کدام افراد دارای اضطراب اجتماعی هستند؟

راهبردهای تنظیم هیجان چیست؟

احمد پدرام در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اضطراب یکی از احساسات ناخوشایندی است که همه افراد تجربه می کنند اما برای برخی افراد اضطراب به اختلال تبدیل می شود.

متزلزل بودن در تصمیم گیری، نگرانی از نامشخص بودن موقعیت ها و شرایط، زود دیوانه شدن و تجربه خشم بیشتر در موقعیت های کم اهمیت از جمله رفتارها و احساساتی است که افراد هنگام مواجهه با اضطراب تجربه می کنند.

این روانشناس و مشاور خانواده تصریح کرد: زمانی که افراد مضطرب هستند، با وجود استراحت کافی، مدام احساس خستگی و بی حالی می کنند و اغلب انرژی کمی دارند.

پدرام ادامه داد: با بروز اضطراب، افراد کنترل و مدیریت هیجانات خود را از دست می دهند و توانایی مقابله با چالش های عادی زندگی کاهش می یابد، همچنین توانایی تمرکز خود را از دست می دهند، برنامه ریزی مشکل می شود و احساس می کنند حافظه خود ضعیف شده است. قبل از این نه.

اضطراب اجتماعی که به بروز اضطراب اجتماعی در برخی افراد اطلاق می شود، نوعی اضطراب است که با ترس و استرس شدید در موقعیت های اجتماعی مشخص می شود که حداقل برخی از فعالیت های روزانه فرد را مختل می کند.

این روانشناس و مشاور خانواده با بیان اینکه گوشه گیری و گوشه گیری در افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی ممکن است دیده شود، افزود: برخی از مبتلایان به اضطراب اجتماعی ممکن است هفته ها از خانه خارج نشوند یا از بسیاری موقعیت های اجتماعی مانند کار یا تحصیل دوری کنند.

پدرام خاطرنشان کرد: علائم جسمانی که با اضطراب اجتماعی بروز می کند معمولا شامل گرگرفتگی صورت، تعریق زیاد، لرزش، تپش قلب و لکنت زبان است و در برخی موارد اضطراب و ترس شدید نیز دیده می شود که منجر به حملات اضطرابی می شود.