دبیر کل سعید راد و برخی حذفیات…

چرا تغییر در مدیران سینمای ایران ضروری است؟

1- مرحوم سعید راد قبل از انقلاب بازیگر بود و بعد از انقلاب به دلایلی ممنوع الفعالیت شد. پس از سال ها دوری ناخواسته، پس از انقلاب دوباره وارد سینما شد. در فضای سیاسی امروز همه طوری صحبت می کنند که انگار در این مسائل نقشی ندارند. کاش همه مقصر بودند و ما هم مقصر بودیم! آنها که عامل واقعی هستند، آنها که مخالف هستند، آنها که بی طرف می مانند، آنها که سکوت می کنند!
2- پس از درگذشت این عاشق، برخی رسانه ها از وی به عنوان بازیگر دولتی یاد کردند. استفاده از این کلمه در برابر عزیزی که تمام وجودش عشق به وطن و سینماست و مدافع برخی افراد و ارزش ها در راستای اعتقاداتش است، اوج نامردی و نادانی است. یاد بگیرید همانطور که به شما احترام می گذارند به آنها احترام بگذارید.
3- عده ای به اشتباه و ناخواسته از واژه خانه سالمندان برای مراقبت از این بزرگوار استفاده کردند، اگر آسایشگاه وجود نداشت، کلینیک درمانی 24 ساعته باز بود. فرزندان دوست داشتنی او یک سال را با جان و دل برای معالجه و سلامتی او وقف کردند، اما شرایط زندگی آنها طوری بود که نمی توانستند همیشه آنجا باشند، حداقل وظیفه نویسنده یا رسانه های معتبر این بود که جمله را تصحیح کنند و عذرخواهی کنند.
4- در تشییع جنازه «مرحوم سعید راد» با وجود اینکه استاد مسلم در اصول بازیگری و الگوی اخلاق و معرفت بود، جای دو گروه خالی بود. برخی از بازیگران یا کارگردانان مشهور و محبوب، به ویژه چهره های جوان، مانند بازیگر فرهیخته ای مانند او و برخی از مسئولان سینمای دوران های مختلف که مدیون او هستند.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین