علل سرطان خون چیست؟

علل سرطان خون چیست؟

به گزارش خبرگزاري ايمنا، در حالي كه سرطان خون از جمله بيماري هايي است كه باعث ترس در محيط مي شود، اميد به زندگي افراد مبتلا به سرطان خون در اين مدت بيش از پنج سال است و روش هاي درماني اين بيماري باعث شده است. پیشرفت بزرگ سرطان خون در واقع سرطان سلول های خونی است.

همچنین انواع مختلفی از گلبول های خون وجود دارد، از جمله گلبول های قرمز (RBC)، گلبول های سفید (WBC) و پلاکت ها. من میفهمم آنها بخشی حیاتی از سیستم ایمنی انسان هستند و از بدن در برابر حملات باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها، سلول های غیر طبیعی و سایر مواد خارجی محافظت می کنند و اکثر WBC ها می توانند به سرعت سلول های طبیعی تولید شده در مغز استخوان را تقسیم کرده و در نهایت از بین ببرند. اما نوع خاصی از WBC نیز در غدد لنفاوی، طحال و غده تیموس ساخته می شود: WBC. من میفهمم پس از تشکیل در بدن، در خون و سیستم لنفاوی گردش می کنند و در غدد لنفاوی و طحال متمرکز می شوند.

سرطان خون انواع مختلفی دارد که برخی در کودکان و برخی در بزرگسالان شایع ترند. گلبول های سفید خون در سرطان خون نقش دارند. درمان سرطان خون و ماندن در مسیر درست بسیار مهم است. بسته به نوع لوسمی و سایر عوامل می تواند پیچیده باشد، اما استراتژی ها و منابعی وجود دارد که می تواند درمان را موفق کند. صبور باش کمک.

لوسمی ناشی از مشکلات مغز استخوان است

پدیده عقاب، متخصص خون و سرطان بزرگسالان وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سرطان خون ناشی از مشکلات مغز استخوان است، سرطان خون شامل دو دسته سرطان حاد و مزمن است، سرطان های حاد خون بسیار کشنده هستند و درصد افراد مبتلا به این نوع سرطان چقدر است. علت سرطان خون حاد؟ شاید مانند بسیاری از سرطان ها، علت آن ناشناخته باشد بررسی او معمولاً متوجه می شود که گلبول های قرمز، سفید و پلاکتی در ناراحتی هستند و این باعث بروز بیماری می شود.

وی می افزاید: در تعدادی از بیماری های ژنتیکی و تعدادی سندرم ژنتیکی مثلا پایین برخی از انواع سرطان خون شایع هستند و همچنین ممکن است به دلیل مشکلات کروموزومی در برخی بیماری های ارثی که فرد دارای اختلالات زیادی است، به سرطان خون مبتلا شود.

متخصص خون و سرطان بزرگسالان می گوید: استرس عامل بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان خون است. آلودگی محیط زیست، آلودگی صنعتی، تشعشعات نیز ممکن است. یونیزان (پرتوهای یونیزان) پیش درآمدی برای ظهور سرطان خون و برخی بیماری های ارثی و ژنتیکی است، بنابراین مثبت اندیشی، ورزش و تغذیه سالم به افراد کمک می کند تا زمانی که به هر دلیلی به این بیماری ها مبتلا می شوند از این بیماری ها دوری کنند. نیاز به درمان دارند و امید به اینکه با دقت و تداوم روند درمانی به نتیجه مطلوب برسند حائز اهمیت است.

وی درباره علائم سرطان خون می گوید: شایع ترین علامت این بیماری به شکل حاد آن این است که فرد دچار یک سری تغییرات در بدن، علائم ضعف و بی حالی شدید، عفونت های مکرر، تب طولانی مدت و خونریزی از هر جایی می شود. . یا ممکن است تورم غیر طبیعی در جایی از سیستم لنفاوی بدن احساس شود و بیمار نیاز به معاینه و آزمایش خون داشته باشد.

علل سرطان خون چیست؟

رابطه سرطان خون و سرطان لنف

عقاب در توضیح رابطه بین سرطان خون و سرطان لنف وی تاکید می کند: یکی از بدخیمی های موجود در سیستم خونی بیمار سرطان خون است که نوعی بیماری است که در مغز استخوان و مسیر خون و سیستم خونساز در بدن بیمار ایجاد می شود. تعدادی از بیماری ها نیز غدد لنفاوی را درگیر می کنند که به آنها غدد لنفاوی می گویند. در بیشتر مواقع ممکن است مغز استخوان بیمار چندان تحت تأثیر این نوع بیماری قرار نگیرد و در قسمتی از بدن بیمار مانند گردن، زیر بغل، طحال، شکم و تعداد سلول های بدخیم انباشته شده و محدود باشد. قفسه سینه سیستم لنفاوی بزرگ می شود و از وضعیتی به نام بیماری لنفاوی رنج می برد.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توضیح می دهد: در بیشتر مواقع تنها با دیدن این علائم نمی توان به طور قطع اعلام کرد که بیمار مبتلا به سرطان خون است، اما در صورت وجود علائم عفونت مکرر، تب طولانی و خونریزی غیرمنطقی. ، در صورت مشاهده در بیماری باید به دنبال توده های غیر طبیعی در بدن بیمار باشیم.

وی درباره نوع درمان سرطان خون چنین می گوید: در همه انواع سرطان خون، درمان ها بیشتر شیمی درمانی است، یعنی درمان های کل سیستم بدن و شیمی درمانی در بیماری های لنفوم و انواع حاد و مزمن سرطان خون. به بیمار داده می شود و گاهی اوقات می توان از پرتودرمانی در بخش لنفوم برای بیمار استفاده کرد.

آقاب با بیان اینکه بیمار پس از اتمام دوره درمان لنفوم به طور کامل بهبود یافت، تصریح کرد: در این موارد بیمار نیازی به ادامه درمان ندارد اما در لوسمی مزمن بیمار تحت شیمی درمانی قرار می گیرد و یا تحت مراقبت پزشک قرار می گیرد. در لوسمی مزمن، درمان معمولا طولانی مدت برای کاهش علائم است.

علل سرطان خون چیست؟

آیا می توان خطر ابتلا به سرطان خون را کاهش داد؟

سید علی درخشنده متخصص سرطان خون و بزرگسالان وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه سرطان خون از نظر طبقه بندی و تشخیص به دو دسته اصلی تقسیم می شود، گفت: لوسمی سرطان خونی است که در سیستم خون و مغز استخوان ایجاد می شود و سیستم لنفاوی شامل سیستم لنفاوی است. مرحله اولیه هر دو نوع سرطان خون محسوب می شوند و تفاوت هایی بین این دو نوع سرطان وجود دارد.

وی می افزاید: وراثت و بیماری های ژنتیکی در پیدایش این نوع سرطان موثر است و در برخی موارد ممکن است بیماری های ژنتیکی شناخته شده مانند سندرم ها نیز بروز کند. پایین بیماری هایی با اختلال ترمیم DNA نیز وجود دارد، اما بیش از 95 درصد سرطان های خون زمینه ژنتیکی و ارثی ندارند و عامل ایجاد این بیماری اکتسابی است.

متخصص سرطان خون و بزرگسالان می گوید: علل اکتسابی شناخته شده شامل سیگار، الکل، تنباکو، کم تحرکی، آلاینده های محیطی موجود در هوا و مواد غذایی وی افزود: علاوه بر این عوامل، یکی دیگر از عوامل موثر در ایجاد سرطان خون افزایش سن فرد است، یعنی با بالا رفتن سن فرد، احتمال بروز این بیماری نیز وجود دارد. افزایش. سرطان نیز به دلیل سن کم در بین کودکان گسترش می یابد.

وی درباره نحوه پیشگیری از بروز سرطان خون یا کاهش خطر ابتلا به این بیماری می گوید: ظهور این نوع سرطان غیرقابل پیش بینی است و به صورت حاد رخ می دهد، اما با زندگی سالم می توان خطر ابتلا به این بیماری را کاهش داد. سبک زندگی و داشتن سبک زندگی سالم. تغذیه مفید و سالم از جمله بهترین موارد برای پیشگیری از بیماری های جدی است. درست غذا خوردن، عدم استفاده از فست فود و نوشیدنی های انرژی زا، عدم استعمال دخانیات و نوشیدن الکل و مصرف صحیح سبزیجات و میوه های تازه در کاهش موارد سرطان خون بسیار موثر است. . است.

علل سرطان خون چیست؟

درخشنده ادامه می دهد: عدم استفاده از سیگار، دخانیات و مواد افیونی ممکن است به کاهش ابتلا به سرطان خون در بزرگسالان کمک کند، اگرچه ممکن است بیماران مبتلا به سرطان خون تشخیص داده شوند، اما مشخص شد که بیمار به نوع سرطان مبتلا نیست. اگرچه وجود یک عامل خطر عامل خطر نیست، اما موارد قابل قبولی مانند داشتن زندگی سالم، مصرف مواد غذایی مناسب و ورزش روزانه می تواند در کاهش بروز این گونه بیماری ها موثر باشد.

وی تاکید می کند که بیماران هرگز امید خود را از دست ندهند، مهمترین عاملی که در بهبودی بیماران سرطانی نقش دارد روح بیمار و امید به آینده است، بیمار باید ایمان داشته باشد که بهبود خواهد یافت و داشتن این باور به بهبودی منجر خواهد شد. روحیه بیمار و پزشک معالج می تواند در طول روند درمان بهتر به بیمار کمک کند و تجربه نشان داده است که میزان پاسخ به درمان در این گروه از بیماران با روحیه قوی افزایش می یابد.

به گفته متخصصان، سرطان در نتیجه تکثیر بیش از حد و با سرعت زیاد سلول ها در بخشی از بدن رخ می دهد و هر قسمت یا عضوی از بدن در صورت خارج شدن از کنترل تقسیم سلولی باعث ایجاد سرطان می شود. تشکیل غیر طبیعی سلول های خونی رخ می دهد. به عبارت دیگر، زمانی که اختلالی در روند تولید سلول های خونی ایجاد شود، این نوع سرطان از کنترل خارج می شود.

لوسمی یا لوسمی سرطان بافت های خون ساز بدن از جمله مغز استخوان و سیستم لنفاوی است. لوسمی بر گلبول‌های سفید خون تأثیر می‌گذارد که جنگنده‌های قدرتمند عفونت هستند و با تقسیم بدن انسان به طور طبیعی در بدن رشد و تقسیم می‌شوند. لازم است، اما در افراد مبتلا به سرطان خون، گلبول های سفید غیرطبیعی تولید می شود و به درستی عمل نمی کند.