد گندم سیاه

آرد گندم سیاه حاوی فیبر محلول و نامحلول است که سلامت دستگاه گوارش را تقویت می کند. قند خون کم است و سطح قند خون را ثابت نگه می دارد آرد گندم سیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها، منیزیم و منگنز است.

آرد نارگیل

آرد نارگیل سرشار از فیبر است که به هضم غذا کمک می کند، احساس سیری می کند و قند خون را تنظیم می کند، در حالی که این نوع آرد مانند آرد بادام، کربوهیدرات کمی دارد و برای رژیم های کم کربوهیدرات مناسب است. کتوژنیک مناسب؛ تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط ​​موجود در آرد نارگیل متابولیسم را افزایش داده و از چربی سوزی حمایت می کنند.