چگونه می توانیم به کاهش وزن متعادل دست پیدا کنیم؟

چگونه می توانیم به کاهش وزن متعادل دست پیدا کنیم؟

پروانه صانعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت فعالیت بدنی روزانه در افراد لاغر گفت: افراد دارای اضافه وزن و چاق باید بدانند که اولین قدم در کاهش وزن افزایش فعالیت بدنی روزانه در کنار افزایش فعالیت بدنی روزانه است. . مقدار مناسب غذا با الگوی مناسب.

وی با بیان اینکه افراد برای رسیدن به کاهش وزن متعادل باید از رژیم درمانی مناسب و صحیح استفاده کنند، گفت: ممکن است بخش کمی از افراد بخواهند جراحی یا از دارو برای کاهش وزن استفاده کنند. بدانید که جراحی یا درمان دارویی برای افراد دارای اضافه وزن یا چاق استفاده نمی شود.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: اولین روش درمانی این است که فرد هر روز فعالیت بدنی داشته باشد، این حرکت تضمین می کند که متابولیسم بدن به طور منظم انجام شود، فعالیت بدنی باید به گونه ای باشد که فرد از انجام آن لذت ببرد، بیشتر بزرگسالان دوست دارند پیاده روی کنند. و هر روز احساس تناسب اندام می کنند، اضافه وزن دارند و ممکن است کودکان چاق بیشتر به بازی با توپ و دوچرخه سواری علاقه داشته باشند و لازم است این دسته از کودکان برای کاهش وزن با تغذیه مناسب این تمرینات را انجام دهند.

افراد با تاکید بر اینکه برای محافظت از عضلات بدن باید از آن استفاده کرد، در فعالیت های روزانه، افراد برای حفظ عضلات بدن و داشتن قدرت بدنی کافی به خصوص در سنین بالا باید روزانه این کار را انجام دهند. فعالیت های بدنی هوازی مانند پیاده روی و باغبانی و فعالیت های بدنی بی هوازی مانند بلند کردن وزنه با دست برای کمک به حفظ عضلات بدن.

صانعی خاطرنشان کرد: توقعات در برنامه کاهش وزن بسیار مهم است، اکثر افراد توقعات غیرمنطقی از برنامه کاهش وزن دارند، فکر می کنند زمانی این اتفاق می افتد که رژیم غذایی مناسبی برای آنها تعیین شود تا به ازای هر کدام حدود دو تا چهار کیلو وزن کم کنند. ماه میزان کاهش وزن در یک ماه رقم قابل توجهی نیست، آنها انتظار دارند رژیم غذایی شدیدتر و داروهای قوی تری باعث کاهش وزن بیشتر و سریعتر آنها شود.

اهمیت خوردن انواع غذا در کاهش وزن افراد چاق

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افراد باید بدانند که در برنامه کاهش وزن رعایت سلامت بدن بسیار مهم است، کاهش وزن باید به گونه ای اتفاق بیفتد که به سلامت بدن آنها آسیبی وارد نشود و اگر بیش از پنج کاهش وزن داشته باشند. کیلویی در یک سال، کاهش وزن باید به گونه ای اتفاق بیفتد که به سلامت بدن آنها آسیبی وارد نشود. افراد ماهانه دچار سوءتغذیه هستند و چنین کاهش وزن نامناسبی بیش از آنکه به نفع بدن باشد، ضرر دارد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول باید انتظارات افرادی که رژیم لاغری دارند به درستی تنظیم شود، گفت: در مرحله بعد مصرف صحیح داروها حائز اهمیت است که می تواند به میزان قابل توجهی وزن فرد را بدون کاهش وزن کاهش دهد. داروهای موثر عوارضی دارد و لاغری دائمی را فراهم می کند، باید در دستور کار باشد، اما در حال حاضر این برنامه در عمل وجود ندارد و داروهای موجود در داروخانه ها و عطاری ها برای لاغری عمدتا موقتی بوده و عوارض گوارشی زیادی را در فرد ایجاد می کند.

صانعی در خصوص اینکه ممکن است مصرف برخی از این داروها بتواند به کاهش وزن افراد چاق و دارای اضافه وزن کمک کند، گفت: کار بزرگ و اصلی را باید خود افراد انجام دهند و در چنین شرایطی باید عادات غذایی خود را تنظیم کنند و روزانه. فعالیت های بدنی. به آنها اجازه می دهد به کاهش وزنی که می خواهند دست یابند.

وی در خصوص نوع غذای مصرفی برای کاهش وزن گفت: از نظر مصرف مواد غذایی در صورتی که فرد سالم باشد و مشکل خاصی نداشته باشد، مصرف بیشتر سبزیجات علاوه بر سبزیجات به کاهش وزن و احساس سیری کمک می کند. همه گروه های غذایی با تنوع خاصی باید در برنامه غذایی روزانه فرد گنجانده شوند بدن می تواند سالم بماند انسان می تواند به وزنی که می خواهد برسد.

کارشناس تغذیه و رژیم غذایی خاطرنشان کرد: اگر بدن افراد چاق و دارای اضافه وزن مواد مغذی دریافت نکند، متابولیسم آنها به درستی انجام نمی شود و روند کاهش وزن به درستی پیش نمی رود. در موارد جراحی کاهش وزن توصیه می شود و این جراحی برای هر فردی ضروری نیست و این نوع جراحی در حفظ عمر و طول عمر فرد موثر بوده و کیفیت زندگی را کاهش می دهد.