افزایش تقاضا برای جراحی پلاستیک/فضای مجازی مرجعی برای تبلیغات جراحی پلاستیک نیست

افزایش تقاضا برای جراحی پلاستیکفضای مجازی مرجعی برای تبلیغات جراحی

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدمهدی احمدی در نشست خبری درباره چالش ها، بایدها و نبایدهای جراحی پلاستیک گفت: فضای مجازی مانند اینستاگرام مرجع خاصی برای تبلیغ جراحی پلاستیک و زیبایی نیست.

وی با بیان اینکه برخی افراد فاقد صلاحیت به صورت زیرزمینی و با هزینه کمتر اقدام به جراحی زیبایی می کنند، اضافه کرد: تنها گروهی که می توانند از عنوان جراحی زیبایی استفاده کنند فوق تخصص های پلاستیک و زیبایی هستند و از رسانه ها می خواهیم اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهند. در این حوزه انجام خواهد شد.

این جراح پلاستیک ادامه داد: از آنجایی که چهره بزرگترین دارایی یک فرد است، لازم است قبل از انجام عمل جراحی با پزشک مربوطه تحقیق شود زیرا اینستاگرام منبع تایید نیست.

احمدی با اشاره به افرادی که به دلیل اعمال جراحی توسط افراد فاقد صلاحیت دچار عوارض می شوند، بیان کرد: این افراد برای رفع مشکلات خود به متخصصان جراحی پلاستیک مراجعه می کنند، زیرا افرادی که صلاحیت لازم را ندارند مدام مطب خود را تغییر می دهند و قابل تشخیص نیستند.

وی افزایش تقاضای جراحی زیبایی از سوی خارجی ها در ایران برای انجام جراحی پلاستیک را تشریح کرد و گفت: تغییر چشم مردم افغانستان با عمل جراحی امکان پذیر نیست و نژاد هر فرد را می توان تشخیص داد.

تقاضا برای زیبایی صورت در حال افزایش است

این پزشک با بیان اینکه تقاضا برای جراحی صورت رو به افزایش است، اظهار داشت: این تقاضا از طیف های مختلفی می آید. افرادی که به جراحان پلاستیک مراجعه می کنند شامل افرادی هستند که ناهنجاری های مادرزادی دارند، کسانی که اعتماد به نفس ندارند یا مشکلات زشتی دارند و کسانی که می خواهند به دلیل روند پیری صورت خود را جوان کنند.

احمدی با تاکید بر اینکه پزشک باید مشخص کند چه کسانی واقعا به جراحی نیاز دارند، گفت: بعد از کرونا و با توجه به افزایش ارتباطات بصری بین افراد، تقاضا برای جراحی های پلاستیک از زیبایی بدن به زیبایی صورت تغییر کرده است، بنابراین این تقاضا در سطح جهانی نیز افزایش یافته است. بدین ترتیب می بینیم که تبلیغات جراحی پلاستیک در فضای مجازی نیز در حال گسترش است.

وی یادآور شد: این صنعت می تواند درآمد مالی داشته باشد و از این رو افراد مختلفی از رشته های مختلف پزشکی و بدون هیچ مدرکی و حتی تکنسین های اتاق عمل وارد این عرصه شده اند.

این جراح پلاستیک تاکید کرد: لیپوساکشن در زمینه جراحی زیبایی پیچیده و در عین حال تقاضا زیاد است اما این تنها در صلاحیت فوق تخصص های جراحی پلاستیک است.

ما عنوان جراح پلاستیک نداریم.

سامان طهماسبی، متخصص جراح پلاستیک و زیبایی وی همچنین در این جلسه با بیان این مطلب گفت: ما به عنوان متخصص یا جراح پلاستیک در کشور تخصص نداریم، فقط عنوان جراح پلاستیک فوق تخصص مجاز انجام جراحی پلاستیک را داریم، سایر عناوین فاقد مدرک تحصیلی و صلاحیت قانونی ارزش دارد و بیشتر جنبه های بازاریابی دارد.

وی افزود: امروزه با تبدیل شدن جراحی پلاستیک به دغدغه اصلی مردم در فضای مجازی، پزشک باید علاوه بر زیبایی بیشتر فرد، سلامت بیمار را نیز در اولویت قرار دهد.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با تاکید بر اینکه انجام جراحی پلاستیک به هر قیمتی اخلاقی و علمی نیست، گفت: در فضای مجازی کنترلی بر این موضوع وجود ندارد و همه به راحتی خود را متخصص می دانند و اظهارنظرهای بدون فیلتر می کنند و باعث انحراف می شوند. یک مخاطب

تقاضا برای جراحی پلاستیک در ایران بالاست

طهماسبی درباره توریسم درمانی در حوزه جراحی پلاستیک نیز گفت: در ایران به لطف سیستم آموزشی پیشرفته و پزشکان باسواد و ماهر در زمینه درمان های جراحی با توجه به پایین بودن نرخ ها می توانیم با کشورهای جهان رقابت کنیم. هزینه ها نسبت به سایر کشورها بیشتر است، افراد زیادی از کشورهای دیگر هستند که جراحی و درمان پلاستیک را در کشور انجام می دهند.

وی ادامه داد: برای جراحی صورت به ویژه در ناحیه فوقانی درخواست های زیادی وجود دارد و بیشتر آنها از کانادا و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای جراحی پلاستیک به ایران می آیند.